recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV > LED TV - LCD TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Edderkop i LCD panel?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Edderkop i LCD panel?

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Grymok Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 09-Maj-2013
Status: Offline
Point: 348
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Grymok Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Edderkop i LCD panel?
    Sendt: 27-Oktober-2025 kl. 08:46
Hej Eksperter

Jeg har et Philips 75" tv 75PUS8108/12 som fungerer meget fint, bortset fra der kan komme dyr bag panelet, ikke bare de famøse tordenfluer men større edderkopper :O.
Jeg har henvendt mig til Philips support om dette og de blankt afviser det er et problem med deres tv og kan ikke gøre mere.
Herefter har jeg henvendt mig til Elgiganten som bare har henvist mig til at oprette sag hos Elcare som er deres samarbejdspartner.
Den har nu været en tur forbi Elcare og de har haft tvet tændt for at se om der er dyr inde i panelet her og nu, hvilket der ikke er. Problemet er ikke at der er dyr bag panelet nu, men at større dyr kan kravle rundt i panelet og man kan se dette, se video: https://share.icloud.com/photos/0b2y2AD6WNarQ_XeyLKleJCRQ
Jeg har beskrevet problemet til dem at der kan komme dyr IND i panelet, men ikke at de stadig er der.
De har så afvist der skulle være et problem, da de har haft tvet tændt med hvis skærm og ikke kan se noget i skrivende stund.

Min udfordring her er at der jo ikke er dyr lige nu, inde i panelet som de kan se, men at jeg har optaget en video, af en større edderkop som kravler lystigt rundt inde i panelet og dette kan ses.
De nægter der skulle være noget i vejen og henviser mig tilbage til Philips support.
Og sidst men ikke mindst vil de have jeg skal betale 2050kr for at se på tvet uden at fix det. Denne pris er inklusiv fragt.

Hvordan er jeg stillet her?
Jeg vil jo mene der absolut ikke må kunne komme dyr ind i panelet og det dermed er defekt og skal skiftes. Men jeg ikke kan få overbevist Philips eller Elcare om dette problem, da der intet er at se i skrivende stund, udover mine videoer der viser problemet ret tydeligt.
Dertil har panelet også voldsom backlight bleed, hvilket måske kan være grunden til der kan komme dyr ind?

Jeg tænker at vil tage sagen videre til Taenk / ombudsmanden, men hvordan er jeg stillet i så fald?
Håber nogen kan hjælpe / give et godt råd.


Til top
JørgenT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 21-Marts-2004
Sted: 9530, DK
Status: Offline
Point: 5393
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JørgenT Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Oktober-2025 kl. 09:46
Oprindeligt skrevet af Grymok Grymok skrev:

...
 Problemet er ikke at der er dyr bag panelet nu, men at større dyr kan kravle rundt i panelet og man kan se dette, se video: https://share.icloud.com/photos/0b2y2AD6WNarQ_XeyLKleJCRQ
I det første klip IMG_1957 kan jeg ikke umiddelbart se noget. 
I det andet IMG_1958 vil jeg da mene det er noget i selve filmen??? Wink

Og der er vel ikke så meget luft inde i panelet, at en edderkop af den størrelse kan ræse rundt derinde? Smile
Mvh. JørgenT
Til top
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Juni-2018
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 5470
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Munch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Oktober-2025 kl. 10:04
Jeg tror heller ikke på edderkoppen. 

Blev du ikke gjort opmærksom på at du skal betale for undersøgelsen, hvis IKKE der er fejl på panelet?
Tilbyd dem det halve i betaling, og lov du ikke vil lave en sag ud af det hos Forbrugerombudsmanden.
Fed bio med 65” Pana Oled TV, surround med Marantz og B&W gulvhøjttalere, center og væghøjttalere, XTZ sub
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Online
Point: 20028
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Oktober-2025 kl. 16:41
Oprindeligt skrevet af Grymok Grymok skrev:

Hvordan er jeg stillet her?
Jeg vil jo mene der absolut ikke må kunne komme dyr ind i panelet og det dermed er defekt og skal skiftes. Men jeg ikke kan få overbevist Philips eller Elcare om dette problem, da der intet er at se i skrivende stund, udover mine videoer der viser problemet ret tydeligt.
Dertil har panelet også voldsom backlight bleed, hvilket måske kan være grunden til der kan komme dyr ind?

Jeg tænker at vil tage sagen videre til Taenk / ombudsmanden, men hvordan er jeg stillet i så fald?
Håber nogen kan hjælpe / give et godt råd.

Hvordan du er stillet?
Dårligt…….

Du vil mene at panelet skal være absolut tæt. Det mener producenten af panelet og Philips åbenbart ikke. Et nyt panel vil ingen forskel gøre, det er også “utæt”.

Det samme med backlight bleed, panelet er bare ikke bedre.

Tænk/forbrugerådet - hvad skal de gøre, du har simpelthen købt dig et for ringe tv.

Mit bedste råd: sælg det…..


Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Grymok Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 09-Maj-2013
Status: Offline
Point: 348
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Grymok Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Oktober-2025 kl. 07:56
Oprindeligt skrevet af JørgenT JørgenT skrev:

Oprindeligt skrevet af Grymok Grymok skrev:

...
 Problemet er ikke at der er dyr bag panelet nu, men at større dyr kan kravle rundt i panelet og man kan se dette, se video: https://share.icloud.com/photos/0b2y2AD6WNarQ_XeyLKleJCRQ
I det første klip IMG_1957 kan jeg ikke umiddelbart se noget. 
I det andet IMG_1958 vil jeg da mene det er noget i selve filmen??? Wink

Og der er vel ikke så meget luft inde i panelet, at en edderkop af den størrelse kan ræse rundt derinde? Smile

Det første klip der kører videoen det er rigtig nok og kan derfor se ud som om det er i afsnittet det sker. Men på det næste klip er serien stoppet og her er det tydeligt en edderkop kravler rundt og hygger sig.
Til top
Grymok Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 09-Maj-2013
Status: Offline
Point: 348
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Grymok Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Oktober-2025 kl. 08:00
Oprindeligt skrevet af Munch Munch skrev:

Jeg tror heller ikke på edderkoppen. 

Blev du ikke gjort opmærksom på at du skal betale for undersøgelsen, hvis IKKE der er fejl på panelet?
Tilbyd dem det halve i betaling, og lov du ikke vil lave en sag ud af det hos Forbrugerombudsmanden.

Der står faktisk ikke rigtig noget om det på den kvittering jeg er blevet tilsendt for oprettelsen af servicen.
Men trawler jeg deres hjemmeside igennem, står der noget på sidste side i sags oprettelsen med chance for selvbetaling hvis ikke der findes "fejl".
Hvis jeg læser Taenks sider omkring forbrugerrettigheder, så siger de at det ikke er nok at virksomheden skriver på deres hjemmeside at der kan fremkomme egen betaling i så fald der ikke findes fejl.
https://taenk.dk/raadgivning/reklamationsret-og-garanti/reklamationsret-her-er-dine-rettigheder
Men jeg er dog lidt usikker, da deres skrivelse fra taenk lyder sådan her: 

"Reklamerer du over en vare, skal det være gratis og uden besvær for dig, men du kan kun reklamere over fejl, som sælgeren er ansvarlig for.

Nogle sælgere kræver et gebyr for at undersøge varen. Hvis det i forbindelse med undersøgelsen viser sig, at sælgeren alligevel ikke er ansvarlig for fejlen, skal du betale undersøgelsesgebyret.

Sælgeren må godt opkræve undersøgelsesgebyret, hvis de kan dokumentere, at du er blevet oplyst om undersøgelsesgebyret, før varen blev sendt til undersøgelse, og at du har accepteret det. Det er ikke nok, at det for eksempel står på deres webside, at de opkræver gebyret.

Informationen om undersøgelsesgebyret vil typisk fremgå af det dokument, du skal underskrive, når du indleverer en vare til undersøgelse. Læs det med småt, før du skriver under.

Opkræver forhandleren et undersøgelsesgebyr, kan du enten forsøge at forhandle gebyret ned, nægte at betale gebyret eller betale under protest.

Opstår der en konflikt mellem dig og sælgeren pga. et undersøgelsesgebyr, som du ikke mener, at du skal betale, kan du tage din klage videre til et anke- eller klagenævn. Du finder liste over anke- og klagenævn her. "

Til top
Grymok Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 09-Maj-2013
Status: Offline
Point: 348
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Grymok Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Oktober-2025 kl. 08:05
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Oprindeligt skrevet af Grymok Grymok skrev:

Hvordan er jeg stillet her?
Jeg vil jo mene der absolut ikke må kunne komme dyr ind i panelet og det dermed er defekt og skal skiftes. Men jeg ikke kan få overbevist Philips eller Elcare om dette problem, da der intet er at se i skrivende stund, udover mine videoer der viser problemet ret tydeligt.
Dertil har panelet også voldsom backlight bleed, hvilket måske kan være grunden til der kan komme dyr ind?

Jeg tænker at vil tage sagen videre til Taenk / ombudsmanden, men hvordan er jeg stillet i så fald?
Håber nogen kan hjælpe / give et godt råd.

Hvordan du er stillet?
Dårligt…….

Du vil mene at panelet skal være absolut tæt. Det mener producenten af panelet og Philips åbenbart ikke. Et nyt panel vil ingen forskel gøre, det er også “utæt”.

Det samme med backlight bleed, panelet er bare ikke bedre.

Tænk/forbrugerådet - hvad skal de gøre, du har simpelthen købt dig et for ringe tv.

Mit bedste råd: sælg det…..


Klaus

Der er tidligere vundet sager med folk bl.a. fra flatpanels/recordere forum, med tordenfluer i deres tv skærme etc.
Det tænker jeg må betyde at der menes et panel skal være tæt, så udefra kommende insekter og lignende ikke må kunne komme ind i panelet?
Jeg er dog ikke stærk nok i jura til at kunne sige om samme sag kan være gældende her. Dog nævnes der netop det er en mangel at panelet gør det muligt for dyr at komme ind i LCD panelet, hvilket må siges at kunne sammenlignes med mit eksempel.


Til top
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Juni-2018
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 5470
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Munch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Oktober-2025 kl. 12:25
Oprindeligt skrevet af Grymok Grymok skrev:

Oprindeligt skrevet af Munch Munch skrev:

Jeg tror heller ikke på edderkoppen. 

Blev du ikke gjort opmærksom på at du skal betale for undersøgelsen, hvis IKKE der er fejl på panelet?
Tilbyd dem det halve i betaling, og lov du ikke vil lave en sag ud af det hos Forbrugerombudsmanden.

Der står faktisk ikke rigtig noget om det på den kvittering jeg er blevet tilsendt for oprettelsen af servicen.
Men trawler jeg deres hjemmeside igennem, står der noget på sidste side i sags oprettelsen med chance for selvbetaling hvis ikke der findes "fejl".
Hvis jeg læser Taenks sider omkring forbrugerrettigheder, så siger de at det ikke er nok at virksomheden skriver på deres hjemmeside at der kan fremkomme egen betaling i så fald der ikke findes fejl.
https://taenk.dk/raadgivning/reklamationsret-og-garanti/reklamationsret-her-er-dine-rettigheder
Men jeg er dog lidt usikker, da deres skrivelse fra taenk lyder sådan her: 

"Reklamerer du over en vare, skal det være gratis og uden besvær for dig, men du kan kun reklamere over fejl, som sælgeren er ansvarlig for.

Nogle sælgere kræver et gebyr for at undersøge varen. Hvis det i forbindelse med undersøgelsen viser sig, at sælgeren alligevel ikke er ansvarlig for fejlen, skal du betale undersøgelsesgebyret.

Sælgeren må godt opkræve undersøgelsesgebyret, hvis de kan dokumentere, at du er blevet oplyst om undersøgelsesgebyret, før varen blev sendt til undersøgelse, og at du har accepteret det. Det er ikke nok, at det for eksempel står på deres webside, at de opkræver gebyret.

Informationen om undersøgelsesgebyret vil typisk fremgå af det dokument, du skal underskrive, når du indleverer en vare til undersøgelse. Læs det med småt, før du skriver under.

Opkræver forhandleren et undersøgelsesgebyr, kan du enten forsøge at forhandle gebyret ned, nægte at betale gebyret eller betale under protest.

Opstår der en konflikt mellem dig og sælgeren pga. et undersøgelsesgebyr, som du ikke mener, at du skal betale, kan du tage din klage videre til et anke- eller klagenævn. Du finder liste over anke- og klagenævn her. "

Den kvittering er vigtig, så gem den!

Og med hensyn til kendelsen om at et TV panel skal være så tæt, at der ikke kan komme tordenfluer ind i det. Kan du jo håbe på det også gælder edderkopper. Du skal oprette en sag ved forbruger klagenævnet, jeg mener det koster lidt. Men det kan jo være du får medhold.
Fed bio med 65” Pana Oled TV, surround med Marantz og B&W gulvhøjttalere, center og væghøjttalere, XTZ sub
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu