recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Effektforstærker
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Effektforstærker

Besvar Besvar Side  <1 2345>
Forfatter
Besked
Andromeda Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 14-Oktober-2011
Status: Offline
Point: 517
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Andromeda Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Juli-2013 kl. 08:59
Mufti;

Onkyoen kan på Ingen Måder følge med Emotiva XPA-5. Watt betegnelsen er ikke alfa omega her! Og Onkyoen har IKKE de watt i røven med 5 højttalere sat til.

Jeg sætter 2 scenarier op! En til surround og én til stereo. Men ok, havde lige skimtet tråden hurtigt nok igennem. :-)

Jeg mente at han med en effekt på fronter, ville opnå bedre mellemtone etc.

Og ja, helt sikkert vil højttalere være allerstørste opgradering.
Til top
p.las Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-November-2007
Sted: Denmark
Point: 4156
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér p.las Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Juli-2013 kl. 10:06
Oprindeligt skrevet af Mr. Claude Mr. Claude skrev:

Oprindeligt skrevet af p.las p.las skrev:

Jeg har prøvet at køre uden center flere gange. På mange forskellige processore. Og konklusionen er den samme. Ja - hvis man ikke har tre identiske fronter er samspillet klart bedre bare med to fronter...ingen center. Men det er på bekostning af dynamik. Samtlige af de processore jeg har hørt , har tabt dynamik i samme øjeblik at lyden skal downmixet væk fra centeren. Meridian. Lexicon. Primare. Alle processor havde den samme tendens. Hvad der sker , ved jeg ikke...måske noget med fasen . Så det handler om tradeoffs. For mig vil valget være umuligt . JEG ville have svært ved at skulle leve med nogle af delene......når man nu ved hvor godt det kan være

Min erfaring er at hvis du ikke har plads til en STOOOOR center (tæt på dine fronter i str.) er det bedre uden.

Størrelsen er ligegyldigt , bare de er ens.
Til top
Mufti Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 25-Marts-2010
Sted: Taastrup
Point: 4909
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mufti Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Juli-2013 kl. 10:46
Oprindeligt skrevet af Andromeda Andromeda skrev:

Mufti;

Onkyoen kan på Ingen Måder følge med Emotiva XPA-5. Watt betegnelsen er ikke alfa omega her! Og Onkyoen har IKKE de watt i røven med 5 højttalere sat til.

Jeg sætter 2 scenarier op! En til surround og én til stereo. Men ok, havde lige skimtet tråden hurtigt nok igennem. :-)

Jeg mente at han med en effekt på fronter, ville opnå bedre mellemtone etc.

Og ja, helt sikkert vil højttalere være allerstørste opgradering.

Så er vi jo enige.Clap
Til top
FLarsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 31-Maj-2006
Sted: Østjylland
Point: 1473
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér FLarsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Juli-2013 kl. 11:37

Jeg har prøvet at køre uden center flere gange. På mange forskellige processore. Og konklusionen er den samme. Ja - hvis man ikke har tre identiske fronter er samspillet klart bedre bare med to fronter...ingen center. Men det er på bekostning af dynamik. Samtlige af de processore jeg har hørt , har tabt dynamik i samme øjeblik at lyden skal downmixet væk fra centeren. Meridian. Lexicon. Primare. Alle processor havde den samme tendens. Hvad der sker , ved jeg ikke...måske noget med fasen . Så det handler om tradeoffs. For mig vil valget være umuligt . JEG ville have svært ved at skulle leve med nogle af delene......når man nu ved hvor godt det kan være
Kan det hænge sammen med at de har haft 16 bit signal behandling ?

Hvad er forskellen på en musikelsker og en audiofil?

En musikelsker har et anlæg for at høre sin musik.

En audiofil har musik for at høre sit anlæg.
Til top
FLarsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 31-Maj-2006
Sted: Østjylland
Point: 1473
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér FLarsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Juli-2013 kl. 11:39
Oprindeligt skrevet af Wish Wish skrev:

Sorry, det er faktisk Zensor 7 jeg har som fronter. Dali Sub E-12 som subwoofer.

Planen er at skifte dem ud med Mentor 6 (eller andet i prisklassen, er ikke fast besluttet) på et tidspunkt.

Nogen der har kommentarer til de forstærkere jeg har kigget på?

Hvad er din center og dine bag ht?

Når du skifter dine fronter vil du så også skifte de andre ?

Hvad er forskellen på en musikelsker og en audiofil?

En musikelsker har et anlæg for at høre sin musik.

En audiofil har musik for at høre sit anlæg.
Til top
Wish Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 12-Juni-2010
Point: 207
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Wish Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Juli-2013 kl. 12:23
Center er Dali Zensor Vokal, baghøjtalere er Dali Zensor 1.

Jeg har planer om at udskifte fronter og center i første omgang.
Til top
dpny Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 23-Juli-2013
Point: 570
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér dpny Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Juli-2013 kl. 12:50
Oprindeligt skrevet af FLarsen FLarsen skrev:

Kan det hænge sammen med at de har haft 16 bit signal behandling ?

Det er et meget godt spørgsmål. Jeg har haft samme oplevelse når jeg har prøvet med virtuel center på min reciever. Som om lyden bliver lidt "fladt trykt". Det er, som du lidt er inde på, nok noget med at signalbehandlingen skal give plads til at center lyden bliver mikset oven i L og R.
Til top
Wish Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 12-Juni-2010
Point: 207
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Wish Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Juli-2013 kl. 12:53
@ Andromeda
Fedt setup, men det går desværre ikke med hvide højttalere hjemme hos mig; alt er i sort/mørkt.
Til top
ReneJ Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 14-August-2006
Point: 224
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ReneJ Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Juli-2013 kl. 13:51
Læs og lær.

http://www.missingremote.com/review/onkyo-tx-nr818-72-channel-network-av-receiver

135 W (8 ohms, 20 Hz-20 kHz, 0.08%, 2 channels driven, FTC) VED 0.08%THD ligger måske på 100 W ved 0.05% THD

http://shop.emotiva.com/collections/amplifiers/products/xpa-5

200 watts RMS @ 8 ohm (0.05% THD) og det er med ALLE 5 kanaler i brug.

Til top
ReneJ Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 14-August-2006
Point: 224
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ReneJ Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Juli-2013 kl. 13:52
Var til ham Mufti.
Til top
Andromeda Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 14-Oktober-2011
Point: 517
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Andromeda Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Juli-2013 kl. 14:58
Præcis René..

Og dermed HIMMELVID forskel fra 818 til Emotiva. XPA-5.

Det er heller ikke kun den ca. Dobbelte formåen, men mindst ligeså meget De ampere Emotivaen spytter ud, kontra det 818 kan præstere. Har ikke tjekket hvor meget mere, men jeg ved der er en god forskel. 😉

Man må huske at Vægt mæssigt i forskel;

818 = 18kg (alt muligt elektronik til div, det er en receiver)

Emotiva XPA 5 = 32kg (ren power, ingen tingeltangel)

... Viser en indikation til emotiva's fordel. :-)
Til top
Mufti Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 25-Marts-2010
Sted: Taastrup
Point: 4909
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mufti Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Juli-2013 kl. 19:06
Oprindeligt skrevet af ReneJ ReneJ skrev:

Læs og lær.

http://www.missingremote.com/review/onkyo-tx-nr818-72-channel-network-av-receiver

135 W (8 ohms, 20 Hz-20 kHz, 0.08%, 2 channels driven, FTC) VED 0.08%THD ligger måske på 100 W ved 0.05% THD

http://shop.emotiva.com/collections/amplifiers/products/xpa-5

200 watts RMS @ 8 ohm (0.05% THD) og det er med ALLE 5 kanaler i brug.

Ok. Jeg bøjer mig.

Ifølge Onkyos hjemmeside er det i 6 ohm.

Og ja. jo mere effekt jo mere styr på højtalerne.

Det ændrer dog ikke på at jeg stadig mener det  er på højtaler siden man får mest for pengene i dette set up.

Kender ikke Emotiva og vil derfor ikke sige noget skidt om den. Det er helt sikkert en glimrende forstærker.

Mener i øvrigt at der stor forskel på forstærkere både lydmæssigt og effektmæssigt.

Data er kun papir.....

Smile

Redigeret af Mufti - 26-Juli-2013 kl. 19:09
Til top

Besvar Besvar Side  <1 2345>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu