|
Dynaudio vs B&W klang |
Besvar ![]() |
Forfatter | |
Stoffer1987 ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 25-April-2008 Status: Offline Point: 658 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 02-Juni-2014 kl. 12:24 |
Jeg er på udkig efter nogle nye højtalere, da jeg synes mine b&w (xt2), lyder lidt skingre ved høj volume.
Nogen der har erfaringer med dynaudio, jeg tænker her x14/x16? På forhånd tak
|
|
![]() |
|
dpny ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 23-Juli-2013 Status: Offline Point: 570 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Nu er det ikke for at tale dig fra Dynaudio, men mon ikke dine xt2 bare er -for- små til at kunne spille højt med overbevisning. Jeg synes i hvert fald ikke B&Ws større modeller plejer at være skingre. Hvis du vil spille højt er der IMO ikke nogen vej uden om de større modeller, uanset hvilket mærke man taler om, eller om at hjælpe de mindre højttalere på vej med en ordentlig subwoofer.
|
|
![]() |
|
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Online Point: 19681 |
XT2 er ikke verdens letteste højttaler at trække. Går din forstærker let i knæ, ved høje lydtryk, forvrænger den og det giver en anstrengende diskant. I mine øren har mange B&W højttalere i forvejen en lidt anstrengt diskantgengivelse.
Lyden fra Dynaudio har jeg til gengæld intet at sætte mine fingre på. Den oplever jeg altid som rigtig god. Klaus |
|
![]() |
|
Stoffer1987 ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 25-April-2008 Status: Offline Point: 658 |
Jeg tror jeg må en tur til århus og lytte lidt til Dyanudio :)
|
|
![]() |
|
Notfast ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 28-April-2008 Sted: Øst Jylland Status: Offline Point: 2876 |
knægten har Dynaudio X12 på værelset sammen med en Sony mini anlæg med deres S master digital forstærker på 75 watt pr. kanal.
Det spiller bare kanon, flere af vennerne som går op i Hifi er dybt overraskende over hvor godt lyd der kommer ud af det setup. De billige fra Dynaudio lyder på ingen måde billige, tvært i mod lyder de som nogen der koster væsentligt mere.
|
|
.....
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |