|
|
Besvar ![]() |
Side <1234 5> |
Forfatter | ||||||||
Biornus ![]() Bruger ![]() Oprettet: 28-Januar-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 71 |
![]() |
|||||||
Underligt at han tager penge for sin enterprise version, den måde man typisk tjener penge på linux er support, ikke at sælge et OS. Hvis i et interesseret i at have linux på jeres mediecentre, så villle jeg nok kigge på en mere populær løsning først. Både for brugervenligheden og chancen for succens skyld.
|
||||||||
![]() |
||||||||
beo4 ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 24-April-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 29 |
![]() |
|||||||
Både RedHat og Novell Enterprice Editions koster også penge og de er
BESTEMT IKKE gratis - de koster kassen. Men hvad brokker I jer for? Her tilbydes et OS med et media center helt gratis. Kom igang med udviklingen og kom med noget bedre! |
||||||||
![]() |
||||||||
JesperLund ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 21-Januar-2006 Sted: Darknet Status: Offline Point: 8022 |
![]() |
|||||||
Det er betaling for support, ikke for adgang til GPL source kode eller binaries. Citat fra Wikipedia siden om Red Hat Entreprise Linux Since Red Hat Enterprise Linux is based completely on free and open source software, Red Hat makes available the complete source code to its enterprise distribution through its FTP site to anybody who wants it. Accordingly, several groups have taken this source code and compiled their own versions of Red Hat Enterprise Linux, typically with the only changes being the removal of any references to Red Hat's trademarks and pointing the update systems to non-Red Hat servers Som nævnt tidligere.. der er intet problem i at tjene penge på GPL, blot det ikke sker på bekostning af brugernes frihed. Der findes tvivlsomme produkter som Linspire, der forsøger at sælge proprietære Linux distros, men de får en hård medfart som du kan se her og her. |
||||||||
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
|
||||||||
![]() |
||||||||
beo4 ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 24-April-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 29 |
![]() |
|||||||
Der er INGEN forskel på www.earos.dk forretningsmodellen og den RedHat
og Novell bruger. Her ydes også særdeles meget support til kunder, og det har stået på i lang tid. Sov godt og godnat, også til brok-fjolser. |
||||||||
![]() |
||||||||
JesperLund ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 21-Januar-2006 Sted: Darknet Status: Offline Point: 8022 |
![]() |
|||||||
Godt, så giv os URLen til download af source koden til Entreprise versionen. |
||||||||
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
|
||||||||
![]() |
||||||||
![]() |
|||||||
Ta' lige og find en download til RedHat eller Novell Enterprice Edition's inden
du kommer med sådan en super U-intelligent forespørgsel. Si' mig, er du total idiot? Sourcekoden kan man requeste, NÅR man har købt. Så kan der gå op til 12 måneder inden den modtages. Sådan er reglerne. Godnat igen. |
||||||||
![]() |
||||||||
Kandersen ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 13-Juli-2006 Sted: 4653 Status: Offline Point: 10964 |
![]() |
|||||||
Jeg formoder det er testet med noget hardware, men ikke engang det kan jeg finde.
Dvs. man skal kende og kunne såkaldt "tweake" sig til Linux, for at man kan få det til at funger?
Det var een....
Det var to....
Okay, jeg er lost her. 2 andre hjemmesider samt indgående kendskab til Linux, og så skal man forøvrigt vide, hvad chipset ens audiodevice er bygget på. Måske er det bare mig, men her knækker filmen altså. Hvorfor har du overhovedet en hjemmeside?
Jeg kan ikke engang finde ud af hvad Free Edition kan/ikke kan hardwaremæssigt.
Dum er en mystisk ord at bruge i den her sammenhæng. Men hvis vi endelig skal bevæge os derned, så synes jeg det er dumt at have en hjemmeside, og så ikke udnytte den. Men det er sgu nok bare mig!
Men måske kunne de være gode til at lave dokumentation!
|
||||||||
![]() |
||||||||
Kandersen ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 13-Juli-2006 Sted: 4653 Status: Offline Point: 10964 |
![]() |
|||||||
Dumme, brok-fjolser og total idiot.. Sig mig lige en gang, har du sådan et generelt problem med at forholde dig til kritik? I såfald må du da i den grad føle, at du har skabt et gevaldigt problem for dig selv, ved dels at udvikle noget du håber andre vil bruge, og dernæst reklamere for det på et åbent forum. Jeg mener bare, at det er alle faktore der i den grad ligger an til kritik. Du burde nok være gået i seng, da du først skrev det!
|
||||||||
![]() |
||||||||
![]() |
|||||||
Aha, hvad kan jeg så downloade her fra Red Hat eller her fra et mirror. Denne side giver en vejledning i hvordan man selv compiler sin frie RedHat Entreprise Linux version. Som denne side beskriver køber du support hos Red Hat (samt en compileret binary), ikke source kode. Du har friheden til selv at compile din egen binary eller få support andre steder. CentOS er for alle praktiske formål identisk med RedHat, bort set fra at diverse proprietære RedHat logoer er fjernet. Så... hvor finder jeg source koden til din entreprise version? |
||||||||
|
||||||||
![]() |
||||||||
Korkia ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 21-April-2007 Status: Offline Point: 49 |
![]() |
|||||||
Beo4, nu har JesperLund forsynet dig med et link, hvor du kan downloade source koden til RedHat Entreprise kvit og frit, hvornår får vi så linket til source koden til din Entreprice Edition?
|
||||||||
![]() |
||||||||
Karlshoj ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 12-December-2006 Status: Offline Point: 522 |
![]() |
|||||||
Glæder jeg mig også til, men tror vi kommer til at vente længe |
||||||||
![]() |
||||||||
lunddal ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 09-Februar-2006 Sted: Danmark Status: Offline Point: 8685 |
![]() |
|||||||
Har du beviser for at Apple bruger GPL kode og holder ændringerne for sig selv? |
||||||||
![]() |
Besvar ![]() |
Side <1234 5> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |