recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Min hjemmebiograf
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Edtwodth.dk - Nye højttalere mv.
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketEdtwodth.dk - Nye højttalere mv.

Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
edtwodth Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 14-November-2005
Sted: Herning
Status: Offline
Point: 740
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-April-2008 kl. 18:10
Så skete det endeligt!

Efter ca. 8 måneder og en masse bøvl, kom mit nye tv sony kdl-46w3000 ind ad døren

Ringede straks til den gammel som lige har været her og hjælpe med at få den hængt op på væggen.

Vi fik nok hængt den lidt for højt op (95cm til bunden af fjernsynet) efter andres smag, men jeg er nu tilfreds med det.

Og installationen gik som en leg. Havde vendt kort og ca-modul rigtigt første gang (noget lykkedes da) og den fandt alle kanaler med det samme. Hold kæft hvor er det rart ikke at skulle bøvle med den f.... boks ra yousee.

De næste par dage vil jeg bruge på at få sat min nye receiver på plads og koblet det hele til.

Inden ugen er omme skal der nok komme billeder men lige nu vil jeg bare nyde et fantastisk billede.

I dagens anledning:

EN MEGA GLAD FORBRUGER 

Ps. hvis I har nogle gode råd til opsætning mv. af mit udstyr så er i velkommen til at smide dem her.
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-November-2008 kl. 23:01

Så sker der lidt nyt :-)

En køber har netop i dag været og hente mine 2 fronter, Dali Concept 6

Og samtidig har jeg bestilt et par Dali Ikon w2 som jo egentlig er baghøjttalere. Men jeg hørte dem nede i klubben, og de lød perfekt i den opstilling, jeg vil frem til.

Grunden til at jeg har valgt at skifte mine fronter ud, er både på grund af pladsmangel og så fordi jeg var ved at være lidt træt af lyden fra Concept 6'erne

Foruden de 2 fronter har jeg også bestilt Dali Ikon Vokal 1 center, som afløser for Dali concept center.

Her er det mest på grund af størrelsen. Selve lyden synes jeg ikke der er stor forskel på.

Det er meningen, at jeg inden for de næste par måneder eller tre, køber 3 stk Argon Cube 1 hifimøbler hos klubben. Der kan min nuværende center ikke stå i, da den er for stor. Vokal 1 center passer der i mod perfekt

Selv om jeg havde svorret at jeg ikke ville have en ny yousee hd boks ind ad døren, har jeg alligevel bestilt den nye med harddisk.

Jeg har skiftet mening, fordi jeg alligevel ville ud at have en ny harddiskoptager og så kunne jeg jo lige så godt anskaffe en der kunne optage i digitalt kvalitet, og da den så kun koster mig 59,- om måneden, ja så...

Men lad os nu se om jeg ikke sender den tilbage igen, hvis jeg bliver tosset på den pga. af fejl mv.

Derudover har jeg fundet alletiders mediacenter løsning.

Jeg havde ellers lige købt en hp pc (alm. tower), der skulle bruges til formålet (er nu sat til salg på qxl.dk), men så fandt jeg ud af, at jeg jo allerede havde en perfekt mediacenter stående, der skulle bare lidt hacken til

Det er selvfølgelig mit Apple Tv, jeg taler om her. Efter at have fået installeret XBMC og Boxee på den, har jeg, synes jeg selv, verdens bedste mediacenter og så ser den samtidig hamrende godt ud og fylder ikke en disse

Nå ja, så har jeg jo også skaffet mig en NAS, Linkstation live 1TB, siden sidst , som kører perfekt sammen med Apple Tv og de 2 mediacenter software installeret derpå.

Så snart jeg har fået smidt de nye højttalere op på væggen skal der nok komme billeder

Redigeret af ha9953 - 23-November-2008 kl. 23:15
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-November-2008 kl. 01:57

Blev helt overrasket i dag

Jeg bestilte yousee hd boksen m. harddisk i weekenden over nettet og sørme ikke om den allerede var der med posten i dag !!!!!!

Hvad er der gået galt (eller rigtigt i dette tilfælde) yousee??

Jeg må sige, at jeg er positiv overrasket i forhold til alle de negative ytringer der har været her på forummet.

Opsætning og opdatering gik som en leg, og fra jeg satte den til strømstikket og til jeg kunne se tv tror jeg der gik 5 min.

Nu har jeg jo i forvejen et sony kdl-46w300 med indbygget dvb-c tuner, så jeg har jo lidt at sammenligne med.

Og igen må jeg sige at jeg er positiv overrasket. Kanalskift synes jeg går hurtigere på boksen. Brugerfladen er faktisk ret flot i forhold til sonys og selve navigationen er også nem og enkel (når man først lige har vendet sig til det)

Billedkvaliteten synes jeg ikke der er den store forskel på i forhold til tv's tuner.

Har prøvet at optage et par udsendelser og umiddelbart ser det ud til at det er lykkedes uden problemer (7-9-13).

Selvfølgelig er der også lidt negativt:

Guiden er ufattelig langsom i forhold til den jeg har på mit tv, men til gengæld er der jo så informationer for flere programmer ad gangen.

Og så er der billed-formatet. Det er jo ikke en desideret fejl, men jeg kan nu godt lige at billedet fylder hele skærmen (selv om det koster lidt kvali) og så er det irreterende at skulle bruge zoom knappen hele tiden.

Men her efter en aftens brug må jeg sige at jeg er yderst tilfreds (7-9-13).

Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-December-2008 kl. 15:37

Så fik jeg de nye Dali Ikon W2 fronter og Dali Ikon Center Vokal 1 hjem

Selv om de ikke er hængt op på væggen endnu, men bare står på gulvet, må jeg sige, at jeg er yderst tilfreds med lyden.

Jeg synes bl.a. jeg har fået nogle flere detaljer med i lyden.

Som jeg skrev tidligere har jeg jo også fået en ny Yousee HD boks med harddisk og var egentlig godt tilfreds med den, men men men... Den kunne åbenbart kun klare sig i 2 dage før hakken mv. kom frem. Det er simpelthen utrolig at Yousee ikke snart kan finde ud af at sende et produkt på markedet der virker.

Nå ja, så har jeg også lige fået den første af 3 Argon Cube 1 hifi-møbler i hvid (Købes som pengene er der)

Og jeg regner med at købe de sidste 2 her inden for en uge 14 dage.

Og som sædvanlig var der ikke andet end hamrende go service hos HiFi-klubben I Esbjerg

Til top

Besvar Besvar Side  <12

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu