recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Hi-Fi
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Dynaudio vs. B&W
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Dynaudio vs. B&W

Besvar Besvar Side  <1234>
Forfatter
Besked
Otto J Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Branchemedlem

Oprettet: 04-Marts-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 11218
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Otto J Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-November-2014 kl. 22:36
Oprindeligt skrevet af SVP03 SVP03 skrev:

jep, men de andre må vel også høre det.

Der er for mange der ikke vil... Dem der vil, må skrive en pb. Beklager, men det ender altid i brok, og jeg gider det ikke mere.

Mine lander fredag, så hvis jeg er hurtig kan jeg nå det der, lørdag er jeg ipå arbejde.
Bliver spændende og se hvorledes de spiller i kælderen som du har set/hørt.

Jeg er allerede misundelig.
Til top
SVP03 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 15-Februar-2007
Point: 4172
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér SVP03 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-November-2014 kl. 22:44
Oprindeligt skrevet af Otto J Otto J skrev:

Men tager du Oppo og smider en SACD i kommer der ikke noget ud af digital udgangen, men det ryger ud med HDMI. Hvis vi så tager Naim, Cambridge eller en anden netværksafspiller, kan man der få kopi brskyttet HD audio ud, så må du da gerne skrive det her. Så er der rippet HD audio. Men hvordan ripper man en SACD ?

Indrømmet, jeg havde ikke rigtigt SACD i tankerne. Du kan grundlæggende ikke rippe en SACD. Hvad der skal til for at hive 24/192 ud af dét, det skal jeg lige grave i.

Hvad tænker du konkret på når du siger "kopibeskyttet HD Audio"? Jeg er ikke sikker på at jeg har noget.
Kopibeskyttet er vel SACD og DVD Audio, jeg ved ikke om hvis man køber filer på nettet om de er kopi beskyttet.
Der er ingen der kan svare mig præcist, for som du selv lige har konstateret har du ikke selv lige tænkt over SACD, og du er da en af dem der går mest op i teknikken jeg kender, Flemming fra KT hiver sig også i håret, og som min nabo Rasmus du har mødt også sagde, Dynaudio har opfundet noget som ingen lige havde forudset komme eller ønsker kommer, heller ikke dem der leverer kildematerialet.
Så nu har jeg besluttet at finde ud af det selv på den hårde måde vi tester os frem.
SVP03
Til top
Otto J Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Branchemedlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Otto J Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-November-2014 kl. 23:11

Kopibeskyttet er vel SACD og DVD Audio, jeg ved ikke om hvis man køber filer på nettet om de er kopi beskyttet.
Der er ingen der kan svare mig præcist, for som du selv lige har konstateret har du ikke selv lige tænkt over SACD, og du er da en af dem der går mest op i teknikken jeg kender, Flemming fra KT hiver sig også i håret, og som min nabo Rasmus du har mødt også sagde, Dynaudio har opfundet noget som ingen lige havde forudset komme eller ønsker kommer, heller ikke dem der leverer kildematerialet.
Så nu har jeg besluttet at finde ud af det selv på den hårde måde vi tester os frem.

Jeg er umiddelbart tilbøjelig til at sige at du ikke umiddelbart kan finde en afspiller der kan levere 24/96 eller 24/192 via coax fra SACD og DVD-Audio. Men det er stadig ikke anderledes end hvis du havde en almindelig DAC eller digital forstærker.

Selv om det virker "forkert", så vil jeg dog stadig påstå at analogt ind i Focus XD er bedre end analogt ind i en analog forstærker videre til en passiv Dynaudio, med en tilsvarende samlet pris. Så det handler mest om princippet, det bør ikke afholde én fra at vælge Focus XD frem for passiv højttaler + forstærker. Fremadrettet er SACD og DVD-Audio alligevel døde formater.
Til top
SVP03 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér SVP03 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-November-2014 kl. 23:22
Men nu ville jeg gerne holde det digitalt hele vejen.
Min bærbare PC kan afspille SACD. Men jeg ved jo ikke endnu om en USB slave til coax digital out der fungerer som eksternt lydkort på en PC vil sende 24 bit ud.
Men det må du jo vide når du var på rundtur i Sverige med Dynaudio.
SVP03
Til top
Otto J Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Branchemedlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Otto J Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-November-2014 kl. 23:43
Det skal du da også forsøge på, når du nu har dem. Min pointe var nærmere at hvis man ikke har eller kan finde muligheden, så skal man ikke vælge andre højttalere af dén grund. Lige meget for dig.

Hvis først du har lyd ud af USB, så kan det også konverteres til coax. Hvis materialet sætter begrænsninger, så vil det resultere i at du ikke kan få lyd ud af USB. Dynaudio brugte en M2 Tech.
Til top
slumbert Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 05-November-2009
Point: 1977
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér slumbert Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-November-2014 kl. 09:57

Oprindeligt skrevet af Zegnacre Zegnacre skrev:

dynaudio xd er også ret peberet 39499 pr stk. Er der andre mærker der gør det på højde med dynaudio ?

For et sæt.

Som jeg forstår det koster de 37499 pr.stk. og det forventes at man som kunde køber 2 stk, prisen for et sæt er så 74498. 
Jeg håber da jeg tager fejl???
endnu en hifi-flygtning

Kabeldiskussioner - Dumhed i metermål

Til top
Otto J Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Branchemedlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Otto J Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-November-2014 kl. 10:15
Oprindeligt skrevet af slumbert slumbert skrev:

Som jeg forstår det koster de 37499 pr.stk. og det forventes at man som kunde køber 2 stk, prisen for et sæt er så 74498. 
Jeg håber da jeg tager fejl???

Dit regnestykke passer ikke helt, og vi har vist talt om lidt forskellige modeller i tråden, men priserne er (i runde tal):

200XD: 17500,- per styk (35000,- per sæt)
400XD: 30000,- per styk (60000,- per sæt)
600XD: 37500,- per styk (75000,- per sæt)

Normalt kan alle Dynaudio højttalere også bestilles stykvist mod en merpris på 10%, men jeg har ikke fået bekræftet om det er muligt med Focus XD. Jeg tror det ikke, da der i modsætning til alle andre Dynaudio modeller er forskel på højre og venstre.
Til top
SVP03 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér SVP03 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-November-2014 kl. 10:22
Da jeg kiggede specs igennem undrede jeg mig også over hvordan de kunne dele et digitalt signal i left og right når der ikke var en knap bag.
Det kan jo kun være fordi det er sw mæssigt, når vi en dag drømmer om at de kommer med en Surround transmitter med HDMI ind med alle lydformater. Hvor man via APP styrer hvad hver enkelt højtaler er i et 9-2 setup
Der er store muligheder i det her.
SVP03
Til top
Otto J Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Branchemedlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Otto J Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-November-2014 kl. 10:38

Da jeg kiggede specs igennem undrede jeg mig også over hvordan de kunne dele et digitalt signal i left og right når der ikke var en knap bag.
Det kan jo kun være fordi det er sw mæssigt, når vi en dag drømmer om at de kommer med en Surround transmitter med HDMI ind med alle lydformater. Hvor man via APP styrer hvad hver enkelt højtaler er i et 9-2 setup
Der er store muligheder i det her.

Den store revolution ligger efter min mening i den opnåede lydkvalitet, mere end i featuresættet. Der er ingen tvivl om at aktive højttalere generelt giver mange nye muligheder for hvordan et system kan være sammensat. Hvor meget de vil opdatere på eksisterende modeller vil tiden vise, men ja systemet kommunikerer sammen som stereo-sæt. Selve styringen mellem de to fungerer altid trådløst, det er kun selve lyden der kører i det kabel du evt. trækker mellem de to højttalere. Hiver du dét kabel ud, så skifter de automatisk til at køre trådløst mellem højttalerne.

Markedet i den tungere ende er langt større for stereo end for surround, og det er hér Dynaudio hidtil har haft sin force, så hvor meget de vil udvidde systemet i surround-sammenhæng, det må tiden vise.
Til top
SVP03 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér SVP03 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-November-2014 kl. 10:45
Var det ikke noget med de store svin kommer med samme koncept, hvis det her slår an.
Dette beviser jo bare at når man bygger det man mener er verdens bedste højtaler, ved man ikke hvilken forstærker der kommer foran og omvendt. Hvilket jo så betyder, hvad kan man ikke opnåe i en 150 tkr sæt.
Eksempelvis et Confidence topmodel sæt.
SVP03
Til top
Otto J Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Branchemedlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Otto J Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-November-2014 kl. 11:06

Var det ikke noget med de store svin kommer med samme koncept, hvis det her slår an.
Dette beviser jo bare at når man bygger det man mener er verdens bedste højtaler, ved man ikke hvilken forstærker der kommer foran og omvendt. Hvilket jo så betyder, hvad kan man ikke opnåe i en 150 tkr sæt.

Da Xeo kom, var min første reaktion: "Kom en Focus med dén teknologi!", fordi det var så åbenlyst hvor stor en gevinst det var ifht. passive højttalere. I dag er jeg meget glad for at de ventede, og leverede en Focus med bedre teknologi i stedet for det samme. Jeg er overbevist om at de er i gang med at arbejde sig opad, men at de vil have elektronikken til at følge med op, ikke bare levere samme elektronik med bedre enheder. Ligesom at Focus XD har bedre elektronik end Xeo, så vil de formentligt vente til de kan levere f.eks. 300 watt per enhed, før de laver en version med Esotar enheder. Men jeg er helt enig, når man tænker på hvor meget bedre Xeo er ifht. en almindelig Excite, og især hvor meget bedre Focus XD er end en almindelig Focus, så er det svært ikke at få våde mundvige ved tanken om en Confidence XD (Eller som jeg foreslog: Consequence XD Wink). Jeg er ikke et sekund i tvivl om at det kommer, når de er klar til det.

Noget andet der holder dem tilbage, er så også at markedet skal være klar til det. Vi skal lige have vænnet folk til at det ikke er nødvendigt med store forstærkere, separate D/A konvertere og tilhørende pissedyre kabler for at få seriøs high-end lyd. Jo flere producenter der springer med på vognen i den seriøse ende, jo mere må folk vel indse at det er dén vej man bør gå. Men det er jo ikke nyt at aktiv drift er en fordel, og andre producenter har haft det længe. Jo højere op du kommer i prisklasserne, jo mere konservative har kunderne det med at være.

Spørgsmålet er hvor stor en del af markedet der reelt ønsker den bedst mulige lydkvalitet, og hvor mange der nærmere ønsker det vildeste blærerøvs-grej. Blærerøvs-faktoren er alt andet lige større ved nogle kæmpe monoblokke, end med aktive højttalere.
Til top
p.las Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-November-2007
Point: 4156
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér p.las Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-November-2014 kl. 11:09

det er jeg meget enige i. Selv om lydfilosofi kan diskuteres , har jeg aldrig hørt Linn - Meridian - Rega spille under middel. Det har ALTID været en god oplevelse . Det skal dog siges at Meridian var det eneste setup som havde DSP højtaler. Hvor de to andre var traditionelt setup....men med egne komponenter, hele vejen igennem.
Til top

Besvar Besvar Side  <1234>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu