|
|
Besvar ![]() |
Side <12345> |
Forfatter | |||
Pizzabager ![]() Redaktionen ![]() ![]() Oprettet: 08-Januar-2007 Status: Offline Point: 1964 |
![]() |
||
tror han mener apple og microsoft, tager frihed ved at bruge lukkede systemer, ikke at apple bruger gpl.. |
|||
![]() |
|||
JesperLund ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 21-Januar-2006 Sted: Darknet Status: Offline Point: 8022 |
![]() |
||
Korrekt. |
|||
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
|
|||
![]() |
|||
lunddal ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 09-Februar-2006 Sted: Danmark Status: Offline Point: 8685 |
![]() |
||
Jo, men hvis en virksomhed ikke skal have lov til at udvikle et produkt og sælge det for derved at tjene penge til sine ansatte, aktionærer, så de kan få noget at spise om aftenen, så har man vist placeret sig længere til venstre end Enhedslisten.
Apple og MS tager ikke friheden fra nogen, da du ikke har den frihed til at starte med. Som også beo4 nævnte: ingen arbejder gratis. Gratis software er enten fritidsprojekter eller også tjenes der penge på anden måde (support f.eks.). Redigeret af lunddal - 07-Maj-2008 kl. 10:22 |
|||
![]() |
|||
JesperLund ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 21-Januar-2006 Sted: Darknet Status: Offline Point: 8022 |
![]() |
||
Microsoft og Apple må naturligvis gerne - det er deres valg så længe de ikke bruger GPL kode (BSD kode kan de bruge som de har lyst). Problemet med beo4 er at han har brugt GPL kode, og det giver nogle restriktioner som skal overholdes, mere specifikt at source koden skal være tilgængelig. Filosofien i GPL er at brugerne skal have frihed til at lave ændringer og distribuere disse ændringer til andre. Det sikres kun ved at source koden er tilgængelig og ved at alle som laver ændringer og distribuerer dem i binær form, skal levere source koden med deres ændringer. |
|||
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
|
|||
![]() |
|||
lunddal ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 09-Februar-2006 Sted: Danmark Status: Offline Point: 8685 |
![]() |
||
Jeg ved godt hvad GPL går ud på, men jeg forstod bare ikke hvorfor MS og Apple skulle hænges ud i den sammenhæng.
Derudover har beo4 tilsyneladende også andre rettighedsproblemer end GPL i sit projekt ![]() |
|||
![]() |
|||
Spunk ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 23-Juli-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 485 |
![]() |
||
plattenslager, mere er der vel ikke at sige til det.
held og lykke med projekt: "narfolktilatbetalefornogetmankanfågratisandetsteds" |
|||
![]() |
|||
Breddam ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 30-December-2006 Sted: 4140 Borup Status: Offline Point: 2171 |
![]() |
||
Hovhov, en EntrePRICE Edition koster jo naturligvis noget ![]() Spøg til side. Jeg synes, at det er godt, at der findes mennesker, der gider at lave nogle produkter, som de tilbyder andre kvit og frit! Jeg kan ikke her bedømme kvaliteten af den ene og anden version, men den rygtes oftest hurtigt - enten bliver man hånet, eller også skal man opgradere sit webhotel ![]() Det er sjovt nok ikke koden, der normalt koster noget i åbne miljøer, hvis den først er produceret. Det er jo at få den produceret. Derfor skurrer det nok lidt i folks ører, når nu udvikleren er lidt modvillig ![]() Jeg har selv købt kode, som jeg ikke "havde tid" til at lave selv. Den har jeg da offentliggjort, selvom den kostede mig penge. Den var beregnet til at løse en opgave, og det gjorde den. At jeg offentliggjorde koden, gjorde den ikke mindre værd for mig, eftersom opgaven var løst. (Det drejede sig slet ikke om Linuxplatformen til orientering) Jeg synes altså, at man godt kan bevare en vis overbærenhed og især en fordragelig tone overfor Beo4, når han hidser sig op. Det er jo ham, der har lavet det store arbejde. Så kan det da godt være, at han skal have et par inputs til at komme på rette spor juridisk ![]() (Oftest har man dog mere brug for feed-back fra brugerne til at gøre selve programmet bedre) Venligst Søren |
|||
![]() |
|||
SuperJunior ![]() Bruger ![]() Oprettet: 22-Februar-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 179 |
![]() |
||
Nu kørte jeg cdén, og istedet for at trykke install med det samme, så trillede jeg rundt og installerede en videodriver, og skulle så restarte. Så når CD`en booter skriver den "Loading stage2" og hopper ned på næste linie, og så blinker markøren bare, og drevet stopper med at læse cd´en. Så er der ikke andet at gøre end at restart, og så tilbage i windows. Spørgsmålet er så, hvor kan jeg finde de filer, som den midlertidig har oprettet. Så jeg kan slette dem, og starte forfra? |
|||
--------------------------
Samsung LE32M87 Onkyo 605 KEF 5005.2 |
|||
![]() |
|||
Biornus ![]() Bruger ![]() Oprettet: 28-Januar-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 71 |
![]() |
||
Peter Thomsen fortsætter sin salgsturne, han påstår at han ikke tjener penge på Enterprise, tværtimod, og at gør det for sjov, men stadig ser det som en dum idé at åbne op for sourcekoden hvilken han retmæssigt stadig skal. Den eneste måde er stadig at betale 49 euro for dvden. Dette forstod jeg ikke, men istedet for at svare mig og fjerne skyggen af alt tvivl af ham lave luskede forretninger, så nægtede han at svare.
http://ubuntuforums.org/showthread.php?t=782024 Edit: Et forum hvor Peter også har formået at gøre sig uvenner med alle: her. Undskyld, men han er altså ikke for kvik. Redigeret af Biornus - 15-Maj-2008 kl. 19:49 |
|||
![]() |
|||
beo4 ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 24-April-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 29 |
![]() |
||
SuperJunior,
Install iconet fjernes, hvis man lukker media centret ned og det er med vilje. Anyway, en "final" version for denne omgang er på vej. Den holder sig selv ved lige i de næste 3 år via internet opdateringer. -- Og så lige til ham CTA alias Biornus, altså ham lyvehalen fra MS, som bruger mange navne: Hvad skal jeg sige? Boller fra ..... ![]() |
|||
![]() |
|||
Biornus ![]() Bruger ![]() Oprettet: 28-Januar-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 71 |
![]() |
||
Biornus er så Bjørn på latin, jeg er stadig Bjørn, men kom så med de beviser du lovede på jeg er ham CTA! Nu tråden på Ubuntuforums blev lukket.
|
|||
![]() |
|||
beo4 ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 24-April-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 29 |
![]() |
||
Så er gratis version eAR OS Free Edition 1.08 frigivet.
Af nye ting kan nævnes: 1) Hastigheden er endnu optimeret, så den nu er en af de absolut hurtigste desktops, der benytter sig af Gnome. Den er faktisk rigtig hurtig. 2) Dockbaren er re-kompileret, så den nu virker på alle workspaces. Der var fejl i den pre-kompilerede pakke. 3) Compiz for 3D desktop er nu igen indført som en option. Hurtige maskiner med nok af RAM, altså 1GB er mere end nok, de kan gøre brug af 3D effekterne, men jeg anbefaler det ikke til audiofile og videofile, da jeg hellere vil bruge resourcerne på lyd og billed. Uden 3D effekter kører eAR OS med kun 256MB RAM efter installation til harddisken. 4) Den kommer med spritny Intel grafik driver for endnu bedre billedkvalitet. 5) Nye applikationer er tilføjet, såsom pidgin for MSN og Thunderbird for E-mail. Audacity for recording af LP'er i tabsfrit FLAC kvalitet er der også. Det blev der plads til på Live CD'en efter optimeringen. 6) Nu med recovery af eAR media Center databasen og options, dvs. hvis maskinen f.eks. taber strømmen under en skrivning til harddisken. Man skal nu blot fyre en kommando af og databasen genereres på ny efter evt. strømsvigt. Derfor behøver man ikke re-installation af Live CD'en efter sådan en grim fejl. 7) License er refactored, så den 100% overholder alle spilleregner og ved grundig gennemlæsning af GPL'en, så skulle alt være 100% på plads. Den nye Live CD kan downloades fra lørdag. d. 17 maj kl. 8. Til sidst vil jeg sige der ikke kommer flere releases i en rum tid. Denne release vedligeholder nemlig sig selv i de næste 3 år via Internettet. Mvh, www.earos.dk Redigeret af beo4 - 17-Maj-2008 kl. 02:35 |
|||
![]() |
Besvar ![]() |
Side <12345> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |