|
Effektforstærker |
Besvar ![]() |
Side <12345> |
Forfatter | |
Therien ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 11-September-2010 Sted: Danmark Status: Offline Point: 1366 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
@ Wish
Jeg tror du er vokset fra dine Zensor. Glem effekten og kig nye højtalere. Køb en effekt den dag du ikke har behov for at spørge til råds om du burde, først da vil du føle du får hvad du betaler for. Ang. diskussionen om vigtigheden af visse højtalere i surround, så burde den i mine øjne begrænses til 5.x vs 7.x.. Alt andet er omsonst og handler om hvad man kan leve med.. Man kan lære at leve med et ben, men det er bare ikke lige så optimalt som to. |
|
Anthem / oppo / SONY / Klipsch / JBL
|
|
![]() |
|
Mr. Claude ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 09-Marts-2010 Sted: DK Status: Offline Point: 1130 |
Min erfaring er at hvis du ikke har plads til en STOOOOR center (tæt på dine fronter i str.) er det bedre uden. |
|
![]() |
|
Therien ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 11-September-2010 Sted: Danmark Status: Offline Point: 1366 |
@ Mr. Claude
Er man til seriøs surround, så er 3 ens LCR det man skal have. Som JEG ser det, så er der 3 fronter i surround. |
|
|
|
![]() |
|
Bassekat ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 24-August-2012 Status: Offline Point: 340 |
Er man ordentlig seriøs er der ens HT hele vejen rundt
![]() |
|
![]() |
|
@ Bassekat
Jeg er mere eller mindre enig. At vi så opfatter lyd der kommer bagfra og fra siden anderledes gør dog der kan "snydes" her i modsætning til fronterne. Desværre er det bare de absolut færreste systemer der skruet sammen og solgt sådan - ens hele vejen, og man ser det stort set ikke i mainstream segmentet.. Det gør det problematisk.. |
|
|
|
![]() |
|
Andromeda ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 14-Oktober-2011 Status: Offline Point: 517 |
Hej.
![]() Jeg har selvsamme receiver, hvor jeg har en Emotiva XPA-5 på til center kanal og fronter. Det giver et klart løft med 200 nogenlunde solide watt kontinuerligt til disse højttalere. Der ER mere punch og kontant afregning med den effekt, end uden! Det kan sagtens høres og mærkes. Des mere god effekt højttalere får, des bedre reaktion på indkommende signal! ![]() En sub vil dog derimod give noget mere punch. Men til stereo/musik, ville jeg nok vælge en effekt, da dine højttalereikke spiller bedre af den grund, da det kun vil "høres" sådan, da en sub pludselig er indblandet. Mellemtone vil med mere uforvrænget effekt kunne give eks. Bedre lydbillede, større, flottere.. Etc. Det ændrer en sub ikke på. |
|
![]() |
|
Wish ![]() Bruger ![]() Oprettet: 12-Juni-2010 Status: Offline Point: 207 |
Igen mange tak for de mange svar, det er fedt med så meget respons.
Som jeg også har observeret andre steder på nettet er her lidt delte meninger om værdien af sådan en opgradering. Jeg vil holde alle jeres råd i tankerne når jeg kigger effekt, men jeg tror I ka' ha' ret mht. højttalerne. Jeg får heldigvis snart mulighed for opgradere til noget i tidligere nævnte klasse. For eksempel har Dali's Mentor-serie jo også en center-højttaler i en ganske fin størrelse ![]() |
|
![]() |
|
Wish ![]() Bruger ![]() Oprettet: 12-Juni-2010 Status: Offline Point: 207 |
Lyder da interessant! Hvilke højttalere bruger du? Hvad har du betalt for Emotiva'en? Jeg har allerede en sub... eller mener du at jeg skulle tilføje en og lave "5.2"? |
|
![]() |
|
Andromeda ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 14-Oktober-2011 Status: Offline Point: 517 |
Sjovt nok har jeg;
Mentor 6 LE (til salg ;-) ) Samt Mentor Vokal. (Dejlig basse). Gav 5000kr for Emotivaen/3 måneder gammel. Er du interesseret i Mentor 6LE, så sig til. |
|
![]() |
|
Link til mentor 6le/emotiva. :-)
http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=90800&PN=1&TPN=4 |
|
![]() |
|
Mht. Sub. Hvis en er nok, umiddelbart, så ikke ændre det. (Læste ikke du havde en i forvejen)
![]() |
|
![]() |
|
Mufti ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 25-Marts-2010 Sted: Taastrup Status: Offline Point: 4909 |
Redigeret af Mufti - 26-Juli-2013 kl. 08:55 |
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side <12345> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |