recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Earthquake Cinenova Grande 7
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Earthquake Cinenova Grande 7

Besvar Besvar Side  <12345 6>
Forfatter
Besked
Leviathan.jk Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 26-April-2009
Sted: Købrnhavn
Status: Offline
Point: 823
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Leviathan.jk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Januar-2013 kl. 08:17
Oprindeligt skrevet af Iron Man Iron Man skrev:

Oprindeligt skrevet af Leviathan.jk Leviathan.jk skrev:

Hvor meget plads har du? For hvis pladsen ikke er et problem, ville jeg gå efter nogle monoblokke til de højttalere der! 

Pladsen er intet problem og vi kan godt blive enige om, at et monotrin vil være det fedeste, MEN der skal også lige være penge til det Smile Alternativt må jeg selvfølgelig vente lidt. De koster jo kassen, hvis de også skal kunne levere lidt effekt. Jeg har selv kigget på nedenstående. Har du evt. andre forslag?

Jeg vil gerne have samme effekt på centeren som fronterne da den er mindst lige så vigtig.

3 * Classé CA-M300 = 119.700
3 * Classé CA-M600 = 149.700
3 * Bell canto 500M = 101.940
3 * Bell canto 1000M = 143.940
3 * Anthem Statement M1 = Pris ukendt.

Advance Acoustics MAA 1000 = 40.000 (kun sæt)
Bryston - 7B-SST2 =79.995 kr. (2 * monoblok i et kabinet)
Pass Labs X600.5 = 155.000 (kun sæt)
McIntosh MC-601 = 140.000 (kun sæt)

Hvis det ikke skal være dyrt ville jeg også kigge efter nogle Emotiva monoblokke. Emotiva XPA-1 er stort set identisk med Advance Acoustics MAA 1000, men langt billigere.  
Samsung SP-A900B, Screen Excellence Slim, Procella P6, Procella P10, Anthem AVM 50v, Anthem PVA-5, Denon DVD-3800BD, Samsung BD-F8900
Til top
Webmonkey Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 06-Marts-2008
Sted: Denmark
Point: 179
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Webmonkey Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Januar-2013 kl. 10:46
Jeg kan varmt anbefale Sunfire. Varm lyd med masser af kontrol. Lav energi spild. Min processor bliver faktisk mere varm end min Cinema Grand Seven Signature (7x400 i 8ohm). Nu leder jeg så bare efter en Signature Stereo (2x600w i 8ohm) til fronterne i et 9.1 setup. :-D

In the Land of Hometheater, The Three Eyed Monster is King......
Til top
helljohn Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 25-Juni-2004
Sted: Aalborg
Point: 2048
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér helljohn Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Januar-2013 kl. 10:57
Er også vildt glad for min Tgr3 den trækker alt hvad jeg har haft spændt for den og det setup jeg havde før var noget større end mit nuværende (Focal Electra 1027be med matchende center og bag ht)

Kom til min Sunfire via en Marantz sr9600 til 30k og et Audiolab 8000 +8000x7 sæt og min Sunfire er bedre på alle parametere og ikke marginalt men som nat og dag.

Sunfire er ikke vær mands eje og ikke let at finde brugt men der er engang imellem noget til salg på Tyske sites.
KMarantz Pm11s3-sa14s1se-Heco zweiklang direct-Marantz tt15s1-Bluesound Node x
Til top
Otto J Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Branchemedlem

Oprettet: 04-Marts-2007
Point: 11218
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Otto J Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Januar-2013 kl. 11:28

3 * Anthem Statement M1 = Pris ukendt.

99.600,- Smile

Til top
Webmonkey Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 06-Marts-2008
Point: 179
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Webmonkey Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Januar-2013 kl. 11:28
og efter at Sunfire ikke længere er i normal handel, er prisen lige steget på det brugte :-D
In the Land of Hometheater, The Three Eyed Monster is King......
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér helljohn Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Januar-2013 kl. 11:33
Oprindeligt skrevet af Webmonkey Webmonkey skrev:

og efter at Sunfire ikke længere er i normal handel, er prisen lige steget på det brugte :-D

Ja de sælger kun custom install nu Wink Bob Carver er igang igen med sit nye brand Carver men det er mest rør grej.

Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér helljohn Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Januar-2013 kl. 12:25

Bob Carvers nye højtalere ser fede ud 22 4 tommer woofers og 13 8 tommer bånddiskanter og en vægt på 67 kg stykket meget anderledes,dem gad jeg godt at høre.Big smile

http://www.bobcarver.com/als1000.asp 
Til top
speed six Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 19-Oktober-2009
Point: 32
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér speed six Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Januar-2013 kl. 18:36

Så har jeg nok solgt min Signature 600 alt for billigt. 

Den var næsten ny og i helt mint condition. Cry
Impossibilia nulla est obligatio
Til top
Iron Man Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Brugeranmelder

Oprettet: 11-September-2007
Sted: Kolding
Point: 1451
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Iron Man Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Januar-2013 kl. 22:00
Oprindeligt skrevet af helljohn helljohn skrev:

Det her vil forklare en del http://www.sunfire.com/whitepapers/Sunfire_Amplifier_Whitepaper.pdf

Jeg tænkte mere på, hvorfor de kun opgiver effekten ved 1kHz fremfor hele frekvensområdet, hvis det nu skal være "rigtige" watt som du skriver. Jeg har læst om deres forstærkere tidlgere, jeg har dog aldrig hørt dem. Deres effektformåen er tidligere blevet diskuteret en hel del, fordi de netop yder en del mere end andre Smile

Det ser ud som om, at du kender lidt til dem. Ved du om der findes en "test-bench" test af deres TGA-7401? Denne kunne være sjov at se. Jeg har en ældre anmeldelse af en TGA-5400 liggende som er opgivet til 5*400 og den yder 5*343 i 8 ohm og 392 med 2 kanaler i drift. Det er temmelig godt gået. 

Der er faktisk en hifi4all som har en Sunfire cinema grand signature 400 til nøjagtigt de samme højttalere som mine, jeg kan jo evt. forhøre mig lidt hos ham Smile

Til top
Iron Man Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Brugeranmelder

Oprettet: 11-September-2007
Sted: Kolding
Point: 1451
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Iron Man Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Januar-2013 kl. 22:05
Oprindeligt skrevet af Jonas_h Jonas_h skrev:

De CTs1200 jeg kører med, er klasse A/B, 600w pr. kanal i 8 ohm (20hz-20khz, 0.1% forvrængning), og en dæmpningsfaktor på 3000. Bassen holdes i jerngreb og transienter gengives med autoritet/speed. Men de er grimme og vil aldrig blive godkendt af "audiofile" :)

Anvender du brokobling på dem? Dæmpningsfaktor på 3000 er pænt seriøst Tongue

Udseendet betyder intet og det kunne da være ret sjovt, at prøve sådan en fætter i systemet.
Til top
Steve Jones Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-Juli-2010
Point: 1809
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Steve Jones Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Januar-2013 kl. 22:08
Jeg vil så foreslå noget 41hz audio.. det er seriøs lækker lyd for få penge.. og her bliver der ikke snydt med effektopgivelserne!!!
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér helljohn Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Januar-2013 kl. 22:15

Oprindeligt skrevet af Jonas_h Jonas_h skrev:

De CTs1200 jeg kører med, er klasse A/B, 600w pr. kanal i 8 ohm (20hz-20khz, 0.1% forvrængning), og en dæmpningsfaktor på 3000. Bassen holdes i jerngreb og transienter gengives med autoritet/speed. Men de er grimme og vil aldrig blive godkendt af "audiofile" :)

Anvender du brokobling på dem? Dæmpningsfaktor på 3000 er pænt seriøst Tongue

Udseendet betyder intet og det kunne da være ret sjovt, at prøve sådan en fætter i systemet.

har kun kunnet finde dette som er en test af den ældre udgave af min http://www.hometheater.com/content/sunfire-ultimate-ii-av-receiver-measurements

Til top

Besvar Besvar Side  <12345 6>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu