recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Easylink <-> Smartlink / Philips <-> Sony
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketEasylink <-> Smartlink / Philips <-> Sony

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
hummelmose Se dropdown menu
Administrator
Administrator
Skribent, udvikler

Oprettet: 25-Juli-2004
Sted: København, DK
Status: Offline
Point: 3978
Direkte link til dette indlæg Emne: Easylink <-> Smartlink / Philips <-> Sony
    Sendt: 02-Juli-2006 kl. 18:14
Ja, jeg ved ikke om overskriften er rigtigt, men jeg har netop erhvervet mig et 32PF9731 TV, og jeg har en Sony HX1010 Harddisk recorder. Men de vil ikke sammen.

Jeg har prøvet samtlige kombinationer incl. forskellige kabler. Jeg kan ikke få TV'et til at sende kanal information ned til harddisk optageren. Har ALDRIG haft problemet før med mit Loewe, sony osv.

Jeg ved at Sony og Philips bør tale sammen, da deres protokol er nærmest identisk.

Er der nogen der har kombinationen Philips TV og Sony harddisk optager, og gerne vil dele deres erfaringer.

Jeg har naturligvis sat HDD'en til ikke RGB, men kan ikke finde tilsvarende på TV'et.

Redigeret af hummelmose - 02-Juli-2006 kl. 18:15
Til top
Carser Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 11-Juli-2005
Sted: Denmark
Point: 4805
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Juli-2006 kl. 18:54

Med al respekt, Hummelmose - det eneste, jeg kan forstå peger i retning af, at dit TV skulle have Easylink, er et produktblad, du har omtalt i Mine erfaringer med 32 9731D.

Men du siger selv, at Easylink ikke er nævnt i manualen, og jeg har heller ikke fundet noget på nettet om at TV'et skulle have det på adskillige sider med udførlige specifikationer.

Jeg tror simpelthen ikke, der er Easylink i dit TV og at produktbladet måske nævner "med forbehold for ændringer" e.l. med småt. Du har jo også prøvet alt, og vi ved, at din recorders link virkede med Loewe TV'et.

Redigeret af Carser - 02-Juli-2006 kl. 18:55
M.v.h. Carser

Sony RDR-HX710B, Sony KV-32FX66E, Sony DVP-S325, Sony STR-DE635, Sony MDS-JE320, Sony DCR-HC17E, Sagem 60 Selector + skarpt syn.
Til top
Thorvald Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 23-April-2004
Point: 7912
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Juli-2006 kl. 18:58
Jeg troede nærmest at det med nyere fjernsyn var standard med T.V. Link - men åbenbart ikke - og det troede hummelmose åbenbart også.
Med de venligste hilsener

Thorvald.
Til top
Administrator
Administrator
Skribent, udvikler

Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Juli-2006 kl. 19:02
Det er faktisk nok til at jeg ikke vil beholde TV'et. Det bør være std. i TV til 23.000 kr. Enhver fabrikant vil da være godt åndsvag hvis de ikke understøtter det.
Til top
JesperLund Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 21-Januar-2006
Sted: Darknet
Point: 8022
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Juli-2006 kl. 19:38

Oprindeligt skrevet af hummelmose hummelmose skrev:

Det er faktisk nok til at jeg ikke vil beholde TV'et. Det bør være std. i TV til 23.000 kr. Enhver fabrikant vil da være godt åndsvag hvis de ikke understøtter det.

Det er måske at stramme den lidt... EasyLink er en halvgammel teknologi, som kun virker over SCART, og SCART forbindelsen må siges at være på vej ud til fordel for component og især HDMI. Så vidt jeg husker har Philips også udeladt EasyLink understøttelse i nogle af deres HDD recordere.

Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
Til top
Carser Se dropdown menu
--
--

Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Juli-2006 kl. 19:40

Jeg ser på det med link som en lille og ikke videre apparat-fordyrende betjeningsbehageligved ved installation og intet andet, når man for bedre billede bruger andet end composite mellem recorder og TV i hverdagen.

Jeg ville nok overveje at beholde TV'et uanset mgl. link hvis jeg ellers var glad for det. Og det har jeg forstået i den opr. tråd, at du er.

Redigeret af Carser - 02-Juli-2006 kl. 19:41
M.v.h. Carser

Sony RDR-HX710B, Sony KV-32FX66E, Sony DVP-S325, Sony STR-DE635, Sony MDS-JE320, Sony DCR-HC17E, Sagem 60 Selector + skarpt syn.
Til top
Administrator
Administrator
Skribent, udvikler

Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Juli-2006 kl. 19:44
Oprindeligt skrevet af Carser Carser skrev:

Jeg ser på det med link som en lille og ikke videre apparat-fordyrende betjeningsbehageligved ved installation og intet andet, når man for bedre billede bruger andet end composite mellem recorder og TV i hverdagen.

Jeg ville nok overveje at beholde TV'et uanset mgl. link hvis jeg ellers var glad for det. Og det har jeg forstået i den opr. tråd, at du er.

Jo men der er flere ting som godt nok er "småting", men det hober sig op.

Det lovede "center højttaler" stik er der heller ikke. Men lad os nu se. Jeg skal ihvertfald have fat i Philips.
Til top
Administrator
Administrator
Skribent, udvikler

Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Juli-2006 kl. 19:50
Jeg vil være den første til at sige at HDMI er et latterligt koncept, når man endeligt laver et digitalt link, så fjerner man muligheden for alle finesserne. Det ville da være logiskt at man havde lavet et endnu smartere link system på en fælles protokol. Forestil dig, at du sad med dit fjernsyn og så sagde. hey. det vil jeg optage. Og så overfører HDMI kablet lige den info ned til recorderen.

Jeg bruger ikke scart til andet end at overføre kanaloversigten, men lad os da blive enige om, at der ikke er nogen som helst undskyldning for at fjerne den.

Redigeret af hummelmose - 02-Juli-2006 kl. 19:51
Til top
Carser Se dropdown menu
--
--

Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Juli-2006 kl. 19:51

Okay. Hvis Philips selv lover ting, der ikke holdes, så kan jeg godt forstå, at du er lidt mere forbeholden nu. Så god idé at kontakte dem selv. 

M.v.h. Carser

Til top
Administrator
Administrator
Skribent, udvikler

Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Juli-2006 kl. 19:58
Hvis man kigger på produktbladet, så er der afbilledet hvad stik der skal være.

Der skal være 2 x USB, der er 1.
Der skal være 1 Ethernet stik, der er 0 (ethernetstik er også vist i manual)
Der skal være 1 Centerhøjttaler stik, der er 0

Så på det område syntes jeg ikke vi taler om detaljer.

Til top
Thorvald Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 23-April-2004
Point: 7912
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Juli-2006 kl. 20:31
Ja, hvorfor lave en digital udgave af scart, der ikke indeholder de samme finesser? Det er da muligt at easylink / tv-link er en gammel idé, men ideen er ikke desto mindre ret så god - jeg havde stor glæde af den med mit nye fjernsyn - først indstillede jeg kanalerne som jeg ville have det på det nye fjernsyn - det fandt jo også nogle nye kanaler jeg ikke havde på nogen af videoerne - og derefter vupti - overføre til hver af de tre videoer/DVD-optagere, blot ved lige at skifte scartkablets plads efter hver overførsel. Nej hvor var det lækkert! Så jeg ville da synes at det godt kunne være standard og scart er jo også en så god forbindelse, at jeg tror ikke den forsvinder lige med det samme.
Med de venligste hilsener

Thorvald.
Til top
Carser Se dropdown menu
--
--

Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Juli-2006 kl. 20:34
Enig med jer begge.
M.v.h. Carser

Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu