|
Earthquake Cinenova Grande 7 |
Besvar ![]() |
Side <1234 6> |
Forfatter | ||
Iron Man ![]() Guld medlem ![]() ![]() Brugeranmelder Oprettet: 11-September-2007 Sted: Kolding Status: Offline Point: 1451 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Der er også anmeldere som skriver, at den er noget det fedeste indenfor multikanals forstærkere. Når man læser om den og ser opbygningen, så ser det bestemt også meget seriøst ud. Design betaler man så lidt mindre for. |
||
![]() |
||
Stereolab ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 27-Januar-2012 Status: Offline Point: 797 |
|
Hej Iron Man,
Denne her er muligvis også interessant: http://www.sherbourn.com/collections/theater/products/pa7350 Ved ikke noget om den udover at Sherbourn på et tidspunkt var meget hypet på et nabo-forum. Jeg har læst meget godt om Cinenova Grande, men har ikke hørt den selv; men jeg ville helt klart kigge nærmere på den med de mange rosende ord den får alle steder. De andre forstærkere du nævner til 100k+ kr er i mine øjne ikke pengne værd, men kan alligevel ikke lade være med at drømme om Bryston-udstyr. Det er altså fedt grej. Eller er der også mange spændende muligheder i pro-verdenen, tænker f.eks. Lab.Gruppen. |
||
![]() |
||
helljohn ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 25-Juni-2004 Sted: Aalborg Status: Offline Point: 2048 |
|
Bob carvers tracking down converter teknologi smider 7 x 400w rigtigte watt i 4 ohm ud alle kanaler drevet på en gang og det er uden at den bliver mere end håndlun,tro mig det bliver svært at finde noget med mere power som samtidtigt lyder godt men den var dyr ca 47k
|
||
KMarantz Pm11s3-sa14s1se-Heco zweiklang direct-Marantz tt15s1-Bluesound Node x
|
||
![]() |
||
Jonas_h ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 11-Marts-2011 Status: Offline Point: 4475 |
|
Jeg er af samme opfattelse som Stereolab - når forstærkere kommer op i den prisklasse, synes jeg ikke det er pengene værd.
Ærgeligt du ikke bor i København - så skulle du prøve at låne en Crown CTs1200 af mig. Jeg ville have det ret godt med at lade den konkurrere mod de 100k-amps du nævner :)
|
||
![]() |
||
Iron Man ![]() Guld medlem ![]() ![]() Brugeranmelder Oprettet: 11-September-2007 Sted: Kolding Status: Offline Point: 1451 |
|
De opgiver forstærkeren til 7x400 ved 8 ohm ved 1 khz. Det minder mere om en "dynamisk" effektopgivelse dog med alle kanaler i drift. Men det er selvfølgelig bare specifikationer og stadig gode. Konstant effekt i hele frekvensområdet vil nok se en del anderledes ud. Earthquaken er opgivet til 7x300 (7x328 RMS) i 8 ohm alle kanaler i drift hele frekvensområdet. Dynamisk effekt er 7x600 watt i 8 ohm alle kanaler i drift. Det er dog svært at sammenligne sådan noget på papir. |
||
![]() |
||
|
Har en kammerat som netop har skrevet Crown over Facebook. Det kunne være interessant :) |
||
![]() |
||
helljohn ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 25-Juni-2004 Sted: Aalborg Status: Offline Point: 2048 |
|
Det her vil forklare en del http://www.sunfire.com/whitepapers/Sunfire_Amplifier_Whitepaper.pdf
|
||
KMarantz Pm11s3-sa14s1se-Heco zweiklang direct-Marantz tt15s1-Bluesound Node x
|
||
![]() |
||
Jonas_h ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 11-Marts-2011 Status: Offline Point: 4475 |
|
Det er der en grund til :) Men vær opmærksom på, hvilken model du prøver, da nogle af deres modeller f.eks. skal brokobles for optimal full-range performance. Du kan skrive en PM hvis du vil have Crown-input. De CTs1200 jeg kører med, er klasse A/B, 600w pr. kanal i 8 ohm (20hz-20khz, 0.1% forvrængning), og en dæmpningsfaktor på 3000. Bassen holdes i jerngreb og transienter gengives med autoritet/speed. Men de er grimme og vil aldrig blive godkendt af "audiofile" :)
|
||
![]() |
||
sani ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 22-April-2007 Status: Offline Point: 1023 |
|
iron man
hvad er din prioritering film eller stereo .. hvilke lyd er du til , osv.. der er mange af de parameter skal være på plads før du investere i førsterker i +50 klasse ,, du skal også være afklaret hvilke watt du er på jagt after... prisen er lang lang fra afgørende i den melemlag... genske rigtig som Jonas skriver hvis der er tele om watt og saft og kraft så kune Crown hel klar være en af muligheder hvad der angå power,, til film vil de hel sikker giver strøm nok til dine fronter ,, men "crown" er musikalsk nok så du kan lytte til dine fine højtelere i timevis er der en anden sag, der komer and på hvad er dine ønske... nu har jeg kun taget crown som exempl ,, men der vil gælder alle hi end mærker da de alle samen har positiver og negative sider ,,og alt bliver i sidste ende kompromi
|
||
Anthem,Lexicon,MK 150, Velodyne DD, Vienna Acustic BBG,Densen,Sonos,Apple dimser,osv
|
||
![]() |
||
|
Hvad betyder "musikalsk"? Betyder det at forstærkeren tilfører noget "specielt" til signalet?
|
||
![]() |
||
Sploink ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 23-April-2007 Sted: Vestegnen Status: Offline Point: 3215 |
|
Hvad med nogle emotiva mono blokke?
|
||
![]() |
||
Hindsberg ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 05-November-2008 Sted: Søborg, Kbh Status: Offline Point: 332 |
|
Advance Acoustic MAA1000 ka du få for ca ½ pris brugt..ca 20.000,- |
||
![]() |
Besvar ![]() |
Side <1234 6> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |