recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Earthquake Cinenova Grande 7
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Earthquake Cinenova Grande 7

Besvar Besvar Side  <1234 6>
Forfatter
Besked
Iron Man Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Brugeranmelder

Oprettet: 11-September-2007
Sted: Kolding
Status: Offline
Point: 1451
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Iron Man Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Januar-2013 kl. 22:35
Oprindeligt skrevet af Jonas_h Jonas_h skrev:

Jeg har desværre ikek hørt Cinenovaen, men jeg kender et par stykker som har meget godt kendskab til den. Efter hvad de har sagt, er det noget nær det bedste du kan finde. Jeg ville vælge den fremfor Classé f.eks. til hver en tid.

Der er også anmeldere som skriver, at den er noget det fedeste indenfor multikanals forstærkere. Når man læser om den og ser opbygningen, så ser det bestemt også meget seriøst ud. Design betaler man så lidt mindre for.
Til top
Stereolab Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 27-Januar-2012
Point: 797
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Stereolab Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Januar-2013 kl. 22:35
Hej Iron Man,

Denne her er muligvis også interessant: http://www.sherbourn.com/collections/theater/products/pa7350
Ved ikke noget om den udover at Sherbourn på et tidspunkt var meget hypet på et nabo-forum.

Jeg har læst meget godt om Cinenova Grande, men har ikke hørt den selv; men jeg ville helt klart kigge nærmere på den med de mange rosende ord den får alle steder. De andre forstærkere du nævner til 100k+ kr er i mine øjne ikke pengne værd, men kan alligevel ikke lade være med at drømme om Bryston-udstyr. Det er altså fedt grej. Eller er der også mange spændende muligheder i pro-verdenen, tænker f.eks. Lab.Gruppen.
Til top
helljohn Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 25-Juni-2004
Sted: Aalborg
Point: 2048
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér helljohn Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Januar-2013 kl. 22:44
Bob carvers tracking down converter teknologi smider 7 x 400w rigtigte watt i 4 ohm ud alle kanaler drevet på en gang og det er uden at den bliver mere end håndlun,tro mig det bliver svært at finde noget med mere power som samtidtigt lyder godt men den var dyr ca 47k
KMarantz Pm11s3-sa14s1se-Heco zweiklang direct-Marantz tt15s1-Bluesound Node x
Til top
Jonas_h Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 11-Marts-2011
Point: 4475
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jonas_h Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Januar-2013 kl. 22:53
Jeg er af samme opfattelse som Stereolab - når forstærkere kommer op i den prisklasse, synes jeg ikke det er pengene værd.

Ærgeligt du ikke bor i København - så skulle du prøve at låne en Crown CTs1200 af mig. Jeg ville have det ret godt med at lade den konkurrere mod de 100k-amps du nævner :)
Til top
Guld medlem
Guld medlem
Brugeranmelder

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Iron Man Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Januar-2013 kl. 23:09
Oprindeligt skrevet af helljohn helljohn skrev:

Bob carvers tracking down converter teknologi smider 7 x 400w rigtigte watt i 4 ohm ud alle kanaler drevet på en gang og det er uden at den bliver mere end håndlun,tro mig det bliver svært at finde noget med mere power som samtidtigt lyder godt men den var dyr ca 47k

De opgiver forstærkeren til 7x400 ved 8 ohm ved 1 khz. Det minder mere om en "dynamisk" effektopgivelse dog med alle kanaler i drift. Men det er selvfølgelig bare specifikationer og stadig gode. Konstant effekt i hele frekvensområdet vil nok se en del anderledes ud.

Earthquaken er opgivet til 7x300 (7x328 RMS) i 8 ohm alle kanaler i drift hele frekvensområdet. Dynamisk effekt er 7x600 watt i 8 ohm alle kanaler i drift.

Det er dog svært at sammenligne sådan noget på papir.
Til top
Guld medlem
Guld medlem
Brugeranmelder

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Iron Man Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Januar-2013 kl. 23:11

Jeg er af samme opfattelse som Stereolab - når forstærkere kommer op i den prisklasse, synes jeg ikke det er pengene værd.

Ærgeligt du ikke bor i København - så skulle du prøve at låne en Crown CTs1200 af mig. Jeg ville have det ret godt med at lade den konkurrere mod de 100k-amps du nævner :)

Har en kammerat som netop har skrevet Crown over Facebook. Det kunne være interessant :)
Til top
helljohn Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 25-Juni-2004
Sted: Aalborg
Point: 2048
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér helljohn Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Januar-2013 kl. 23:13
Oprindeligt skrevet af Iron Man Iron Man skrev:

Oprindeligt skrevet af helljohn helljohn skrev:

De opgiver forstærkeren til 7x400 ved 8 ohm ved 1 khz. Det minder mere om en "dynamisk" effektopgivelse dog med alle kanaler i drift. Men det er selvfølgelig bare specifikationer og stadig gode. Konstant effekt i hele frekvensområdet vil nok se en del anderledes ud.

Earthquaken er opgivet til 7x300 (7x328 RMS) i 8 ohm alle kanaler i drift hele frekvensområdet. Dynamisk effekt er 7x600 watt i 8 ohm alle kanaler i drift.

Det er dog svært at sammenligne sådan noget på papir.

Det her vil forklare en del http://www.sunfire.com/whitepapers/Sunfire_Amplifier_Whitepaper.pdf
KMarantz Pm11s3-sa14s1se-Heco zweiklang direct-Marantz tt15s1-Bluesound Node x
Til top
Jonas_h Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jonas_h Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Januar-2013 kl. 23:26

Har en kammerat som netop har skrevet Crown over Facebook. Det kunne være interessant :)
Det er der en grund til :) Men vær opmærksom på, hvilken model du prøver, da nogle af deres modeller f.eks. skal brokobles for optimal full-range performance. Du kan skrive en PM hvis du vil have Crown-input.

De CTs1200 jeg kører med, er klasse A/B, 600w pr. kanal i 8 ohm (20hz-20khz, 0.1% forvrængning), og en dæmpningsfaktor på 3000. Bassen holdes i jerngreb og transienter gengives med autoritet/speed. Men de er grimme og vil aldrig blive godkendt af "audiofile" :)
Til top
sani Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 22-April-2007
Point: 1023
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér sani Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Januar-2013 kl. 23:31
iron man 
hvad er din prioritering film eller stereo .. hvilke  lyd er du til , osv.. der er mange af de parameter skal være på plads før du investere i førsterker i +50 klasse ,, du skal også være afklaret hvilke watt du er på jagt after... prisen er lang lang fra afgørende i den melemlag...
genske rigtig som Jonas skriver hvis der er tele om watt og saft og kraft så kune Crown hel klar være en af muligheder hvad der angå power,, til film vil de hel sikker giver strøm nok til dine fronter ,, men "crown" er musikalsk nok så du kan lytte til dine fine højtelere i timevis er der en anden sag, der komer and på hvad er dine ønske...

nu har jeg kun taget crown som exempl  ,, men der vil gælder alle hi end mærker da de alle samen har positiver og negative sider  ,,og alt  bliver i sidste ende kompromi 
Anthem,Lexicon,MK 150, Velodyne DD, Vienna Acustic BBG,Densen,Sonos,Apple dimser,osv
Til top
Jonas_h Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jonas_h Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Januar-2013 kl. 23:37
Hvad betyder "musikalsk"? Betyder det at forstærkeren tilfører noget "specielt" til signalet? 
Til top
Sploink Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 23-April-2007
Sted: Vestegnen
Point: 3215
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Sploink Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Januar-2013 kl. 06:09
Hvad med nogle emotiva mono blokke?
Til top
Hindsberg Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 05-November-2008
Sted: Søborg, Kbh
Point: 332
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hindsberg Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Januar-2013 kl. 06:18

Oprindeligt skrevet af Leviathan.jk Leviathan.jk skrev:

Hvor meget plads har du? For hvis pladsen ikke er et problem, ville jeg gå efter nogle monoblokke til de højttalere der! 

Pladsen er intet problem og vi kan godt blive enige om, at et monotrin vil være det fedeste, MEN der skal også lige være penge til det Smile Alternativt må jeg selvfølgelig vente lidt. De koster jo kassen, hvis de også skal kunne levere lidt effekt. Jeg har selv kigget på nedenstående. Har du evt. andre forslag?

Jeg vil gerne have samme effekt på centeren som fronterne da den er mindst lige så vigtig.

3 * Classé CA-M300 = 119.700
3 * Classé CA-M600 = 149.700
3 * Bell canto 500M = 101.940
3 * Bell canto 1000M = 143.940
3 * Anthem Statement M1 = Pris ukendt.

Advance Acoustics MAA 1000 = 40.000 (kun sæt)
Bryston - 7B-SST2 =79.995 kr. (2 * monoblok i et kabinet)
Pass Labs X600.5 = 155.000 (kun sæt)
McIntosh MC-601 = 140.000 (kun sæt)

Advance Acoustic MAA1000 ka du få for ca ½ pris brugt..ca 20.000,- Smile

Til top

Besvar Besvar Side  <1234 6>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu