|
Dynaudio Xeo3. Xeo4. Focus20- Wireless |
Besvar ![]() |
Side <1 34567 12> |
Forfatter | |
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19651 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Daniel,
Den forstår jeg ikke rigtigt. Kan du uddybe? Klaus
|
|
![]() |
|
wernermeyer ![]() Bruger ![]() Oprettet: 09-December-2013 Sted: Aarhus Status: Offline Point: 239 |
Jeg tror at det Daniel mener er at ved passive højtalere bliver en del af effekten afsat i delefileteret som varme. Det undgår man i aktive højtalere ved at placere effekten efter delefilteret. Dermed er aktive højtalere mere effektive end passive. Hvor meget mere effektive aktive højtalere er, afhænger sikkert af mange faktorer.
|
|
![]() |
|
Peter Pan ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 05-Marts-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 8212 |
![]() Er min tegning ikke forstået, forsøger jeg også med tekst. På de tre rca indgange er coaxial tilslutning for PC- DAB+/FM Tuner, og en CD afspiller, der kan På switch boksens rca udgang er tilsluttet en rca Y fordeler. Fra den ene Y udgang føres et coaxial Fra den anden switch boks rca Y udgang, føres en ½ meter coaxial kabel, som er tilsluttet Til den anden optiske indgang Lindy switch, er tilsluttet et optisk kabel fra en ATV3 boksen. Så er der hul igennem. Jeg kan nu på Lindy switch boksen vælge A, for audio Wi-Fi 'AirPlay' Sættes Lindy switch i B, hentes audio fra PC- DAB+/FM Tuner, eller CD afspiller. ______________________________________________________________________ Redigeret af Peter Pan - 22-Juni-2018 kl. 22:28 |
|
Mvh. Peter Pan.-Se link-Råd-for-BL-tilslutning.
|
|
![]() |
|
Peter Pan ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 05-Marts-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 8212 |
Cheers
![]() ![]() |
|
|
|
![]() |
|
Apples AirPlay spørgsmål - Det er en skam, når nu Dynaudio har sådan et godt trådløst system til højttalerne, at det ikke er muligt Apple betragter en digital trådløs forbindelse mellem højttaler og en tilhørende Xeo HUB som en netværks - Har jeg forstået dette rigtigt ?. Her fra Dynaudio Connect - manualen. Dynaudio bruger ikke begrebet AirPlay i denne tekst, men det tyder da på |
|
|
|
![]() |
|
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19651 |
Aiplay er en protokol, vælger dynaudio at indbygge den i deres xeo transmitter kan den også airplay.
Klaus
|
|
![]() |
|
Altså et spørgsmål om licens betaling til Appel ?. Da begrebet 'AirPlay' ikke fremgår,
vil jeg så formode at man via Dynaudio Connect boksen ikke kan WiFi 'AirPlay'. |
|
|
|
![]() |
|
Hvis man indbygger AirPlay protokollen, kommer man til at have en form for samarbejdsaftale med Apple. Hvor lidt/meget den koster aner jeg ikke.
Som “æbleejer” syntes jeg at AirPlay virker fantastisk og ville klart savne det. Klaus
|
|
![]() |
|
claus_jac ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 06-August-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 5570 |
MAn skal være en del af deres MFi program
Så har man adgang til at indbygge airplay i sine enheder. Det koster ikke noget at "oprette sig" andet end prisen på et eller andet certifikat, OG så er der et royalty fee - og det er sikkert per enhed eller i bulk afhængig af hvad man skal lave. - og prisen fås kun under NDA (står i deres faq på sitet)
|
|
![]() |
|
![]() Nu hvor Apple TV 3 allerede indgår i mit setup er det ikke det vigtigste, men et ønske. Så er det et spørgsmål om Dynaudio vil - DET. ![]() Redigeret af Peter Pan - 06-Juni-2018 kl. 08:55 |
|
|
|
![]() |
|
Fra Sonos Connect til Dynaudio Xeo 3 eller 4 trådløse aktive stereo højttaler sæt. Med Sonos system er alle enhederne knyttet sammen til ét stort system, som kan snakke sammen, og styres Sådan gør du bare. Redigeret af Peter Pan - 06-Marts-2019 kl. 14:05 |
|
|
|
![]() |
|
![]() Der er en forskel på signalfrekvenserne: Xeo 3 = 2,4 GHz - Xeo 4 = 2,4 GHz og 5,2 GHz.
![]() |
|
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side <1 34567 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |