|
Effekt forstærker spørgsmål |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | |||
Precious ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 24-Februar-2012 Sted: Ikast, Danmark Status: Offline Point: 641 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 23-Juni-2013 kl. 22:16 |
||
Jeg har intet forstand på effekt forstærkere og hvordan de egentlig fungerer.
Jeg er i gang med et bio projekt, og her har jeg en Onkyo TX NR-616 til at drive mine 5 højttalere. Derudover har jeg en gammel NAD 319 til at stå (en gammel 2 kanals stereo forstærker). Er det muligt at koble sådanne 2 sammen og så bruge NAD 319 som en effekt forstærker?
|
|||
![]() |
|||
mkirkelund ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 18-Januar-2008 Sted: 2635 Ishøj Status: Offline Point: 2358 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
||
Hej.
Det er desværre ikke muligt, da din Onkyo TX NR-616 desværre ikke har pre-out til andet end subwoofer.
|
|||
![]() |
|||
Steve Jones ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 30-Juli-2010 Status: Offline Point: 1809 |
||
Pre-out fra Onkyo --> NAD'en
Indstil Onkyo og done.
|
|||
![]() |
|||
ClausJ ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 17-Oktober-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 559 |
||
....og pre-out finder du hvor ?? ![]() |
|||
Sony Bravia KD-55X8505B, Samsung 3126, Pioneer VSX-922, Pioneer BDP-150, Mission 733, Mission 732, Jamo Center 100, B&W AS2 Sub
|
|||
![]() |
|||
Precious ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 24-Februar-2012 Sted: Ikast, Danmark Status: Offline Point: 641 |
||
Okay - så er det jo afgjort :)
Ville det have kunnet lade sig gøre, hvis jeg havde haft pre-out? NAD 319 er jo ikke en rigtig effekt forstærker.
|
|||
![]() |
|||
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19852 |
||
Ja......
Klaus |
|||
![]() |
|||
Mr. Claude ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 09-Marts-2010 Sted: DK Status: Offline Point: 1130 |
||
Din 319 har et par bøjle bagpå (pre-out/main-in) som hives ud og så har du enten en effektforstærker eller en forforstærker afhængig af hvilken du bruger. main in som effekt...
|
|||
![]() |
|||
Bassekat ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 24-August-2012 Status: Offline Point: 340 |
||
No pre out = NOT done
![]() |
|||
![]() |
|||
Bassekat ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 24-August-2012 Status: Offline Point: 340 |
||
Når du har taget bøjlerne ud af din NAD 319, så er det sådan her:
![]() |
|||
![]() |
|||
Steve Jones ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 30-Juli-2010 Status: Offline Point: 1809 |
||
Det stod der på den amerikanske Onkyo-hjemmeside.
|
|||
![]() |
|||
ClausJ ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 17-Oktober-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 559 |
||
Den her du mener ? Onkyo USA TX-NR616 Analog Pre-outs - Sub (under features) |
|||
Sony Bravia KD-55X8505B, Samsung 3126, Pioneer VSX-922, Pioneer BDP-150, Mission 733, Mission 732, Jamo Center 100, B&W AS2 Sub
|
|||
![]() |
|||
ozimek ![]() Bruger ![]() Oprettet: 14-April-2013 Sted: Aalborg, DK Status: Offline Point: 113 |
||
Der er ikke så mange receivers med preout under 3-4000. Jeg købte for nyligt en Marantz NR1403 af samme årsag.
|
|||
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |