recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Easylink <-> Smartlink / Philips <-> Sony
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketEasylink <-> Smartlink / Philips <-> Sony

Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
JesperLund Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 21-Januar-2006
Sted: Darknet
Status: Offline
Point: 8022
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Juli-2006 kl. 20:41
Easylink er bestemt meget smart til analoge TV kanaler. Men analogt TV er altså ikke lige det, som er fremtiden for tiden... Hvis man har en ekstern digital modtager som Selector, er værdien af Easylink meget tæt på nul.
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
Til top
Aarestrup Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 27-April-2006
Sted: Denmark
Point: 107
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Juli-2006 kl. 21:00

Jeg opgav at bruge smart-easy-link forbindelsen i mellem 32pf9830 og HX720, da det betød at jeg måtte vinke farvel til RGB eller component og goddag til composit. Det er sku da skod! Jeg havde set frem til en behagelig måde at bruge "Time Shift" på, nemlig via Philips remoten. Nu skal jeg manuelt tænde for recorderen, vælge kanalen der skal shiftes på, og dernæst trykke pause. Og det gør jeg så af og til, men det er ikke brugervenligt!

Jeg har fået den ide at designe en "Time Shift" menu på min Pronto.

Tryk på Time Shift Ikonet. (Dette tænder recorderen, og viser menu "kanal valg"). Der næst vælger man den kanal der skal shiftes, f.eks. DR2 (Nu kan Prontoen få lov at gøre resten). Et "delay entry" venter til recorderen burde være startet op dernæst sættes kanalen og "pause" aktiveres.  

Time Shift bliver først rigtigt godt når TV får indbygget en Harddisk

Til top
hummelmose Se dropdown menu
Administrator
Administrator
Skribent, udvikler

Oprettet: 25-Juli-2004
Sted: København, DK
Point: 3978
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Juli-2006 kl. 21:24
Oprindeligt skrevet af Aarestrup Aarestrup skrev:

Jeg opgav at bruge smart-easy-link forbindelsen i mellem 32pf9830 og HX720, da det betød at jeg måtte vinke farvel til RGB eller component og goddag til composit. Det er sku da skod! Jeg havde set frem til en behagelig måde at bruge "Time Shift" på, nemlig via Philips remoten. Nu skal jeg manuelt tænde for recorderen, vælge kanalen der skal shiftes på, og dernæst trykke pause. Og det gør jeg så af og til, men det er ikke brugervenligt!

Jeg har fået den ide at designe en "Time Shift" menu på min Pronto.

Tryk på Time Shift Ikonet. (Dette tænder recorderen, og viser menu "kanal valg"). Der næst vælger man den kanal der skal shiftes, f.eks. DR2 (Nu kan Prontoen få lov at gøre resten). Et "delay entry" venter til recorderen burde være startet op dernæst sættes kanalen og "pause" aktiveres.  

Time Shift bliver først rigtigt godt når TV får indbygget en Harddisk

Jeg bruger kun scart til at overføre kanalerne med. Hvad EXT satte du dit scart kabel i, og hvad settings havde du på din 720 for at få det til at virke. Jeg kan ikke finde noget som helst EasyLink i nogen som helst menuer

Er der nogen der kender admin koder til Philips TV
Til top
JesperLund Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 21-Januar-2006
Sted: Darknet
Point: 8022
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Juli-2006 kl. 21:31

Oprindeligt skrevet af hummelmose hummelmose skrev:

Jeg bruger kun scart til at overføre kanalerne med. Hvad EXT satte du dit scart kabel i, og hvad settings havde du på din 720 for at få det til at virke. Jeg kan ikke finde noget som helst EasyLink i nogen som helst menuer

Er der nogen der kender admin koder til Philips TV

Hvis der er EasyLink på dit TV, må det fremgå af brugervejledningen. Eventuelt indirekte ved at der er en anbefaling om at bruge et bestemt SCART stik, når du tilslutter en DVD/HDD (eller VHS) recorder. Jeg kender kun til Philips' CRT, og her plejer EasyLink at være på et SCART stik, som kun har S-video.

Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
Til top
Bendix Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 25-Marts-2006
Point: 2215
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Juli-2006 kl. 08:48
Center indgangen blev fjernet for længe siden på produkt manualerne, det må være en gammel du læser.
Til top
hummelmose Se dropdown menu
Administrator
Administrator
Skribent, udvikler

Oprettet: 25-Juli-2004
Sted: København, DK
Point: 3978
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Juli-2006 kl. 09:42
Hmm.

Måske. Det er dem som er linket her på forsiden af fælleskøb tråden.
Til top
lahan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 14-September-2004
Point: 9403
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Juli-2006 kl. 10:29

Oprindeligt skrevet af hummelmose hummelmose skrev:

Hmm.

Måske. Det er dem som er linket her på forsiden af fælleskøb tråden.

Desværre er disse specificationer blevet ændret siden hen. Hvis du kikker på 37" versionen kan man også se at den indgang mangler.

Den som ligger ved 32" modellen er en af de ældre, skal dog nok prøve at få dem opdateret hvis jeg finder en nyere version.

Til top

Besvar Besvar Side  <12

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu