|
Earthquake Cinenova Grande 7 |
Besvar ![]() |
Side <1 3456> |
Forfatter | |||
Iron Man ![]() Guld medlem ![]() ![]() Brugeranmelder Oprettet: 11-September-2007 Sted: Kolding Status: Offline Point: 1451 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
||
Jeg har skrevet med Kim Olsen (anden bruger) som også har en del erfaring med Crown og han siger, at CTs1200 baserer sig på en teknologi og lyd som Crown er gået væk fra. Han siger, at toppen er blødere og mørkere end nogle af de andre modeller. Han mener, at CTS3000 brokoblet er vejen frem. Hvad siger du? Larmer blæserne meget i sådan nogle Crown?
|
|||
![]() |
|||
Iron Man ![]() Guld medlem ![]() ![]() Brugeranmelder Oprettet: 11-September-2007 Sted: Kolding Status: Offline Point: 1451 |
||
En opgradering skal blandt andet være for, at få flere kræfter bag. Effekten er dog ikke det afgørende for hvad jeg vælger, men B&W er krævende. Den Sunfire Cinema Grand Signature er sgu en fin maskine. Hvordan synes i øvrigt, at lydkvaliteten fra Sunfire er? I anmeldelser får den ofte tillægsordene "varm" og "tilbagelænet", hvorfor den så ikke er så neutral og præcis i lyden som andre. Det er jo en smagssag.
|
|||
![]() |
|||
||
"Emotiva´en er ikke 100% identisk, Den har EI kerne trafo hvor AA har ringkerne. Den har en lidt højere udgangseffekt end AA i kl. A/B, AA kan skiftes til ren kl. A (80 watt), Emotiva´en kan kun køre A/B, Der er forskel på fabrikat/kvalitet på en del komponenter, selvom opbygningen næsten er identisk, bl.a. diverse polypropylen kondensatorer er bedre typer i AA
![]() |
|||
![]() |
|||
Jonas_h ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 11-Marts-2011 Status: Offline Point: 4475 |
||
Jeg har 2 CTs2000'ere (samme som CTs3000 bare 2000w i stedet for 3000w) så jeg kunne godt prøve at sammenligne deres lyd. Men som Kim rigtigt nok siger, skal 2000/3000 brokobles. Jeg valgte CTs1200 da jeg fik af vide at den var lidt mere "hifi-agtig" og "behagelig" - nok det Kim mener med blødere. Men jeg synes ikke man mister attack og dynamik af den grund. Man kan godt høre blæserne, så de vil måske irritere hvis man ikke kan sætte dem i et andet rum.
|
|||
![]() |
|||
||
Bare lige for, at være sikker
![]() Nogle forstærkere som er meget neutrale, de får ofte tillægsordet "lys" i lyden, men det er fordi folk måske ikke vant til noget som spiller neutralt. Jeg synes fx ikke, at Classé er lys i lyden.
Voltmeter har jeg ikke noget i mod
![]() |
|||
![]() |
|||
||
hifi-venlig.
Brokoblingen skulle være fordi, at switchraten fordobles, hvilket burde forbedre lyden en del.
Det kunne sgu være sjovt, at sammenligne med en rigtig "hifi" forstærker. Kim mener jo også, at de klarer sig mod væsentligt dyrere kommercielle mærker.
Ved du om blæseren kan skiftes?
Redigeret af Iron Man - 31-Januar-2013 kl. 20:17 |
|||
![]() |
|||
Hindsberg ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 05-November-2008 Sted: Søborg, Kbh Status: Offline Point: 332 |
||
Skinger......lidt for anmassene diskant......lyden blev for ren *G*........efter der kom rør dac på lød det bare perfekt i mine øre......men smag er jo forskellig....men ultra ren lyd ....ufarvet....ka bare godt li den lidt varm her |
|||
![]() |
|||
power ![]() Bruger ![]() Oprettet: 21-December-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 124 |
||
Hej
Bæreren kan godt skiftes i Cts 1200 ( og det skal men hvis den skal stå i rummet. De larmer helt afsindigt) Den har en mere varm spillestil end 2000 og 3000 modellerne. Jeg købte min 1200 i sin tid. For at prøve dem efter også at have hørt så meget om dem. Ingen tvivl om at de er gode Bioforstærkere. Men jeg kunne ikke leve med den til stereo lytning som Jeg også bruger en del. Så bruger den til at trække nogle subs med nu. En rigtig stor minus ved dem er deres højtalerterminaler. Det er umulig at få bare lidt kræftig kabler i dem Men da du ønsker en varm og god film forstærker. Syntes jeg da du skal prøve at give dem et lyt. Er du intr. I at prøvelytte en Cts1200 inden køb kan jeg godt prøve at komme forbi med den en dag. Mvh. Power |
|||
![]() |
|||
||
Hvad var problemet ved stereo lytning i dine ører? Personligt vil jeg faktisk helst have en neutral lyd, altså ikke varm. Hvis jeg har skrevet det et andet sted, så er det en fejl. |
|||
![]() |
|||
power ![]() Bruger ![]() Oprettet: 21-December-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 124 |
||
Jeg kan godt lide at lyden er åben og kommer frem i lydbilledet. Med Cts 1200 er det hele trukket mere tilbage,og spiller mindre frigjordt og ( nu får jeg nok tæsk) syntes den mangler lidt detalier.
Power |
|||
![]() |
|||
||
Men det skulle være noget bedre med Cts 2000. Når man brokobler dem. Har dog ikke hørt det. Får måske afprøvet det i næste weekend.
Power |
|||
![]() |
|||
Mr. Duck ![]() Bruger ![]() Oprettet: 23-Maj-2011 Status: Offline Point: 208 |
||
Så lige overskriften på denne.
Schulz har ret, det er min bror som har en Earthquake Cinenova Grande 5. Den gør det utrolig godt og har så meget styr på enhederne at man tror det er løgn. Spørg bare løs hvis det er, så skal jeg sørge for at hive ham ind så I kan få svar.. :) |
|||
![]() |
Besvar ![]() |
Side <1 3456> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |