|
Effektforstærker spørgsmål |
Besvar ![]() |
Forfatter | |
Pitzblack ![]() Ny bruger ![]() ![]() Oprettet: 27-Marts-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 14 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 19-Marts-2015 kl. 00:25 |
Hejsa herinde.
Tag godt imod mig. Jeg er helt grøn i nogle områder. Jeg har i dag en surround receiver Yamaha rx-A810 ( har preout ) som driver 2 x Ikon 6 mk2, 1 x Ikon Vokal 2 mk2, 2 x Lektor 1 og subwoofer: xtz 99w12.16. Jeg kører Bi-amp med fronterne. Jeg leger med tanken om at få en effektforstærker tilsluttet, for at presse lidt mere saft ud. Her tænker jeg ikke på volumen. Jeg har fået tilbudt en Rotel RB-1562. Spørgsmålet er så: Kan jeg køre Bi-amp på den, eller skal jeg bruge 2 stk. For at kunne gøre det? Håber på en kan svare mig på det og bliv nu ikke for tekniske ![]() |
|
![]() |
|
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19569 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Da det er en stereo forstærker (2 kanaler) kan du ikke bi-ampe med den.
Men hvad vinder du i dag ved at bi-ampe? Klaus |
|
![]() |
|
Pitzblack ![]() Ny bruger ![]() ![]() Oprettet: 27-Marts-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 14 |
Okay så blev jeg det klogere. Ja så er den udelukket.
Hvad vinder jeg ved bi-ampe? Hvad taber jeg, ved at gøre det? Jeg synes at det har givet, min lyd, et lille løft. Lidt mere klarhed. Samt så har jeg også købt, et par bi-ampe kabler, som jeg vil være ked af, at skulle droppe. |
|
![]() |
|
FLarsen ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 31-Maj-2006 Sted: Østjylland Status: Offline Point: 1473 |
At du får bedre lyd ved at bi-ampe din RX-A810 udelukker ikke at at du kan få endnu bedre lyd med en RB-1562 eller en anden effekt der ikke kører bi-amp. Måske kan du låne den og prøve, men pas på det er meget nemt at blive snydt.
|
|
Hvad er forskellen på en musikelsker og en audiofil?
En musikelsker har et anlæg for at høre sin musik. En audiofil har musik for at høre sit anlæg. |
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |