|
|
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | |
mach3 ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 14-August-2006 Status: Offline Point: 366 |
![]() Sendt: 19-Oktober-2009 kl. 22:33 |
Hej,
Har set alle sæsoner af Sopranos - hvilken serie! Findes der serier i (tæt på) samme klasse? Måske samme klasse bliver svært, men kom frisk med nogle alternativer :o) |
|
![]() |
|
mach3 ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 14-August-2006 Status: Offline Point: 366 |
![]() |
Hvad med Band of Brothers?
Eller Rome? |
|
![]() |
|
Vanderlay ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 01-Juni-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1168 |
![]() |
Hvis du kan lide Sopranos er det måske værd at se på nogle af de
andre serier fra HBO fx serien The Wire eller Six Feet Under. I begge tilfælde lyder seriernes koncepter måske lidt åndssvage, men det glemmer man hurtigt da man bliver suget ind i dramaet og først vågner op 5 sæsoner senere |
|
![]() |
|
Strange ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 03-Marts-2008 Status: Offline Point: 3199 |
![]() |
Sopranos er og vil altid være KLASSE!!!
Her er nogle serier der også er fantastiske: Oz (Ville måske vælge denne som den første når du lige har set Sopranos) Deadwood Dexter Lost Heroes Rome Prison Break Band of brothers Alle de ovennævnte er fantastiske på hver sin måde! Redigeret af Strange - 20-Oktober-2009 kl. 14:24 |
|
![]() |
|
mufcdk1974 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 21-December-2004 Status: Offline Point: 2089 |
![]() |
Der er intet åndsvagt i konceptet i The Wire, serien er skræmmende realistisk og fik fremragende anmeldelser i USA.
Desværre var mainstream seerne ikke helt enige, ellers også forstod de den ikke (undrer ikke da serier med lidt tankevirksomhed, som regel ikke får de store seertal i USA), men The Wire er ganske enkelt noget af det bedste TV overhovedet lavet. HBO serier holder generelt høj kvalitet, det samme gælder serier fra Showtime. |
|
Film samling(Opdateret den 26/11-09)
|
|
![]() |
|
Vanderlay ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 01-Juni-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1168 |
![]() |
Ja, beklager formuleringen. Er sådan set helt enig i din vurdering. Det var nok egentlig Six Feet Under, som jeg henviste til der. Min pointe var sådan set bare, at selvom konceptet i the Wire ikke lyder specielt originalt i sig selv, er serien...alt det du beskriver. |
|
![]() |
|
Stampe ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 07-Januar-2004 Status: Offline Point: 2406 |
![]() |
Problemet med mange serier er at 1. sæson er fantastisk og så går det ned ad bakke.
Sopranos er en af få undtagelser. Den holdt en tårnhøj kvalitet gennem alle 6 sæsoner. Modsat fx Lost. 1. sæson er måske den bedste enkeltstående sæson af nogen serie jeg har set men nøj hvor er det gået ned ad bakke. Jeg ser den udelukkende færdig fordi jeg ved den slutter ved sæson 6. Ditto for Heroes og Prison Break. Personligt vil jeg anbefale Deadwood (også selvom den slutter pludseligt) og Battlestar Galatica. Alle 3, hhv 4 sæsoner er strålende. Min personlig favorit er dog Firefly, kvaliteten af den illustreres ved at Fox som de fjolser de er end ikke sendte 1. sæson færdig. Forrygende underholdning i et sci-fi-western miljø. Og så tilslutter jeg mig udsagnet om at en serie fra HBO generelt kan anbefales. Redigeret af Stampe - 20-Oktober-2009 kl. 20:47 |
|
![]() |
|
tvkartoffel ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 18-Juni-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1998 |
![]() |
Hej
Måske skulle du kigge lidt på "Breaking bad"og "Mad men". Begge fine serier der ikke er afsluttet endnu. Breaking bad er klart en favorit men der er desværre længe til 3. sæson udkommer. Mad men kører i øjeblikket på 3. sæson, men 1. og 2. sæson kan erhverves på blu-ray. Første sæson af "True blood" er også udmærket hvis man ikke har noget imod vampyrer og den slags. Findes ligeledes på blu-ray. MVH tvkartoffel |
|
![]() |
|
Valaquenta ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 10-Marts-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 160 |
![]() |
Hej Serien "Fringe" kunne også være en mulighed, selv om den kun har kørt i en sæson.
Med venlig hilsen Valaquenta |
|
![]() |
|
Brixen ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 19-Juni-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 6685 |
![]() |
Jeg vil også sige "The Wire". Den er faktisk meget aktuel lige nu med bandekrige.
|
|
Venlig hilsen
KB |
|
![]() |
|
meltofte ![]() Bruger ![]() Oprettet: 17-September-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 117 |
![]() |
Jeg vil også anbefale The Wire. Desværre har de DVD-bokse (alle fem sæsoner), jeg har købt (med danske undertekster) ret ringe billedkvalitet sammenlignet med det, jeg har optaget fra TV2. Man kan håbe for alle kommende fans af The Wire, at TV2 starter forfra, når de om få uger når til sidste afsnit. Thomas |
|
![]() |
|
![]() |
Mange tak for de gode svar! Der er noget at tage fat på!
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |