recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Dynaudio Xeo3. Xeo4. Focus20- Wireless
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Dynaudio Xeo3. Xeo4. Focus20- Wireless

 Besvar Besvar Side  <1 56789 12>
Forfatter
Besked
Peter Pan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 8212
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Peter Pan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-November-2018 kl. 13:15
Mvh. Peter Pan.-Se link-Råd-for-BL-tilslutning.
Til top
Peter Pan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 8212
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Peter Pan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-November-2018 kl. 10:37
Køkken-alrum setup.

Mit BeoLink system er stadig MCL (Master Control Link) Relay boks og Tranciver panel, hvor den ca.
80 Watt forstærker i Beocenter 9300 trækker et sæt passive højttaler. Master Control Panel styres
manuelt eller med Beo4 i køkken-alrum.



Skulle jeg den dag Beocenter 9300 går i stykker, være nødt til at trække et Master Link kabel, altså
overgå til ML systemet, vil jeg gøre mig nogle overvejelser.

1) Min MasterLink højttaler er BeoLab 3500. Spiller den godt nok til formålet, med tanken om der skal
    trækkes ca. 20 meter MasterLink kabel.

2) Alternativet er 2 stk. aktive trådløse Xeo 3 højttaler, som kun skal tilsluttes 230V.

Jeg fik besøg af nissepigen før tid. Smile



Her må jeg sige at den teknologiske udviklingen også har fået min opmærksomhed. Så når MCL
systemet ikke virker mere, har jeg allerede indkøbt endnu et sæt Xeo 3 med hub,grundet lydkvaliteten.
Fantastisk lyd fra så små stereo højttaler.



Det er med at slå til når tilbuddet er der. Også det 'nye' Xeo 3 systemet virker fint. Det ekstra sæt køre
fint sammen med det sæt jeg har på skrivebordet. De køre fuldstændig parallel lydstyrke, med samme
fjernbetjening i A option. Det 'nye' sæt står nu i køkkenet, og modtager samme signalet fra transmitteren
i stuen, signalet sendes fint her ud. Det sæt jeg evt. ikke vil hører, slukker jeg på 230V afbryderne. Nu og
her streamer jeg audio signal via PC'en. En meget nem måde at gøre det på, da PC'en står i min nærhed.

Vil jeg gøre brug af den nye transmitter, og streame musik via APP's på iPad eller fra Nas-serveren, som
også giver mulighed for at streame fra digitale Radio stationer. Som mit setup er nu, må jeg skifte mellem
to optiske tilslutninger på én transmitter.

Her et par billeder, hvor du ser mit setup med 2 x Xeo 3 transmittere (HUB). Både med mit nuværende
og kommende setup, kan stereo lyd switches over på de BV.7 tilsluttet højttaler, i B&O systemet.



Mvh. Peter Pan.-Se link-Råd-for-BL-tilslutning.
Til top
Peter Pan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 8212
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Peter Pan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-December-2018 kl. 07:55
Mvh. Peter Pan.-Se link-Råd-for-BL-tilslutning.
Til top
Peter Pan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 8212
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Peter Pan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-December-2018 kl. 08:35
Ønskes bedre lyd fra dit standart TV, er det ganske nemt at tilslutte et sæt Xeo højttaler.
.
https://www.youtube.com/watch?v=Qerv1cluy3Q   
.
http://www.youtube.com/watch?v=856JUnYNehI
Mvh. Peter Pan.-Se link-Råd-for-BL-tilslutning.
Til top
Peter Pan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 8212
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Peter Pan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Januar-2019 kl. 13:00
Mvh. Peter Pan.-Se link-Råd-for-BL-tilslutning.
Til top
Peter Pan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 8212
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Peter Pan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Januar-2019 kl. 13:53
Dynaudio in soundbar racks, kunne være dit vinter DIY projekt.   Beer
 
Mvh. Peter Pan.-Se link-Råd-for-BL-tilslutning.
Til top
Peter Pan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 8212
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Peter Pan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Februar-2019 kl. 14:35

Dynaudio Xeo på YouTube - Tryk her.
Mvh. Peter Pan.-Se link-Råd-for-BL-tilslutning.
Til top
Peter Pan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 8212
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Peter Pan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Marts-2019 kl. 17:19
Mvh. Peter Pan.-Se link-Råd-for-BL-tilslutning.
Til top
Peter Pan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 8212
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Peter Pan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Maj-2019 kl. 13:12

Audiosystemer kan kostede mange gange mere end hvad et Xeo 4 sæt koster.
Benytter du en PC som audio streamer, er dette setup svært at konkurrere med.

NuForce uDAC- kan håndtere lydfiler med samplingfrekvenser op til 96 kHz og til 24
bit (aka 96/24). Dette gør det til et nyttigt redskab for dem, der kan lide at nyde høj
kvalitet lydfiler såsom FLAC. DAC’en er baseret på en ESS9022 Sabre DAC chip.

NuForce uDAC- er beregnet til brug med stationære eller bærbare computere for at
tilvejebringe overlegen lyd. Den sørgelige sandhed er, at computere ofte er bygget
med meget lav kvalitet DACs og audio forstærkere.

uDAC- gør jobbet selv, ved at tage det digitale lydsignal fra din computer, konvertere
det, og derefter forstærke det, hvilket giver din digitale musik, langt bedre lyd end
det er muligt fra computers standart lydkort. Da enheden opererer på strøm leveret
gennem USB-forbindelse, er ingen ekstra ledning er nødvendig. Når det er tilfældet,
kan den bruges med en bærbar computer, selv om en strømforsyning ikke er
tilgængelig, det være sig på et fly, tog eller bil. Bruger du online-tjenester på din
computer, og vil have bedre lydkvalitet, så er NuForce uDAC- 2 eller 3 noget for dig.

Mvh. Peter Pan.-Se link-Råd-for-BL-tilslutning.
Til top
Peter Pan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 8212
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Peter Pan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Maj-2019 kl. 14:10
Mvh. Peter Pan.-Se link-Råd-for-BL-tilslutning.
Til top
Peter Pan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 8212
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Peter Pan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Juni-2019 kl. 08:36
Dynaudio XEO4 pakkes ud. - Tryk her.
Mvh. Peter Pan.-Se link-Råd-for-BL-tilslutning.
Til top
Peter Pan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 8212
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Peter Pan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-August-2019 kl. 11:12

 

God ferie til jer der stadig har ferie til gode. Star



Redigeret af Peter Pan - 04-Juni-2020 kl. 10:33
Mvh. Peter Pan.-Se link-Råd-for-BL-tilslutning.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 56789 12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu