recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Efter standby er LAN-speed meget lav.
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketEfter standby er LAN-speed meget lav.

Besvar Besvar Side  <123>
Forfatter
Besked
MCenterFreak Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 09-Februar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5446
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Juli-2006 kl. 14:49

70 kb/sek er langt under 10 mbit.

Når jeg henter fra Microsoft via min 8 mbit ser hastigheden (432 kb/sek) således ud:

Til top
stigc Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 23-Juli-2004
Point: 447
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Juli-2006 kl. 14:52
Det er lige præcis derfor jeg spørger, fordi, hvis den går ned på 10 Mbit på netkortet, så vil den sandsynligvis også lave en masse fejl og dermed retransmissioner, og så bliver din output meget lavt.
Stig

Blot min ringe mening !
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Juli-2006 kl. 15:12

#stigc

Det kan godt være du har ret, men jeg ved ikke hvorfor der skulle komme flere kolllisoner/rertransmissioner ved 10 mbit. Men det er da værd at prøve.

#mikkelp

Hvordan ser det ud når du kopierer fra/fra den "syge" pc til/fra en anden PC på dit net?

Til top
stigc Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Juli-2006 kl. 15:30
Oprindeligt skrevet af MCenterFreak MCenterFreak skrev:

#stigc

Det kan godt være du har ret, men jeg ved ikke hvorfor der skulle komme flere kolllisoner/rertransmissioner ved 10 mbit. Men det er da værd at prøve.

Sådan er netværk bare, hvis den ene ende tror man kører 100 Mbit, og den anden kun kører 10 Mbit, så er det dømt til at gå galt;-)

Stig

Blot min ringe mening !
Til top
mikkelp Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 03-Maj-2004
Point: 167
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Juli-2006 kl. 15:31

Jeg må hjem og teste. Jeg kan jo se at jeg er ren ammatør til selv at finde på de test som i kommer på! 

Lige et spørgsmål vedr. netkortets indstilling 10mbit vs 100mbit. Kan man se det på en anden måde end bare lyset på kortet?

Freak: Hvorfor kører jeg med fast ip-adresse? Jeg har en synology server som kræver forskellige porte forwarded i routeren udfra hvilken ip-adresse den er på. Hvis ikke jeg har fast ip-adresse på den så går der ged i den hver gang den får en ny ip-adresse. Yderligere har jeg en firewall på min computer i stuen. For at være sikker på at server og min anden computer for lov til at tilgå computeren på netværket så valgte jeg også at sætte faste ip-adresse på dem...

Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Juli-2006 kl. 15:43

#mikkelp

Der er da helle ikke noget galt i at køre med faste IP adresser, bare besværligt at håndtere, men er det en gang for alle sat rigtigt op så kører det jo fint. Bare for at være sikker: Har du slået DHCP fra på routere/accesspoint og evt. printservere?

Til top
mikkelp Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Juli-2006 kl. 15:56

Hmm... Jeg husker ikke at jeg aktivt har gjort noget i routeropsætningen vedr. faste ip-adresser. Jeg har jo bare konstateret at den gav den korrekte ip-adresse til enhederne... Men det må jeg lige tjekke. Mht. printerserver, så er det jo noget synology serveren klarer helt selv, så den har jeg lidt svært ved at gøre noget ved. Har godt nok lidt problemer med den printserver da printerdriveren ind imellem skal reinstalleres før den reagerer.

Dog kommer jeg jo i tanke om noget. Når den vækkes fra standby så har jeg konstateret at den ind i mellem smider forbindelsen helt, typisk når forbindelsen bliver brugt. Det er ikke så ofte, måske 2-3 gange om måneden. Dvs. den eneste måde jeg har fundet ud af at få den tilbage på er at slukke computeren, slukke på strømforsyningen bag på og tænde igen. En genstart gør det ikke alene...

Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Juli-2006 kl. 16:14

Synologyen har vel et WEB interface af en eller anden art, så du kan styre den. Nu kender jeg den ikke men gætter på detr er en Linux box der leger NAS og Printserver med noget Samba fjas installeret. Hvad rammer du hvis du i en browser skriver 192.168.1.1 eller 192.168.2.1 ?

Jeg er sikker på at hvis du har en aktiv ikke konfigureret DHCP kørende et eller andet sted i dit neværk så indbyder du til problemer. DHCP er som regel enabled som default (det er jo det nemmeste og bedste i de fleste tilfælde). Hvis den skal køre videre er du nød til at reservere adresserne der er statiske på nettet i DHCP serveren.

SOm eksempel får du her et print fra min Belkin Router

Som du kan se gøres det ved at sætte en start og en slut adresse på hvad DHCP kan dele ud af. Det jeg så har statisk (mine printservere) sættes så uden for denne pool. F. eks. 192.168.2.9  

Redigeret af MCenterFreak - 12-Juli-2006 kl. 16:15
Til top
stigc Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Juli-2006 kl. 16:21
Oprindeligt skrevet af mikkelp mikkelp skrev:

Jeg må hjem og teste. Jeg kan jo se at jeg er ren ammatør til selv at finde på de test som i kommer på! 

Lige et spørgsmål vedr. netkortets indstilling 10mbit vs 100mbit. Kan man se det på en anden måde end bare lyset på kortet?

hvis du højre klikker på netværksikonet nede i højre  hjørne, og vælger 'status' så kan du se hvilken hastighed kortet kører
Stig

Blot min ringe mening !
Til top
mikkelp Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Juli-2006 kl. 22:53
Well. DHCP er nu deaktiveret, men lige lidt hjalp det. Det står til 100mbit. Der er langsom forbindelse til anden computer. Tænd/sluk af server giver ingen ændring.
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Juli-2006 kl. 09:16

#mikkelp

Som jeg skrev tidligere, mener jeg heller ikke at IP adressekonflikt er årsagen, idet du ville have fået en fejlmeddelelse hvis der var to enheder med samme adresse.

Jeg tror at den enenste rigtige vej nu er at få isoleret fejlkilden ved hjælp af tidligere beskrevet metode: disable onboard LAN og isæt andet netkort. Løser det problemet, er det onboard netkortet der er fejlkilden, hvis det ikke løser det er det enten motherboard/bios problem eller MCE relateret. Er det MCE vil en reinstallation måske afhjælpe det.

Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Juli-2006 kl. 00:37

#mikkelp

Hvad så? er du gået på ferie. Vi er jo nysgerrige: Fandt du løsningen eller gav du op

Til top

Besvar Besvar Side  <123>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu