recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - effekt forstærker til bag plus atmos højtaler
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

effekt forstærker til bag plus atmos højtaler

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
sr7009 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 06-Marts-2015
Status: Offline
Point: 192
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér sr7009 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: effekt forstærker til bag plus atmos højtaler
    Sendt: 20-Marts-2025 kl. 19:56
jeg er ved at finde ud af hvad effekt forstærker jeg skal have fat på til mine bag og ss og atmos højtaler  .

de er arendal 1961 

jeg leder efter enten små der kan være i et billy reol fra ikea  max 36 i breden.

eller en 6 kanal forstærker .  men hvor dyrt og vildt skal det være  .  min stye er 7 * 4*2,5 m

eller skal de have mere strøm ?

håber i kan hjælpe .. og eller har gode råd :)
Til top
Mefisto Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 18-August-2016
Point: 1693
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mefisto Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Marts-2025 kl. 20:41
Den er re sikkert mere end rigeligt til dét, men bemærk at der hører en kæmpe power brick med ved siden af. Én pr kanal :-)

Til top
sr7009 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér sr7009 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Marts-2025 kl. 21:36
man kan få et kabel så en kan power 2 stk kan jeg se  :)
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Online
Point: 19614
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Marts-2025 kl. 22:30
Oprindeligt skrevet af sr7009 sr7009 skrev:

man kan få et kabel så en kan power 2 stk kan jeg se  :)

Den strømforsyning er så bare større....

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
sr7009 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér sr7009 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Marts-2025 kl. 23:27
åh på den måde :)

men i gror godt den kan spille mine højtaler godt op ?

Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Online
Point: 19614
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Marts-2025 kl. 05:43
Den kan fint levere power nok til dine effekt kanaler - også selvom dine højttalere ikke er voldsomt effektive.

Vær opmærksom på at de opgivne 240W er ved 1% forvrængning.
Det gider du ikke at lytte til…….

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Mefisto Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 18-August-2016
Point: 1693
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mefisto Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Marts-2025 kl. 06:44
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Den kan fint levere power nok til dine effekt kanaler - også selvom dine højttalere ikke er voldsomt effektive.

Vær opmærksom på at de opgivne 240W er ved 1% forvrængning.
Det gider du ikke at lytte til…….

Klaus

Allerede ved 10w, nogle gange 1w, genererer højttalerne mere end det, så hele koncepet med at jage ultra lav elektrisk forvrængning et sådan lidt akademisk. Højttalerne genererer nemt 10, 100 eller 1000x mere forvrængning end elektronikken og der skal ikke mange watt til før man rammer en hel procent, selv med gode højttalere.
Til top
HessiDude Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 07-Oktober-2022
Sted: Skovby, Galten
Point: 523
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér HessiDude Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Marts-2025 kl. 08:53
Oprindeligt skrevet af Mefisto Mefisto skrev:

Den er re sikkert mere end rigeligt til dét, men bemærk at der hører en kæmpe power brick med ved siden af. Én pr kanal :-)

T.O. Jeg har for nogle dage siden bestilt 4 af disse til mine "nye" (brugte) KEF R3 Meta. 2 med 5a strømforsyning til diskant og mellemtonen, og 2 med 10a (peak, ellers 6,2a vistnok) til basserne. Har selvfølgelig en streamer og analog SS forforstærker spændt foran. De er ikke modtaget endnu, men de kører noget tilbud på det, så slap med ca. 3.900 kr. for det. Men vær lige OBS på de bliver ret varme så skal de i et skab bør man købe nogle USB blæsere til dem. Smile

Edit: Efter at have set utallige reviews, læst anmeldelsen på AudioScienceReview og hørt en del lydtests (på youtube, igennem en god mic, men mic none the less, og youtubes komprimering og igennem mine elendige bluetooth headphones) besluttede jeg mig for at prøve dem. Måske jeg også springer ud i at skifte op amps i dem (måske Sparkos Labs SS3602).

Redigeret af HessiDude - 21-Marts-2025 kl. 09:35
Til top
JohnConnor Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 10-Januar-2015
Point: 1042
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JohnConnor Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Marts-2025 kl. 08:45
Jeg bruger marsmtz mm8077

Tit til salg brugt for 7000-8000kr
Til top
Frank13 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 07-Juli-2017
Point: 1115
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Frank13 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Marts-2025 kl. 08:55
Umiddelbart syntes jeg det bliver svært for dig at få plads til særligt mange alternativer end det du selv foreslår, er sådan en billy reol ikke kun 30 cm. i dybden? 
Jeg har selv en lille Tangent poweramster2 til et sæt små B&W og den fungere fint, den købte jeg fordi jeg er udfordret på pladsen i min lille reol.

Frank 

Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu