recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Hi-Fi
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Dynaudio vs B&W klang
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Dynaudio vs B&W klang

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Stoffer1987 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 25-April-2008
Status: Offline
Point: 658
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Stoffer1987 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Dynaudio vs B&W klang
    Sendt: 02-Juni-2014 kl. 12:24
Jeg er på udkig efter nogle nye højtalere, da jeg synes mine b&w (xt2), lyder lidt skingre ved høj volume.

Nogen der har erfaringer med dynaudio, jeg tænker her x14/x16?

På forhånd tak
Til top
dpny Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 23-Juli-2013
Point: 570
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér dpny Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Juni-2014 kl. 16:44
Nu er det ikke for at tale dig fra Dynaudio, men mon ikke dine xt2 bare er -for- små til at kunne spille højt med overbevisning. Jeg synes i hvert fald ikke B&Ws større modeller plejer at være skingre. Hvis du vil spille højt er der IMO ikke nogen vej uden om de større modeller, uanset hvilket mærke man taler om, eller om at hjælpe de mindre højttalere på vej med en ordentlig subwoofer.
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Online
Point: 19681
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Juni-2014 kl. 17:08
XT2 er ikke verdens letteste højttaler at trække. Går din forstærker let i knæ, ved høje lydtryk, forvrænger den og det giver en anstrengende diskant. I mine øren har mange B&W højttalere i forvejen en lidt anstrengt diskantgengivelse.

Lyden fra Dynaudio har jeg til gengæld intet at sætte mine fingre på. Den oplever jeg altid som rigtig god.

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Stoffer1987 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 25-April-2008
Point: 658
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Stoffer1987 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Juni-2014 kl. 17:47
Jeg tror jeg må en tur til århus og lytte lidt til Dyanudio :)
Til top
Notfast Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 28-April-2008
Sted: Øst Jylland
Point: 2876
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Notfast Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Juni-2014 kl. 20:10
knægten har Dynaudio X12 på værelset sammen med en Sony mini anlæg med deres S master digital forstærker på 75 watt pr. kanal. 
Det spiller bare kanon, flere af vennerne som går op i Hifi er dybt overraskende over hvor godt lyd der kommer ud af det setup. 
De billige fra Dynaudio lyder på ingen måde billige, tvært i mod lyder de som nogen der koster væsentligt mere.
.....
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu