recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Efter standby er LAN-speed meget lav.
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketEfter standby er LAN-speed meget lav.

Besvar Besvar Side  <123
Forfatter
Besked
mikkelp Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 03-Maj-2004
Status: Offline
Point: 167
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Juli-2006 kl. 08:26

Jeg skal på ferie imorgen og jeg skal være færdig med badeværelset... Så jeg har ikke haft tid til at kigge hardware. Jeg planlægger og se på noget gigabit netværk når jeg er tilbage, så må vi se. Men jeg må kunne låne et ganske almindeligt netkort et eller andet sted, så får vi se. Jeg poster her så snart jeg har en løsning. Jeg har ikke givet op, men det må lige vente lidt

Vh, Mikkel

Til top
Epedemic Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 07-Juni-2006
Sted: Denmark
Point: 105
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Juli-2006 kl. 14:24
Det skulle vel aldrig være et Realtek onboard gigabit netkort du har?

Jeg har lige opdateret driver på mit, og mindes at der stod noget i retning af "fixed performance issue after waking from s3 standby" eller noget i den stil...

Husk at man så vidt muligt altid skal hente drivere fra selve producenten af onboard enheden, og ikke fra motherboardproducenten... Hvis jeg fx henter driver fra asus (har asus bundkort), så er den fra engang sidste år... Hvis jeg derimod henter fra www.realtek.com.tw, så er seneste driver fra sidste uge...
Til top
MCenterFreak Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 09-Februar-2005
Sted: Denmark
Point: 5446
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Juli-2006 kl. 22:58

#Epidemic

Det har du fuldstændig ret i! Problemet kunne være der. Men nu må manden jo tage på ferie, uden badeværelse og MCE.

God sommer!

Til top
mikkelp Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-August-2006 kl. 00:38

Hej igen. Er nu tilbage fra ferie og er fuld af gåpåmod... Jeg ville derfor gerne gøre som "Epidemic" forelår men jeg kan ikke finde ud af hvilken onboard netkort jeg har... Det står ikke på asus hjemmeside og jeg kan ikke se det nogen steder jeg kigger... nogen bud?

Motherboarded er et K8N4-E Deluxe og her er et link til asus hjemmeside:

http://dk.asus.com/products4.aspx?l1=3&l2=14&l3=0&am p;model=454&modelmenu=1

Til top
Maggerholm Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 22-April-2005
Sted: Herlev
Point: 1677
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-August-2006 kl. 00:59
Oprindeligt skrevet af mikkelp mikkelp skrev:

Motherboarded er et K8N4-E Deluxe og her er et link til asus hjemmeside:

http://dk.asus.com/products4.aspx?l1=3&l2=14&l3=0&am p;am p;model=454&modelmenu=1

Jeg fulgte dit link og trykkede på "specification" ude til venstre.

Dit onboard netkort er et gigabit netkort af "mærket": Marvell 88E81111Gigabit LAN PHY.

En søgning på "marvell gigabyte" på google finder Marvells hjemmeside, men derfra bliver jeg ikke ret meget klogere.

Jeg kunne dog forestille mig at netkortet kunne køre på realtek drivere (eller måske allerede gør det).

Du kan evt kigge i enhedshåndteringen hvad driveren kaldes, eller kigge på den cd der nok fulgte med bundkortet, om der ligger en driver, og hvad den i så fald hedder.
Så kan du muligvis konkludere hvor på nettet du kan finde en nyere version og hvad du kigger efter.

Jeg synes i hvert fald det lyder sandsynligt, at driveren til dit netkort lider af samme problem som beskrevet ved realtekdriveren.

Mvh Michael
Integra DTR-80.3, Jamo THX One, Toshiba HD-EP30, Panasonic DMP-BDT 310, Xbox 360, Wii, ATV4, Chromecast 2nd gen, iPad mini, iPhone 5s, Panasonic TX-P55VT30Y, Harmony Elite
Til top
mikkelp Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-August-2006 kl. 15:05

Jeg er godt nok "lost". Når man søger på diverse søgemaskiner efter marvell gigabit lan driver så er der altså uffatteligt mange links.

På Marvell's egen hjemmeside omtaler de onboard netkort som deres Yukon serie... http://www.marvell.com/products/pcconn/yukon/index.jsp

Når man så søger på efter deres drivere i yukon serien så får man følgende liste. Hvilken en skal jeg så vælge? http://www.marvell.com/drivers/driverSearchResults.do

Listen siger intet om hvad det er men jeg går udfra at det er drivere til deres onboard netkort? Eller hvordan?

Vh, Mikkel

Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-August-2006 kl. 17:08

Jeg er godt nok "lost". Når man søger på diverse søgemaskiner efter marvell gigabit lan driver så er der altså uffatteligt mange links.

På Marvell's egen hjemmeside omtaler de onboard netkort som deres Yukon serie... http://www.marvell.com/products/pcconn/yukon/index.jsp

Når man så søger på efter deres drivere i yukon serien så får man følgende liste. Hvilken en skal jeg så vælge? http://www.marvell.com/drivers/driverSearchResults.do

Listen siger intet om hvad det er men jeg går udfra at det er drivere til deres onboard netkort? Eller hvordan?

Vh, Mikkel

Ja jeg var også lost i deres driverdownload sektion.

Det var derfor jeg foreslog at du kunne kigge i enhedshåndtering eller på en medfølgende drivercd til bundkortet.

Der vil du med lidt held kunne finde navnet på den nuværende driver, og så prøve at søge efter en med samme navn, blot nyere versionsnumre.

Ellers prøv driverguide.com
Der fandt jeg denne: Marvell 88E1111 Giga LAN PHY Apr 19, 2006
EDIT: den ser dog ud til at være til Linux/Unix.
Måske der er en der er bedre derinde.
Det var lige det jeg kunne finde uden flere oplysninger.

Man skal vist oprette sig for at downloade.

Mvh Michael

Redigeret af Maggerholm - 21-August-2006 kl. 17:10
Integra DTR-80.3, Jamo THX One, Toshiba HD-EP30, Panasonic DMP-BDT 310, Xbox 360, Wii, ATV4, Chromecast 2nd gen, iPad mini, iPhone 5s, Panasonic TX-P55VT30Y, Harmony Elite
Til top
mikkelp Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-August-2006 kl. 08:58

Hej Michael. Tak for dine svar :)

Igår fandt jeg ud af at det der er installeret er en Nvidia ethernet driver. Derfor gik jeg på deres hjemmeside og fandt en driverpakke til nforce4 AMD serien: http://www.nvidia.com/object/nforce_nf4_win2k_6.86.html

Jeg slettede netværkskortene i enhedshåndteringen og installerede derpå pakken. Det resulterede i at jeg ikke kunne komme på nettet da den ny driver ikke kunne loades af hardwaren (noget med en fejl 39 såvidt jeg husker). Derefter gik jeg ind i driver informationen og bad den installerer den forrige driver og jeg kom tilbage til udgangspunktet... :(

Nu læser jeg så på Nvidias hjemmeside at man skal sørge for at afinstallerer den forrige Nvidia display driver. Det gjorde jeg jo ikke så det vil jeg prøve iaften.

Det jeg ikke forstår er hvorfor der på et ASUS kort er et onboard netkort designet af Marvell skal bruges en Nvidia driver... ???????????

Tips og gode råd modtages meget gerne fortsat :)

Vh, Mikkel

Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-August-2006 kl. 11:53

Det jeg ikke forstår er hvorfor der på et ASUS kort er et onboard netkort designet af Marvell skal bruges en Nvidia driver... ???????????

Tips og gode råd modtages meget gerne fortsat :)

Vh, Mikkel

Jeg tror sådanne netkortchips er ret ens, ligemeget hvilken producent de kommer fra.
Jeg har i hvert fald tidligere brugt en realtek driver til et eller andet andet mærke netkort.

Nogle drivere kan jo så måske give lidt ekstra funktionalitet, som andre ikke giver, men de basale funktioner tror jeg næsten enhver driver kan klare.
(dog er det på eget ansvar, hvis du prøver med andre producenters drivere, men som jeg ser det kan det værste der kan ske, være at det ikke virker og driveren skal fjernes igen).

Mvh Michael
Til top
mikkelp Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-August-2006 kl. 12:19

Så begynder der at ske noget! Endelig! Ja jeg må jo hellere ud med sproget ... Jeg var ude i garagen for at finde installations-CD'en, iøvrigt uden at finde dem (min kones opmagasineringstrang er enorm!), dog fandt jeg motherboard instruktionen... Og på forsiden der stod simpelt og meget kort "ASUS K8N-E Deluxe"... Dvs. at jeg har kigget efter den forkerte Nvidia driver i flere dage (K8N4-E Deluxe)!!! ARGH!!!!!!!!! Men med lidt fedten rund med usbmemory (da jeg jo havde fjernet ethernetdriveren og derfor ikke havde net-forbindelse til den pc) så lykkedes det da at få den installeret og sat op.  Nu har jeg så klaret 2 problemer. At efter standby så er der fuld LAN hastighed (yeah!) samt at nu husker den netværks login efter standby! Det gjorde den heller ikke før.

Morale: når du har et problem, så tjek lige at det der er i PC'en svarer til det du tror du har i PC'en...

Redigeret af mikkelp - 23-August-2006 kl. 12:21
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-August-2006 kl. 13:41
Ja det var jo tilsyneladende ikke helt uvæsentlig. 

Men godt at det nu virker.

Mvh Michael
Til top
BeLLe Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 26-Juli-2006
Point: 302
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-August-2006 kl. 03:15

Og på forsiden der stod simpelt og meget kort "ASUS K8N-E Deluxe"... Dvs. at jeg har kigget efter den forkerte Nvidia driver i flere dage (K8N4-E Deluxe)!!! ARGH!!!!!!!!! Men med lidt fedten rund med usbmemory (da jeg jo havde fjernet ethernetdriveren og derfor ikke havde net-forbindelse til den pc) så lykkedes det da at få den installeret og sat op.  Nu har jeg så klaret 2 problemer. At efter standby så er der fuld LAN hastighed (yeah!) samt at nu husker den netværks login efter standby! Det gjorde den heller ikke før.

Jeg har samme motherboard og efter standby ryger min netforbindelse helt - kan du ikke lige give et link til den driver du fandt da jeg tror jeg bruger den rigtige men er nu komme ti tvivl
Til top

Besvar Besvar Side  <123

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu