recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Earthquake MiniMe P12v2 indstillinger
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Earthquake MiniMe P12v2 indstillinger

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Briskus Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 07-August-2012
Sted: Greve
Status: Offline
Point: 73
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Briskus Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Earthquake MiniMe P12v2 indstillinger
    Sendt: 27-Oktober-2019 kl. 19:43
Jeg har lige købt denne sub (brugt) til erstatning for min gamle B&W ASW 1000, og er lidt i tvivl om nogle ting vedr. opsætningen.

I manualen står der at man skal bruge et Y-kabel, er det virkelig nødvendigt? Med min B&W har jeg altid kun kørt med et rent mono (RCA) kabel, har det så været helt forkert i alle de år?? Hvad forskel giver det hvis jeg skifter det ud med et Y-kabel?

Hvad bruges 'ROOM TUNING LEVEL og FREQ' til? Jeg synes manualen løber meget let hen over det. Den er tilsluttet en Marantz SR6006 og MiniMe'en er sat til LFE og ikke SUB, derfor ignoreres 'FREQUENCY' i følge manualen, men kan det mon tænkes at 'ROOM TUNING LEVEL og FREQ' derfor også ignoreres, nogen der ved det?

Sidst, så har jeg problemer med at MiniMe'en brummer lidt, nu mere jeg skruer op for den, nu mere brummer den. Mit sub kabel er købt som et sub-kabel, men det er ikke så tykt og var ikke så dyrt, så det er nok dårligt skærmet, men det virkede jo fint med min B&W, uden nogen brummen overhovedet. Har I erfaringer med om Earthquake's er særlig følsomme mht. dårligere/billigere kabler?
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19184
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Oktober-2019 kl. 19:51
Hvis den brummer, kan det være af to årsager:

1. Egenstøj i forstærker (det kan du ikke gøre noget ved, enten er det konstruktionen der er sådan, alternativt er det alderen/slidte komponenter).

2. Brum der kommer udefra. Hvis manualen foreskriver et Y-kabel og du har brum, kan det være konstruktionen af indgangen der gør at der opsamles brum.

Tag et almindeligt mono signalkabel og forbind det mellem de to indgange. Brummer det?

Ja = bare ærgerligt Sonnyboy, det kommer du aldrig af med.
Nej = så må du til at prøve med Y-kabel, bedre subkabel osv.


Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Briskus Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 07-August-2012
Sted: Greve
Status: Offline
Point: 73
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Briskus Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Oktober-2019 kl. 20:11
Tak for dit svar Klaus. Prøvede lige med dit råd, et alm. signal kabel mellem de to indgange, så brummede den meget HØJT, det lød IKKE rigtigt. Uden noget kabel i er der 0 brum. 
Til top
Briskus Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 07-August-2012
Sted: Greve
Status: Offline
Point: 73
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Briskus Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-November-2019 kl. 11:08
Nu jeg fået købt et nyt sub-kabel, kortere, bedre skærmet og så er det et Y-kabel, 0 brum nu. :)
Til top
Briskus Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 07-August-2012
Sted: Greve
Status: Offline
Point: 73
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Briskus Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-November-2019 kl. 16:54
Brummen er som sagt væk, men jeg er lidt usikker på om jeg får den indstillet korrekt. For det første er jeg usikker på hvad volume på sub'en skal stå på. I guiden til sub'en skriver de at de fleste receivere har et subwoofer output på 200-300 mV, men jeg kan ingen steder finde denne information om min Marantz SR6006. Men hvis jeg så f.eks. sætter volumen på sub'en til 300 mV, så sætter Audyssey channel level til -12 db, hvis jeg sætter sub'ens volume til det laveste, så sætter Audyssey den til -6 db. Er det ikke meningen at den helst skal være omkring 0 db? Eller er jeg forkert på den??

Jeg er også meget i tvivl om hvad fasen skal stå på, 0 eller 180. På min gamle B&W var der ingen tvivl, der kunne jeg tydeligt høre forskel, men ikke på denne, jeg kan simpelthen ikke høre forskel på om den står på 0 eller 180. Er det normalt nok, at man nogle gange ikke kan høre forskel og så er det lige meget hvad den så bliver sat til 0 eller 180, eller er det bare mig der hører for dårligt? :) Min MiniMe er godt nok placeret et helt andet sted i stuen, i forhold til hvor ASW 1000'eren var placeret.
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu