recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Netværk
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Efter opsæt. af VPN
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Efter opsæt. af VPN

Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
mureren Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 09-Oktober-2005
Sted: Silkeborg
Status: Offline
Point: 710
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mureren Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-September-2015 kl. 14:45
Strandvasker: Det er et skide godt indlæg der forklarer VPN meget godt, på en ikke for teknisk facon!
Kan det ikke komme i Q&A netværks-tråden eller noget lignende?
Mvh. Mureren

"I wish there was a knob on the TV to turn up the intelligence! There's a knob called "brightness", but it doesn't work!"
Til top
jacobask Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 10-Februar-2011
Sted: DK, Langå
Point: 1253
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jacobask Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-September-2015 kl. 14:55
Oprindeligt skrevet af Andromeda Andromeda skrev:

Tbk.

Jeg har lavet portvideresendelse på NAS'en nu og oprettet openvpn med VPN server på NAS.

Men hvad er et du vil bruge VPN'en til? Hvis det er anonymitet er du jo på ingen måde bedre stillet hvis serveren står på din IP!?

Til top
strandvasker Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-September-2009
Sted: Denmark
Point: 2423
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér strandvasker Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-September-2015 kl. 15:26
Oprindeligt skrevet af mureren mureren skrev:

Strandvasker: Det er et skide godt indlæg der forklarer VPN meget godt, på en ikke for teknisk facon!
Kan det ikke komme i Q&A netværks-tråden eller noget lignende?
Jamen tak for rosen og helt okay med mig hvis den bliver foreviget i en Q&A, jeg sender den videre til Bschmidt og hans netværks faq og ser om den kan få en plads.
Til top
huntiedk Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 12-April-2006
Sted: København Ø, DK
Point: 725
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér huntiedk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-September-2015 kl. 15:56
En ting, man heller ikke må glemme ved VPN-opkobling er, at firewallen i ens router ikke længere er aktiv, da al trafikken som nævnt bli'r forlænget ud på et andet netværk. Det er med andre ord vigtigt, at der er firewall indbygget i de enheder, man kobler op som VPN-klienter. Ellers er man afhængig af det eventuelle sikkerhedslag hos VPN-udbyderen (hvis der overhovedet er et sådant).
Øst, vest, ::1 bedst
Til top
Andromeda Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 14-Oktober-2011
Point: 517
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Andromeda Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-September-2015 kl. 17:49
Jacob;

Forstod ikke helt hvorfor jeg skulle bruge VPN serveren på nassen 😂

Nå men... Hvordan får jeg så sat nassen op med PIA?

Ja self. Anonymitet. Men mest for at prøve at se hvad det hele er for noget.
Til top
flunk69 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 19-November-2014
Sted: Danmark
Point: 94
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér flunk69 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-September-2015 kl. 19:52
VPN bruges til popcorntime, sefilm og andre steder. Så vidt jeg har læst, bruges VPN også således man kan abonnerer på Netflix USA til en lang billiger pris. Hvis man har en VPN udbyder der har server i USA. PIA Private Internet Access er vist et ok valg mht. VPN
Anmeldelser af VPN udbyder https://vpn-info.dk/anmeldelser/vpn/
Til top
flunk69 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 19-November-2014
Sted: Danmark
Point: 94
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér flunk69 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-September-2015 kl. 19:54
Oprindeligt skrevet af flunk69 flunk69 skrev:

VPN bruges til popcorntime, sefilm og andre steder. Så vidt jeg har læst, bruges VPN også således man kan abonnerer på Netflix USA til en lang billiger pris. Hvis man har en VPN udbyder der har server i USA. PIA Private Internet Access er vist et ok valg mht. VPN
Anmeldelser af VPN udbyder https://vpn-info.dk/anmeldelser/vpn/

Ups her er linket http://vpn-info.dk/anmeldelser/vpn/
Til top

Besvar Besvar Side  <12

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu