|
|
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | |
B.Jorgensen ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 28-September-2007 Status: Offline Point: 8 |
![]() Sendt: 28-September-2007 kl. 22:00 |
Jeg er blevet bedt om at undersøge muligheden for at opsætte et slideshow. Jeg ved ikke lige hvor jeg skal starte med at søge efter information omkring emnet, men mente at www.recordere.dk kunne være et godt bud. Det jeg har brug for er en fladskræm, der kan vise et diasshow. Jeg forestiller mig at fladskærmen er koblet til en computer. Computeren skal så køre et program der kan vise et dynamisk diasshow. Med dynamisk, mener jeg, at programmet skal vise billeder fra en bestemt mappe på netværket, men ikke på en statisk måde, dvs. at programmet jævnligt skal 'se' om der er tilføjet nye billeder. Er der nogen der kender til nogle programmer der kan gøre dette, eller ved hvor jeg skal lede ? Bo |
|
![]() |
|
Radiomanden ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40543 |
![]() |
De fleste fladskærme har VGA,DVI, HDMI, så ikke noget problem. Med visning fra en bestemt mappe, så kan windovs billedfremviser køre slideshow fra den mappe der vælges at gøre det fra. |
|
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
|
![]() |
|
B.Jorgensen ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 28-September-2007 Status: Offline Point: 8 |
![]() |
Tak for input Windows billedfremviser undersøger vist ikke om der et tilføjet billeder, uden at prgrammet genstartes |
|
![]() |
|
Radiomanden ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40543 |
![]() |
Man gør jo også alle billederne klar i mappen inden man starter fremvisningen. Så det kan vel ikke være et problem. |
|
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
|
![]() |
|
lahan ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 14-September-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 9432 |
![]() |
Kommer jo helt an på hvad det skal bruges til. Har set hos en del firmaer at de har TV-skærme stående med et slide show. Der opdatere de billederne centralt. Der vil det være alt for besværligt at skulle rundt og genstarte programmet hver gang der er tilføjes et nyt billede. |
|
![]() |
|
![]() |
Skærmen / computeren skal køre selvstændigt. Alle medarbejdere skal kunne ligge billeder i mappen, uden at programmet skal genstartes. Jeg håber at det beskriver problematikken. Det skal være meget 'lige til' og der skal derfor ikke bruges tid på at redigere billleder. Det kan sammenlignes med gammeldages opslagstavle. Bo |
|
![]() |
|
lahan ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 14-September-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 9432 |
![]() |
Hvis man kunne benytte en PC med linux, så kunne man hurtigt scripte sig til en løsning..
|
|
![]() |
|
![]() |
Det bliver desværre nok ikke aktuelt. Jorgensen |
|
![]() |
|
Badsted ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 25-November-2004 Sted: Ølstykke DK Status: Offline Point: 1042 |
![]() |
Hvis du sætter din pauseskærm op til at vise billeder fra den mappe med dine billeder i, så er jeg ret sikker på, at den også vil vise de billeder, der evt. bliver tilføjet hen ad vejen (evt. via delte foldere), uden at du behøver at gøre noget. Vi bruger den løsning på en laptop herhjemme, og ind imellem sætter vi blot et dias-show igang, også fra vilkårlige mapper, og mig bekendt har vi aldrig skulle gøre noget for at få vist de nye billeder. Med venlig hilsen Henrik Badsted |
|
![]() |
|
![]() |
Tak for dit tip. Jeg har ikke lige mulighed for at teste det, men mener du at, hvis nogen via et netværk, tilføjer billeder i den mappe som screensaveren 'kigger i', så kommer de automatisk med i visningen ? Bo Jørgensen |
|
![]() |
|
Badsted ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 25-November-2004 Sted: Ølstykke DK Status: Offline Point: 1042 |
![]() |
Det er jeg ret overbevist om. Men for at være helt sikker, så vil jeg afprøve det, når jeg vender hjem fra Jylland i morgne aften. Jeg vender tilbage.... Med venlig hilsen |
|
![]() |
|
![]() |
Lyder godt. Takker
![]() |
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |