recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Spillekonsoller
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - EB Games og de andre shops
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketEB Games og de andre shops

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Ukke Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 26-November-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1559
Direkte link til dette indlæg Emne: EB Games og de andre shops
    Sendt: 01-Februar-2008 kl. 08:22
Hej

Jeg for længst har gennemført Assassin's Creed og Heavenly Sword til PS3, og nu hvor de bare står, og samler støv, har jeg tænkt mig at smutte ned til EB Games og de andre shops, som tager brugte spil i bytte ved køb af et nyt.
Men hvor meget plejer EB Games at give for brugte spil ved køb af nye? Mine to spil, som jeg har tænkt mig at bytte, fejler intet og er som nye.
Til top
frimann85 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 22-Oktober-2007
Point: 168
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Februar-2008 kl. 08:32

Hvis du går derind kan du se priserne ved 'bytte' af spil på selve spillene. Dvs. indlevér et spil og få et andet til f.eks. 150 kr.-

Men de skulle vel være til at forhandle med.

Til top
Krjstoff Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 10-December-2007
Point: 682
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Februar-2008 kl. 09:15

Det er meget tit en bedre handel at sælge spillene via f.eks. DBA.dk, qxl.dk, brugtespil.dk eller herinde .... og så bruge de penge på at købe et nyt spil.

Hvis du bruger deres byt 2 spil og køb et nyt til 150 kr., får du i princippet kun 400 kr. for dine brugte spil.

Du kan typisk få 250-350 kr. for et brugt spil alt efter hvor nyt det er og hvilken stand det er i, når du sælger det på et af ovennævnte steder.

Med to spil giver det som minimum 500 kr. (og jeg vil vove den påstand at du kan få mindst 300 for Assasins Creed).
Hvilket giver en egenbetaling på ca. 50 kr. ved et typisk spil fra EB-games til 549 kr.

Så jeg kan KUN anbefale dig at sælge dine spil online, i stedet for diverse butikkers byt-til-nyt tilbud.

Redigeret af Krjstoff - 01-Februar-2008 kl. 09:15
| Synology DS412+ | ATV4 | PS4 | Onkyo 507 | System Audio 2.1 | Logitech Smart Control |
Til top
Flemming Larsen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: 2630 Taastrup
Point: 24788
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Februar-2008 kl. 09:20
blockbuster gir halvdelen af deres udsalgspris på spil i bytte.
Mvh
Flemming Larsen
Til top
Pongman Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 01-Juni-2007
Point: 259
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Februar-2008 kl. 11:15
Oprindeligt skrevet af flemming larsen flemming larsen skrev:

Hvis man vel og mærke vil bruge pengene i butikken (de kan blive sat ind på ens konto). Ellers får man vist 10-15% mindre (kan ikke huske tallene).
Til top
Flemming Larsen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: 2630 Taastrup
Point: 24788
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Februar-2008 kl. 12:36

Oprindeligt skrevet af Pongman Pongman skrev:

Oprindeligt skrevet af flemming larsen flemming larsen skrev:

Hvis man vel og mærke vil bruge pengene i butikken (de kan blive sat ind på ens konto). Ellers får man vist 10-15% mindre (kan ikke huske tallene).

ja det er jeg godt klar over. men mange som går ned med deres spil skal tit have et nyt, eller også kan man købe en blu-ray film eller tre.

Mvh
Flemming Larsen
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Februar-2008 kl. 12:51

Halvdelen af nypris er typisk stadigvæk kun 200-250 kr. (og det værende under forudsætning af at der købes noget andet samtidig) .... hvilket man snildt kan få hvis man sælger spillet brugt....

Så jeg kan stadigvæk kun anbefale at man sælger sine brugte spil online og så tager pengene med ned i div. butikker....

Redigeret af Krjstoff - 04-Februar-2008 kl. 12:52
| Synology DS412+ | ATV4 | PS4 | Onkyo 507 | System Audio 2.1 | Logitech Smart Control |
Til top
Quarker Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 08-November-2005
Point: 220
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Februar-2008 kl. 14:20

Man skal også tænke at når man så køber nyt hos EB games eller Blockbuster er det jo heller ikke det billigeste sted at købe spil.

Så sælg de brugte online og køb de nye online. Så får du mest for dine brugte spil og skal give mindst for dine nye spil.

Redigeret af Benja - 04-Februar-2008 kl. 14:54
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Februar-2008 kl. 15:18
Oprindeligt skrevet af Benja Benja skrev:

Man skal også tænke at når man så køber nyt hos EB games eller Blockbuster er det jo heller ikke det billigeste sted at købe spil.

Så sælg de brugte online og køb de nye online. Så får du mest for dine brugte spil og skal give mindst for dine nye spil.

Kunne ikke være mere enig

Selvom jeg må tilstå at følelsen af at få tilfredsstillet et akut spilbehov, ved at gå ind i en butik og tage et spil med hjem som man så kan kaste sig frådende over det med det samme, flere gange har formået at lokke mig til at betale 100-200 kr. mere for et spil end jeg kunne have fundet det til online

Redigeret af Krjstoff - 04-Februar-2008 kl. 15:21
Til top
Ukke Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 26-November-2006
Point: 1559
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Februar-2008 kl. 08:31
Blockbuster er faktisk yderst rimelige mht priser på konsolspil. Call of Duty 4 fåes f.eks til 449, hvor EB Games sælger samme spil til 549 i Århus (sidst jeg kiggede).

Desuden kræver EB Games 4k for deres PS3 bundle med 2 spil, hvor Blockbuster tager 3800 + at du får en original PS3 remote, 2 lejekuponer til Blu-Ray og en t-shirt. Nok ikke den fedeste bundle derude, men dog stadig billigere end EB Games og med mere indhold.
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu