|
|
Besvar ![]() |
Side 123> |
Forfatter | ||
JayKay ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 13-Juli-2006 Sted: Helsingør, Dk Status: Offline Point: 545 |
![]() Sendt: 13-April-2010 kl. 21:37 |
|
Ville jeg vinde noget ved at sætte en effektforstærker til mine fronter?
Jeg har pt H/K avr255 og dali 900 som front. Jeg kan se at min reciever har pre out så jeg ville vel godt kunne sætte sådan en til? Er der nogen der kan anbefale en? Gerne brugt.
|
||
![]() |
||
kim olsen ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 13-April-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1384 |
![]() |
|
du skal have fat i en crown powertech 2.1 eller en cts 1200 fra samme fabrikant.
den her kan lidt det samme som cts1200, men er knapt så kraftigt, godt køb dog
|
||
Crown - there is no substitute.
|
||
![]() |
||
SLETTET_20120103 ![]() -- ![]() Oprettet: 14-Oktober-2007 Sted: Odense Status: Offline Point: 6191 |
![]() |
|
Efter min mening er der noget at hente for samtlige surroundforstærkere til under 20 tusinde. Herefter er der knap så meget at hente, men jeg har stadig kunnet høre forskel.
Så køb du roligt en effektforstærker. |
||
![]() |
||
michael9000 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 01-November-2009 Status: Offline Point: 786 |
![]() |
|
No offence:
Ja de er kraftige, men de er til PA (bygget til mest-power-for-pengene og stabil drift når DJ'en voldtager dem) og ikke hifi-brug
![]() Til et par Dali: køb en rigtig hifi-forstærker, hvis det skal lyde godt - fx en tung NAD.
|
||
![]() |
||
kim olsen ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 13-April-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1384 |
![]() |
|
Undskyld mine antagelser, men dit udsagn viser med al tydelighed at du muligvis har kendskab til crown som mærke, men intet kender til deres produktsortiment. Dette bekræftiges især i din antagelse om at det er bygget som mest power for pengene, her vil enhver med bare en uges dj erfaring vide at Crown hører til i den dyre ende af PA segmentet. crown laver ganske rigtigt pa forstækrere som eks macro og itech serier, men de laver også studio forstækere som Studio REference serien, og dens lillebror powertech, og installationsforstækrere som eks. CTS serien der er beregnet til musikgengivelse.
det tager ca 10 sek med google for at finde ud af at man sagtens kan bruge crown til hjemmebrug samt at det betragtes som noget der absolut kan bide skeer med mere hifi agtigt grej hvor alle pengene er brugt på guldknapper, men hvis man rent faktisk afprøver tingene i stedet for at slynge et værdiløst udsang ud i æteren, så vil man vide at det afhænger af den valgte model om det er hifi egnet eller ej.
PS: hvis du nognesinde har leget med en "tung NAD" vil du vide at de netop ikke er hifi egnet, men kan leverer effekt. og ikke så meget andet. Redigeret af kim olsen - 14-April-2010 kl. 00:38 |
||
Crown - there is no substitute.
|
||
![]() |
||
exlærer ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 10-April-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 886 |
![]() |
|
Hej JayKay
Har selv en H/K avr 355 med Qln højttaler (der har biwire og Dali enheder). Jeg fik mere ud af anlægget ved at sætte 6k kabler i bunden og Kimber kabler til diskanten. Det gav flere detaljer og mere bund. Hvis du ønsker at kunne spille højere eller at have mere kontrol over højttalerne ville jeg overveje at købe nogle brugte H/K effektforstærkere så "lydfilsofien" passer sammen. De koster ikke super meget på diverse sites. God jagt
Mvh
E
|
||
![]() |
||
michael9000 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 01-November-2009 Status: Offline Point: 786 |
![]() |
|
Jeg tror vi misforstår hinanden.
Crown er ikke helt ukendt i min verden (diskotek, koncert, studie, reperation osv). "mest power for pengene" var måske ikke lige den bedste måde at formulere det på. En MacroTech 5000 er jo toppen af poppen når det kommer til klassikerne ift. driftsstabilitet til koncerter. Blæserkøling hører li'som ikke sammen med hifi. Jeg havde ikke lige tænkt på deres studie-serier da jeg skrev det tidligere indlæg.
Mit udganspunkt er god lyd og ikke en masse ubrugelige watt. Det var en hentydning til en veldimensioneret (=tung) strømforsyning -> 30 kvali-wat, fremfor 300 disco-watt.
Redigeret af michael9000 - 14-April-2010 kl. 01:41 |
||
![]() |
||
rhsin ![]() Guld medlem ![]() ![]() recordere.dk teamet Oprettet: 19-Januar-2007 Sted: Århus Status: Offline Point: 5990 |
![]() |
|
Det var noget af en udtalelse.... og jeg er bestemt ikke enig.
|
||
Mvh
René |
||
![]() |
||
MF1971 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 02-Juli-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 512 |
![]() |
|
Ja, det er da noget være vrøvl... Hvorfor skulle "en tung Nad" ikke være egnet til hifi ??? Mvh Michael/MF1971
|
||
Mvh
Michael/MF1971 Pioneer PDP-LX5090H | Pioneer BDP-LX91 | Pioneer SC-LX90 | Denon DCD-2010AE | Dali Helicon 800 MK2 | Dali Helicon C200 MK2 | Dali Helicon W200 | B&W ASW855 |
||
![]() |
||
p.las ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 06-November-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4156 |
![]() |
|
så vidt jeg ved bruger rigtig mange high-end navne crown til at udvikle forstærkere. jeg ved at bla lexicon bruger dem. crown skulle være førende inden for forstærkere.
jeg tror faktisk ikke det bliver meget bedre
![]() |
||
![]() |
||
rhsin ![]() Guld medlem ![]() ![]() recordere.dk teamet Oprettet: 19-Januar-2007 Sted: Århus Status: Offline Point: 5990 |
![]() |
|
Og kan da iøvrigt supplere debatten med at skal man have en god effektblok til prisen er M25 fra NAD et rigtigt godt bud, som giver en flot lyd til pengene.
Og for at undgå diskussioner om den er god til hifi så læs dette http://nadelectronics.com/awards/NAD-Wins-EISA-Award man vinder vel ikke en HT High end system award hvis man ikke kan levere andet end bare effekt.... just for the record.
|
||
Mvh
René |
||
![]() |
||
SLETTET_20120103 ![]() -- ![]() Oprettet: 14-Oktober-2007 Sted: Odense Status: Offline Point: 6191 |
![]() |
|
Et problem med Crown er at gainet er sat alt for høj til min smag. Enten spiller man op til diskotek, eller også er der helt stille. Det gør det meget svært at finde det rigtige lydniveau når der skal lyttes musik i baggrunden. Men det får dem da til at lyde/virke som om de er enomt stærke. |
||
![]() |
Besvar ![]() |
Side 123> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |