recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Earthquake Cinenova Grande 7
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Earthquake Cinenova Grande 7

Besvar Besvar Side  <1 3456>
Forfatter
Besked
Iron Man Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Brugeranmelder

Oprettet: 11-September-2007
Sted: Kolding
Status: Offline
Point: 1451
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Iron Man Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Januar-2013 kl. 19:39
Oprindeligt skrevet af Jonas_h Jonas_h skrev:

Nej nej, ingen brokobling Smile Men CTs2000/CTs3000 skal være brokoblede for at bruges fullrange. CTs600/1200 er en anden topologi og er fine nok uden.

Jeg har skrevet med Kim Olsen (anden bruger) som også har en del erfaring med Crown og han siger, at CTs1200 baserer sig på en teknologi og lyd som Crown er gået væk fra. Han siger, at toppen er blødere og mørkere end nogle af de andre modeller. Han mener, at CTS3000 brokoblet er vejen frem. Hvad siger du?

Larmer blæserne meget i sådan nogle Crown?
Til top
Guld medlem
Guld medlem
Brugeranmelder

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Iron Man Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Januar-2013 kl. 20:01
Oprindeligt skrevet af helljohn helljohn skrev:

The result is a new rating of 425 watts RMS per channel into 8 Ohms, 20 Hz - 20 kHz, at 0.5% THD, making the Sunfire Cinema Grand Signature one of the most powerful multi-channel power amplifiers in the world.

Men har du brug for så meget kraft Big smile 

En opgradering skal blandt andet være for, at få flere kræfter bag. Effekten er dog ikke det afgørende for hvad jeg vælger, men B&W er krævende.

Den Sunfire Cinema Grand Signature er sgu en fin maskine. Hvordan synes i øvrigt, at lydkvaliteten fra Sunfire er? I anmeldelser får den ofte tillægsordene "varm" og "tilbagelænet", hvorfor den så ikke er så neutral og præcis i lyden som andre. Det er jo en smagssag.
Til top
Guld medlem
Guld medlem
Brugeranmelder

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Iron Man Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Januar-2013 kl. 20:05
Oprindeligt skrevet af Sploink Sploink skrev:

Oprindeligt skrevet af Iron Man Iron Man skrev:

Oprindeligt skrevet af Sploink Sploink skrev:

Hvad med nogle emotiva mono blokke?
Er der en forhandler af dem i DK?

Nej, de skal købes fra USA, men der er fortrydelses ret. Som der bliver nævnt tidligere i tråden, nær identisk med advance maa-100. I hvertfald deres xpa-1, de har også en xpr-1
Jeg har læst på hifi4all, at forskellen til Emotiva'en skulle være følgende:

"Emotiva´en er ikke 100% identisk, Den har EI kerne trafo hvor AA har ringkerne. Den har en lidt højere udgangseffekt end AA i kl. A/B, AA kan skiftes til ren kl. A (80 watt), Emotiva´en kan kun køre A/B, Der er forskel på fabrikat/kvalitet på en del komponenter, selvom opbygningen næsten er identisk, bl.a. diverse polypropylen kondensatorer er bedre typer i AA"

Til top
Jonas_h Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 11-Marts-2011
Point: 4475
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jonas_h Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Januar-2013 kl. 20:06

Nej nej, ingen brokobling Smile Men CTs2000/CTs3000 skal være brokoblede for at bruges fullrange. CTs600/1200 er en anden topologi og er fine nok uden.

Jeg har skrevet med Kim Olsen (anden bruger) som også har en del erfaring med Crown og han siger, at CTs1200 baserer sig på en teknologi og lyd som Crown er gået væk fra. Han siger, at toppen er blødere og mørkere end nogle af de andre modeller. Han mener, at CTS3000 brokoblet er vejen frem. Hvad siger du?

Larmer blæserne meget i sådan nogle Crown?
Jeg har 2 CTs2000'ere (samme som CTs3000 bare 2000w i stedet for 3000w) så jeg kunne godt prøve at sammenligne deres lyd. Men som Kim rigtigt nok siger, skal 2000/3000 brokobles.

Jeg valgte CTs1200 da jeg fik af vide at den var lidt mere "hifi-agtig" og "behagelig" - nok det Kim mener med blødere. Men jeg synes ikke man mister attack og dynamik af den grund. 

Man kan godt høre blæserne, så de vil måske irritere hvis man ikke kan sætte dem i et andet rum.
Til top
Guld medlem
Guld medlem
Brugeranmelder

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Iron Man Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Januar-2013 kl. 20:10
Oprindeligt skrevet af Hindsberg Hindsberg skrev:

Har haft dem spændt for mine 802 diamond i en periode.....og de Advancer spiller forrygene .....lydmæssingt minder de utroligt meget om Classé......lidt for skinger i diskanten efter min smag ....så der røg en rør DAC ind over og så lød det super......

De blev skiftet ud til midre grej da de var alt for kraftige til mit brug.....nåede faktisk kun et par gange at spille dem ½ ud..........og det var vildt......men det er nogle seriøse kasser .....og er man til deres voltmeter er de perfekte

Bare lige for, at være sikker Smile Når du skriver skinger, men hvad mener du så?

Nogle forstærkere som er meget neutrale, de får ofte tillægsordet "lys" i lyden, men det er fordi folk måske ikke vant til noget som spiller neutralt. Jeg synes fx ikke, at Classé er lys i lyden.

Voltmeter har jeg ikke noget i mod Smile jeg har dog læst at det kun er til "looks". Jeg kan ikke lige finde, men læste en som mente, at det ikke måler specielt præcist.

Til top
Guld medlem
Guld medlem
Brugeranmelder

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Iron Man Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Januar-2013 kl. 20:15

Jeg har 2 CTs2000'ere (samme som CTs3000 bare 2000w i stedet for 3000w) så jeg kunne godt prøve at sammenligne deres lyd. Men som Kim rigtigt nok siger, skal 2000/3000 brokobles.

Jeg valgte CTs1200 da jeg fik af vide at den var lidt mere "hifi-agtig" og "behagelig" - nok det Kim mener med blødere. Men jeg synes ikke man mister attack og dynamik af den grund. 

Man kan godt høre blæserne, så de vil måske irritere hvis man ikke kan sætte dem i et andet rum.
Det lyder som om, at I er meget enige. Han mener præcist, at CTs1200 skulle være mere
hifi-venlig.

Brokoblingen skulle være fordi, at switchraten fordobles, hvilket burde forbedre lyden en del.

Det kunne sgu være sjovt, at sammenligne med en rigtig "hifi" forstærker. Kim mener jo også, at de klarer sig mod væsentligt dyrere kommercielle mærker.

Ved du om blæseren kan skiftes?

Redigeret af Iron Man - 31-Januar-2013 kl. 20:17
Til top
Hindsberg Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 05-November-2008
Sted: Søborg, Kbh
Point: 332
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hindsberg Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Januar-2013 kl. 21:22

Oprindeligt skrevet af Hindsberg Hindsberg skrev:

Har haft dem spændt for mine 802 diamond i en periode.....og de Advancer spiller forrygene .....lydmæssingt minder de utroligt meget om Classé......lidt for skinger i diskanten efter min smag ....så der røg en rør DAC ind over og så lød det super......

De blev skiftet ud til midre grej da de var alt for kraftige til mit brug.....nåede faktisk kun et par gange at spille dem ½ ud..........og det var vildt......men det er nogle seriøse kasser .....og er man til deres voltmeter er de perfekte

Bare lige for, at være sikker Smile Når du skriver skinger, men hvad mener du så?

Nogle forstærkere som er meget neutrale, de får ofte tillægsordet "lys" i lyden, men det er fordi folk måske ikke vant til noget som spiller neutralt. Jeg synes fx ikke, at Classé er lys i lyden.

Voltmeter har jeg ikke noget i mod Smile jeg har dog læst at det kun er til "looks". Jeg kan ikke lige finde, men læste en som mente, at det ikke måler specielt præcist.

Skinger......lidt for anmassene diskant......lyden blev for ren *G*........efter der kom rør dac på lød det bare perfekt i mine øre......men smag er jo forskellig....men ultra ren lyd ....ufarvet....ka bare godt li den lidt varm her Smile

Til top
power Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 21-December-2008
Sted: Denmark
Point: 124
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér power Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Februar-2013 kl. 08:20
Hej
Bæreren kan godt skiftes i Cts 1200 ( og det skal men hvis den skal stå i rummet. De larmer helt afsindigt)
Den har en mere varm spillestil end 2000 og 3000 modellerne.
Jeg købte min 1200 i sin tid. For at prøve dem efter også at have hørt så meget om dem.
Ingen tvivl om at de er gode Bioforstærkere. Men jeg kunne ikke leve med den til stereo lytning som
Jeg også bruger en del. Så bruger den til at trække nogle subs med nu.
En rigtig stor minus ved dem er deres højtalerterminaler. Det er umulig at få bare lidt kræftig kabler i dem
Men da du ønsker en varm og god film forstærker. Syntes jeg da du skal prøve at give dem et lyt. Er du intr. I at prøvelytte en Cts1200 inden køb kan jeg godt prøve at komme forbi med den en dag.
Mvh. Power
Til top
Guld medlem
Guld medlem
Brugeranmelder

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Iron Man Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Februar-2013 kl. 10:13
Oprindeligt skrevet af power power skrev:

Hej
Bæreren kan godt skiftes i Cts 1200 ( og det skal men hvis den skal stå i rummet. De larmer helt afsindigt)
Den har en mere varm spillestil end 2000 og 3000 modellerne.
Jeg købte min 1200 i sin tid. For at prøve dem efter også at have hørt så meget om dem.
Ingen tvivl om at de er gode Bioforstærkere. Men jeg kunne ikke leve med den til stereo lytning som
Jeg også bruger en del. Så bruger den til at trække nogle subs med nu.
En rigtig stor minus ved dem er deres højtalerterminaler. Det er umulig at få bare lidt kræftig kabler i dem
Men da du ønsker en varm og god film forstærker. Syntes jeg da du skal prøve at give dem et lyt. Er du intr. I at prøvelytte en Cts1200 inden køb kan jeg godt prøve at komme forbi med den en dag.
Mvh. Power

Hvad var problemet ved stereo lytning i dine ører?

Personligt vil jeg faktisk helst have en neutral lyd, altså ikke varm. Hvis jeg har skrevet det et andet sted, så er det en fejl.

Til top
power Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér power Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Februar-2013 kl. 16:11
Jeg kan godt lide at lyden er åben og kommer frem i lydbilledet. Med Cts 1200 er det hele trukket mere tilbage,og spiller mindre frigjordt og ( nu får jeg nok tæsk) syntes den mangler lidt detalier.
Power
Til top
power Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér power Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Februar-2013 kl. 16:12
Men det skulle være noget bedre med Cts 2000. Når man brokobler dem. Har dog ikke hørt det. Får måske afprøvet det i næste weekend.
Power
Til top
Mr. Duck Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 23-Maj-2011
Point: 208
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mr. Duck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Februar-2013 kl. 00:29
Så lige overskriften på denne.

Schulz har ret, det er min bror som har en Earthquake Cinenova Grande 5.
Den gør det utrolig godt og har så meget styr på enhederne at man tror det er løgn. Spørg bare løs hvis det er, så skal jeg sørge for at hive ham ind så I kan få svar.. :)
Til top

Besvar Besvar Side  <1 3456>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu