Hvis man regner lidt på tallene, så skal Beo4's hosting selskab have en kæmpelinie:
10 TB på 24 timer er løst omregnet:
10.000.000 MB delt med 24 timer x 60 minutter x 60 sekunder = 115,7 MB pr. sekund.
115,7 MegaBytes pr. sekund x 8 = 925 MBit linie.
Det er jo ikke umuligt - dog vil jeg ikke kalde det sandsynligt.
Hvis vi så tager fat i trafikken, for det er næppe indenrigs trafik. Så koster det godt og vel 20 kr. pr GB hos mange store udbydere. Men lad os sige at det er halv pris for måske kan man få meget rabat på så meget trafik.
Det giver:
10.000 GB x 10 kroner = 100.000 kr på en alm. tirsdag.
Jeg vil kalde det en dyr download tirsdag, men det er jo forskelligt hvad folk ønsker at bruge deres penge på.
Da linien er blevet lukket pga. traffik, så vil jeg tro at det måske drejer sig om et flat rate abonnement, hvor serveren bliver hostet.
Sådan et abonnement koster i omegnen af 10.000 kroner om måneden med adgang til fiber GB linie og et loft på 1 TB i trafik indenrigs trafik.
Så enten tjener din internet leverandør kassen på distributionen af eAR OS eller også er én eller anden fuld af ****
Hvis der tages 400 kr pr. købt licens. som giver opgraderinger i 3 år, så skal der sælges 75 stk. om måneden for at det kan løbe rundt.
Men så tjener man heller ikke en krone på det.
10.000 delt med 400 kr ganget med 3 års opgradering = 75 stk licenser pr. måned.
Selvfølgelig kan man stoppe med at producerer programmet og lukke og slukke med en fortjeneste, men så har man heller ikke overholdt de 3 års opgraderinger som man lover.
I don't get it