recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > PC hardware & software
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Efterlysning af CD-lyd-SW
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketEfterlysning af CD-lyd-SW

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
Carser Se dropdown menu
--
--
Avatar

Oprettet: 11-Juli-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4805
Direkte link til dette indlæg Emne: Efterlysning af CD-lyd-SW
    Sendt: 15-August-2005 kl. 22:14

Hej,

Jeg har lavet lidt musik (og muzak  ) i mit hjemmestudie, jeg gerne vil kunne optage på CD og f.eks. give til venner. Min Compaq Presario laptop pc har XP SP2 og alm. lydindgang. MediaPlayer er fin til .MP3 og .wma, men jeg vil kunne lave "rigtige CD'er" for kompatibilitetens skyld - altså optage i .cda format. Jeg er bare en glad amatør, så om muligt helst uden at ofre noget mere på det end lidt tid og lidt blanke diske.

Findes der et godt, lille, stablit og enkelt freeware-program, jeg kan downloade og bruge til optagelse, måske lidt enkel redigering og brænding?

PS: Det må meget gerne kunne lade mig navngive hvert track + album.

 

M.v.h. Carser

Sony RDR-HX710B, Sony KV-32FX66E, Sony DVP-S325, Sony STR-DE635, Sony MDS-JE320, Sony DCR-HC17E, Sagem 60 Selector + skarpt syn.
Til top
norbert Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 24-Oktober-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 298
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-August-2005 kl. 22:19

Du kunne jo prøve med en gammel udgave af cool edit.

http://www.threechords.com/hammerhead/cool_edit_96.shtml

Den er faktisk helt gratis, og der er mange forskellige muligheder for også at kunne lave lidt om på lyden, hvis du har brug for det.

Til top
Carser Se dropdown menu
--
--
Avatar

Oprettet: 11-Juli-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4805
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-August-2005 kl. 22:38

Tak, norbert

Det ser spændende ud og jeg har også hørt om det før.

På siden, du har linket til står "Unlike the other programs offered on this site, Cool Edit 96 is not freeware, it's shareware." Men der står ingen pris, man kan kun downloade og installere. Ved du, hvad det koster at registrere?

M.v.h. Carser

Sony RDR-HX710B, Sony KV-32FX66E, Sony DVP-S325, Sony STR-DE635, Sony MDS-JE320, Sony DCR-HC17E, Sagem 60 Selector + skarpt syn.
Til top
norbert Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 24-Oktober-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 298
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-August-2005 kl. 22:49

Programmet er faktisk så gammelt at det ikke eksisterer mere. Idag hedder det Adobe Encore Edition eller noget i den stil, og så kan det selvfølgelig meget mere :-) Jeg tror det er en af de første udgaver af programmet. Der er ingen tidsbegrænsning, men effekter skal du sætte i ad flere omgange som nævnt, så fungerer det helt fint.

Til top
norbert Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 24-Oktober-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 298
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-August-2005 kl. 22:50
Det hedder Adobe Audition og ikke det andet vrøvl, jeg skrev.
Til top
laursen Se dropdown menu
Redaktionen
Redaktionen
Avatar
recordere.dk teamet

Oprettet: 02-Januar-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4055
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-August-2005 kl. 23:04

Oprindeligt skrevet af Carser Carser skrev:

På siden, du har linket til står "Unlike the other programs offered on this site, Cool Edit 96 is not freeware, it's shareware." Men der står ingen pris, man kan kun downloade og installere. Ved du, hvad det koster at registrere?

Da Syntrillium, der udviklede Cool Edit produkterne, er overtaget af Adobe og produktet nu indgår som en del af Adobe Audition - er der vist ingen reel ejer af det gamle Cool Edit 96. Som jeg læser pressemeddelelsen kan en licensholder til Cool Edit Pro opgradere til Adobe Audition til rabatpris, men Cool Edit 96 er vist havnet i en blindgyde.

/Lars

Redaktør, recordere.dk
Til top
Carser Se dropdown menu
--
--
Avatar

Oprettet: 11-Juli-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4805
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-August-2005 kl. 23:12

Hej norbert,

Jamen - cool edit 96 - det henter jeg da bare - selv om det ikke eksisterer...

Nej, jeg er med på, hvad du mener.

Effekter betyder ikke så meget, bare jeg kan optage og brænde er jeg glad. Jeg har nemlig effekter på mine numre allerede. De ligger hhv. på disketter til min synth-workstation og dels på 4-spors high speed kassetter.

Pyt med navnene, jeg har klikket lidt rundt og havde jeg en nyere version kunne det godt se ud til, at prisen for upgrade af den eller nyeste program var lige høj nok til formålet.

1.000 tak for din hurtige hjælp.

Update:

Hej Lars,

Du svarede, mens jeg skrev. Mange tak til dig også for yderligere info. Fedt, at der også her er nogle, der er musik-interesserede.



Redigeret af Carser
M.v.h. Carser

Sony RDR-HX710B, Sony KV-32FX66E, Sony DVP-S325, Sony STR-DE635, Sony MDS-JE320, Sony DCR-HC17E, Sagem 60 Selector + skarpt syn.
Til top
norbert Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 24-Oktober-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 298
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-August-2005 kl. 23:27
Yes, du ved sikkert nok, at du optager i wav format, og brænder det i Nero som Audio CD
Til top
Carser Se dropdown menu
--
--
Avatar

Oprettet: 11-Juli-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4805
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-August-2005 kl. 23:35

Oprindeligt skrevet af norbert norbert skrev:

Yes, du ved sikkert nok, at du optager i wav format, og brænder det i Nero som Audio CD

DET vidste jeg ikke, godt du nævner det - og jeg har ikke Nero, som vist heller ikke er gratis.

Jeg kan allerede optage i wav, dog vist kun korte bidder.

Til CD-brænding har jeg indtil videre kun XP's egne funktioner.

PS: Jeg vil gerne kunne optage med CD-bitrate fra starten af. Er HiFI-freak. Andre bud?



Redigeret af Carser
M.v.h. Carser

Sony RDR-HX710B, Sony KV-32FX66E, Sony DVP-S325, Sony STR-DE635, Sony MDS-JE320, Sony DCR-HC17E, Sagem 60 Selector + skarpt syn.
Til top
norbert Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 24-Oktober-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 298
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-August-2005 kl. 23:37
OK - kender det ikke, men du kan vel brænde som Audio CD.
Til top
Carser Se dropdown menu
--
--
Avatar

Oprettet: 11-Juli-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4805
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-August-2005 kl. 23:40

Nix.

Eller også har jeg aldrig opdaget hvordan...

M.v.h. Carser

Sony RDR-HX710B, Sony KV-32FX66E, Sony DVP-S325, Sony STR-DE635, Sony MDS-JE320, Sony DCR-HC17E, Sagem 60 Selector + skarpt syn.
Til top
Carser Se dropdown menu
--
--
Avatar

Oprettet: 11-Juli-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4805
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-August-2005 kl. 00:06

Bingo!

I hjælp til Windows Media Player 10 fandt jeg dette:

Lyd-cd. Brænd musik-cd'er, der ligner dem, du kan købe. Windows Media Player konverterer musiknumre fra afspilningslisterne for musik i biblioteket til .cda-filer og brænder dem derefter til cd'en. Lyd-cd'er kan afspilles på de fleste computere og i cd-afspillere, der kan afspille cd-r- og cd-rw-diske. Du kan brænde en lyd-cd fra følgende filtyper, der er gemt i biblioteket:

  • Windows Media-lydfiler (WMA) med filtypenavnet .wma
  • .mp3-filer
  • .wav-filer

og det med konverteringen til .cda ved overførsel anede jeg ikke før nu. Mit "Nix" er hermed annuleret. Så jeg må bare i gang.

Hvis jeg så ikke synes .wav i "højeste gear" lyder godt nok, må jeg vel investere i noget andet hard- eller software og evt. spørge påny.

Tak igen!



Redigeret af Carser
M.v.h. Carser

Sony RDR-HX710B, Sony KV-32FX66E, Sony DVP-S325, Sony STR-DE635, Sony MDS-JE320, Sony DCR-HC17E, Sagem 60 Selector + skarpt syn.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu