recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Dynaudio Xeo3. Xeo4. Focus20- Wireless
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Dynaudio Xeo3. Xeo4. Focus20- Wireless

 Besvar Besvar Side  <1 45678 12>
Forfatter
Besked
Peter Pan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 8212
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Peter Pan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Juli-2018 kl. 15:31


Musikken bliver ikke bedre end det de højttaler DU lytter til nu, kan levere !
Mvh. Peter Pan.-Se link-Råd-for-BL-tilslutning.
Til top
Peter Pan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 8212
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Peter Pan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Juli-2018 kl. 15:49
Hvad er streaming af lyd ?
Med streaming forstås trådløs overførsel af lyd. Lyden kan fx være lagret på
internettet eller på en ekstern eller intern harddisk. Hvis enheden, hvor lyden
er lagret, selv afspiller lyden, er der ikke tale om streaming.
Mvh. Peter Pan.-Se link-Råd-for-BL-tilslutning.
Til top
Peter Pan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 8212
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Peter Pan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Juli-2018 kl. 18:27

Her mit bud på hvor enkelt et modern stereo setup anno 2018 kan se ud -

Beslag til montering af højttaler på væggen, i sort eller hvid metal. Understøtter en vægt på 15 kg.
De justerbare bakker fastgøre højttaleren ved pres. Bakke bredde og justerbar dybde 18 cm 18 cm
til 34,5 cm. Tillader en drejning på 180 ° i vandrette plan, og hældning i lodrette plan 20 °.

http://www.cablematic.co.uk/documentos/ou64tec.pdf

Elektronikken gemt bag på den hvide pladen.

Jeg tænker på om Dynaudio Xeo systemet er lige populært hos alle. Det kunne være fordi dette lille
super velspillende og enkelt stereo setup, til rimelige penge, sættes i realisation af alle de der har
lagt tusindvis af kroner i deres stereo setup gennem årene, og måske alligevel ikke er helt tilfreds.

Har de samme mennesker været ude og hørt hvad et moderen setup anno 2018, med digitalt DSP
delefilter - ny-streaming-teknologi - klasse D forstærker, kan levere idag, og erkent det, er det jo ikke
nemt at få værdien tilbage på de dyre audio kabler, og et aldrende audiosystemer. I det lys kunne
dette være en torn i øjet. Wink



Redigeret af Peter Pan - 21-Juli-2018 kl. 11:45
Mvh. Peter Pan.-Se link-Råd-for-BL-tilslutning.
Til top
Supergris Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 10-December-2006
Sted: Esbjerg
Status: Offline
Point: 1464
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Supergris Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Juli-2018 kl. 15:34
Oprindeligt skrevet af Peter Pan Peter Pan skrev:

Hvad er streaming af lyd ?
Med streaming forstås trådløs overførsel af lyd. Lyden kan fx være lagret på
internettet eller på en ekstern eller intern harddisk. Hvis enheden, hvor lyden
er lagret, selv afspiller lyden, er der ikke tale om streaming.

Din definition dækker over "Trådløs streaming". Streaming behøver jo ikke at være trådløst...
Til top
Peter Pan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 8212
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Peter Pan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-August-2018 kl. 14:33
Dette er en mulighed hvis du ikke ønsker en ATV boks imellem. 
Mvh. Peter Pan.-Se link-Råd-for-BL-tilslutning.
Til top
Peter Pan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 8212
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Peter Pan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-August-2018 kl. 08:43
Mvh. Peter Pan.-Se link-Råd-for-BL-tilslutning.
Til top
Peter Pan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 8212
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Peter Pan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-September-2018 kl. 14:05

Til foremålet at lytte til musik, når jeg sidder ved min PC, er jeg yderst tilfreds med
Xeo 3 system. Her ud over kan højttalerne tages med, hvis musik ønskes i et andet
rum, indtil jeg får finger i endnu et sæt Xeo3 i sorte.

Mvh. Peter Pan.-Se link-Råd-for-BL-tilslutning.
Til top
Peter Pan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 8212
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Peter Pan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-September-2018 kl. 22:00
Mvh. Peter Pan.-Se link-Råd-for-BL-tilslutning.
Til top
Peter Pan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 8212
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Peter Pan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Oktober-2018 kl. 17:06

           Bluesound NODE 2 + Dynaudio XEO 4

Dynaudio XEO 4 Top-of-the-line trådløst aktivt højttalersæt + Bluesound Node2 Streamer.
Node 2 afspiller internetmusiktjenester som TIDAL, Spotify, radio, NAS-musik, ekstern
harddisk via USB-stik. Forbindelse via WLAN, LAN eller Bluetooth AptX, optisk og analog
indgang. Touchscreen-kontrolpanel eller kontrol via Android eller iOS-app. Støtte HiRES
op til 192kHz / 24bit. Top tovejs aktive højttalere med total effekt op til 2 x 100W.- 4 Ohm.
Inkluderer Dynaudio XEO HUB, som indeholder 2 x digital indgang og 2 x analog indgang.
Du kan tilslutte op til tre par højttalere til en XEO HUB og simpeltvis køre multiroom lyd i
dit hjem. XEO HUB understøtter op til 3 zoner. - HER.

Mvh. Peter Pan.-Se link-Råd-for-BL-tilslutning.
Til top
Peter Pan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 8212
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Peter Pan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Oktober-2018 kl. 08:44

Oprindeligt skrevet af Stefan S Stefan S skrev:

Jeg har et fint velfungere surround anlæg lige nu og glad for lyden fra mine højttalere, men kunne
godt tænke mig at slippe for ledningerne langs væggen til mine nuværende baghøjttaler. Jeg er
altså klar til at skifte dem ud med trådløse baghøjttalere! Jeg har prøvet at søge på nettet uden
at finde en løsning og spørger derfor om en idé´der gør det muligt ?

Hej Stefan S

Køb evt. et sæt brugte Dynaudio aktive trådløse Xeo 3 eller Xeo 4 højttaler, og tilhørende hub /
transmitter boks. Denne Xeo boks har ud over digital og USB indgange også Phono / RCA IN,
som du tilslutter fra surround receiverens SBR / SBL udgange. Xeo 3 eller 4 højttalerne modtage
nu trådløst stereo signalerne fra hub'en placeret ved receiveren. Sender afstanden er ca. 50 meter,
og der skal IKKE et kabel mellem de to baghøjttalere, kun 230V. Med Xeo fjernbetjæningen
tilpasses lydstyrke fra baghøjttalerne.

Mvh. Peter Pan.-Se link-Råd-for-BL-tilslutning.
Til top
Peter Pan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 8212
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Peter Pan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-November-2018 kl. 12:18
Tilbehør -
 


Redigeret af Peter Pan - 10-December-2018 kl. 08:50
Mvh. Peter Pan.-Se link-Råd-for-BL-tilslutning.
Til top
Peter Pan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 8212
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Peter Pan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-November-2018 kl. 08:16

Kan 2 stk BeoPlay M5 højttaler levere et stereo signal, hvis 2 stk. M5 sættes i par. ?

Nej !
2 stk. BeoPlay M5 eller linende typer af B&O play højttaler, kan ikke parres til stereo i
traditionel forstand, med et højre og venstre signal, hvor du opnår et stereo perspektiv
fra din sweetspot position.

M5 - højttalerne spille i mono i 360 graders lyd - Left og Right stereo kanaler mixet 
sammen. Så har du flere M5 i samme gruppe, vil hver M5 spille samme lyd. Her med
vil du ikke kunne placerer orkester deltagerne i lydbilledet. 

At opnå den store fordel det er, trådløst at kunne streame i rigtig stereo lyd, opnår jeg
med Dynaudio Xeo 3 system. 2 separate kvalitets højttaler, hvor kun 230V skal tilsluttes.
Ingen kabler imellem højttalerne, så man selv bestemmer afstanden mellem højttalerne.

SÅ er det bare at trykke på en knap (f.eks på PC'en) og wupti så er der musik sendt
via trådløs WiFi, via 2.5 Ghz båndet, op til 50 meter, som traditionel STEREO Lyd.

Kan du tale til dine Xeo 3 ? - Ja det kan du godt, men de svare ikke.  Big smile

Mvh. Peter Pan.-Se link-Råd-for-BL-tilslutning.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 45678 12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu