recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Andre video-optagere
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Dyrere fullHD videoCam. Hvad får man?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketDyrere fullHD videoCam. Hvad får man?

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Steen2000 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 15-Januar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 632
Direkte link til dette indlæg Emne: Dyrere fullHD videoCam. Hvad får man?
    Sendt: 26-December-2010 kl. 10:54
Jeg skal have mig et godt hobby full HD videoCam med god zoom til at optage lidt kitesurfing i løbet af sæsonen. Nogen anbefalinger?

Hvad er det lige man får ekstra hvis man giver 5-7K i stedet for 2-3 K for et videocam? Kan ikke lige gennemskue det? Full HD er vel full HD?
Til top
rhsin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
recordere.dk teamet

Oprettet: 19-Januar-2007
Sted: Århus
Status: Offline
Point: 5990
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-December-2010 kl. 11:17
helt generelt tror jeg der er arbejdet lidt mere med billedkvalitet stabilisering også er de "dyre" full hd kameraer typisk ægte i den forstand at den optager i en bedre opløsning fordi cmos har en bedre opløsning at arbejde med.. et kamera kan sagtens spytte et full hd signal ud uden at cmoschippen nødvendigvis er skaleret til full hd.

Jeg selv har en Canon HF S11 som tager supergode film, jeg kører selv med højeste bitrate på mine optagelser og det kan ses på en god og ikke mindst stor skærm.. denne har en full hd cmos chip og skulle derfor meget gerne optage i hvad man kan kalde "ægte" full hd.. det er ikke kun outputtet som er full hd det er cmos chippen også.

skal du ud at kigge vil jeg godt anbefale den, men jeg syntes bestemt også du skal tage Panasonic´s 700 serie med i en evt vurdering da udfra hvad jeg har forstået de er lige en tand bedre i mørkere situationer.. og dem har man jo mange af indendørs og det syntes jeg bestemt er en vigtig faktor

Redigeret af rhsin - 26-December-2010 kl. 11:19
Mvh

René
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu