recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Køb og salg > Køb, salg, bytte
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Effektforstærker råd
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Effektforstærker råd

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
kriller7000dk Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 12-December-2013
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 86
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kriller7000dk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Effektforstærker råd
    Sendt: 18-December-2016 kl. 20:31
Edit: har lagt opslag forkert sted

Hej med jer

Har besluttet mig for at skulle prøve en effekt til mit system som udelukkende består af Klipsch reference mk II front (RF7II og RC64II hvor bag HT samt sub er ældre reference serie det hele drevet af en Anthem mrx 500.

Det lyder som sådan ret godt, men er overbevist om at gulv ht kunne bruge noget mere kontrol over de ellers så flotte kobberfarvet 10".

Hvad ville i anbefale til sådan et sæt front ht til max 5000 og jeg tænker brugt, for at sætte et max beløb på fra start.

Jeg er ude i en effekt der kan stå i et skab der 400mm i dybden (bagbeklædning kan tages af) og kan tale at blive lukket inde da jeg ikke ønsker flere synlige enheder fremme.
Jeg er åben for gode forslag, men det skal helst være sådan at den kan være i et væghængt møbel med tiden.

Jeg har kigget på:

NAD 275 svinger lidt i pris
NuForce husker ikke model
NuPrime Sta-9
Rotel RB 1572

Har jeg glemt noget tilføjer i gerne.

Redigeret af kriller7000dk - 18-December-2016 kl. 20:36
Til top
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 21-Maj-2006
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 38 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-December-2016 kl. 23:02
Du skal have en amp, som ikke bliver synderlig varm - ellers går det hurtig galt, inden i et lukket skab! Så du er nok ude i noget digitalforstærker...

M.v.h.
Til top
armani-thomas Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 16-September-2013
Point: 1724
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér armani-thomas Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-December-2016 kl. 08:09
Du kan også kigge efter en Lyngdorf SDA 2175. De plejer vist og stå til omkring 4000,- 2x375w @ 4 ohm. Bliver heller ikke særlig varm så vidt jeg husker. Havde en til låns engang og de spiller rigtig godt. Og ellers er Rotel RB 1572 også et godt bud. Ved dog ikke lige hvad de fylder i dybden.
Til top
kriller7000dk Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 12-December-2013
Sted: Danmark
Point: 86
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kriller7000dk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-December-2016 kl. 10:18
Tak for svar for nu. Jeg må holde øjne åbne og se hvad der dukker op på brugt markedet.
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu