|
Egen antenne kontra Yousee |
Besvar ![]() |
Side <12345> |
Forfatter | ||
Grusgaard ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 12-Februar-2012 Sted: København Status: Offline Point: 14 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Jeg har overvejet denne løsning fra Boxer hvor de kommer og sætter en udendørs antenne op. Hvordan er håndværket og kvaliteten af kabeltrækket? Er det bare noget der hurtigt skal sættes op? Eller er det en ok installation? |
||
![]() |
||
Moulder ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 03-December-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 372 |
|
Det er rigtig fint lavet, det var en lokal installatør som lavede det..
Jeg var selv hjemme, og kunne selv bestemme hvor antennen skulle monteres, og hvor kablet skulle gå ind i huset.. Jeg skulle bruge et rørbeslag til væggen, og det havde han med det hele.. Jeg endte dog med at få en ekstraregning fra montøren på 720,- kr. for beslaget, men ringede efterfølgende til Boxer, da der står på deres hjemmeside at alt er inkluderet. Ingen problem sagde de, de 720,- bliver bare fratrukket på dit abonnement.. Og det blev de.. Jeg er virkelig blevet positiv overrasket over Boxer i det hele taget
![]() |
||
Mvh
Moulder |
||
![]() |
||
Cyberguyen ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 24-Oktober-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4945 |
|
YouSee giver altså 100/20 Mbit for 199 kr/md.
|
||
Jeg støtter brugen af Recordere.dk's gamle logo med Piphans.
|
||
![]() |
||
Lennon ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 06-Januar-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4858 |
|
Der kan være mange gode grunde til at vælge boxer. Men bitraten har altså været kendt for at give synligt dårligere kvalitet - specielt på TV over 50" . .
|
||
Samsung PS63C7705
Samsung HDbox Pioneer LX86 Jamo D8 surround m SUB Nikon D7100 DELL 2408WFP skærm |
||
![]() |
||
Moulder ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 03-December-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 372 |
|
Jo, men når man ikke har YouSee som mulighed, så er Boxer's tilbud både bedre og billigere end feks. TDC.
|
||
Mvh
Moulder |
||
![]() |
||
|
Jeg stod før jul hos den lokale Panasonic forhandler, og sammenlignede signal fra både Boxer og Yousee, på 2 identiske tv, Panasonic CXC 725 - 55" Jeg kunne ikke se forskel overhovedet, hverken på DR1 eller TV2.. Jeg hørte og læste tidligere også en masse negativt om Boxer's kvalitet, men kritikken er efter min mening stærkt overdrevet.. (sålænge vi snakker HD kanaler) Det er muligt at man kan måle forskel på bitraten, men som alm. tv seer vil man ikke kunne se forskellen.. Jeg har længe haft den holdning, at hvis YouSee på et tidspunkt kommer forbi min bopæl med deres kabler, så vil jeg være kunde igen.. Men det har ændret sig efter jeg har fået Boxer.. Jeg gider ikke betale overpris for en dynge kanaler jeg alligevel aldrig ser..
|
||
Mvh
Moulder |
||
![]() |
||
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19650 |
|
Det er præcist sådan jeg har det med Boxer. Derfor har jeg kun "gratis" kanalerne. Klaus |
||
![]() |
||
Kasper_J ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 30-Marts-2007 Status: Offline Point: 2822 |
|
Det er jo ikke normal prisen, men et tilbud der kun gælder til juni.
|
||
![]() |
||
Kasper_J ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 30-Marts-2007 Status: Offline Point: 2822 |
|
Med al respekt, så er der noget galt med tv'ene eller dine øjne - Forskellen er ganske markant.
|
||
![]() |
||
Hancock ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 25-Maj-2005 Sted: Valby Status: Offline Point: 544 |
|
Kunne du ikke prøve at sætte nogle ord på den markante forskel på DR1 ?
|
||
/Hancock
Livet er bare for kort til interlaced TV og lorteøl |
||
![]() |
||
|
Nej, forskellen var ikke til at få øje på.. Jeg har besøgt butikken mange gange, og det er en respekteret butik med kompetent personale.. De har ingen interesse i at fuske med indstillinger osv... Specielt ikke på 2 identiske tv.. Deres force har altid været, og er stadig, at udføre installationer.. Deres forklaring er, at med en god antenne, indstillet korrekt, samt en ordentlig installation med godt kabel, det giver ligeså god kvalitet som YouSee kabel TV.. (igen snakker vi HD kanalerne) Jeg har også set samme TV hos El-Giganten, hvor de viste DR1 via Boxer, og det lignede lort.. Så en ordentlig installation er et must. Om der er noget galt med mine øjne, det håber jeg ikke.. Jeg har set meget TV igennem årene, og anser mig selv som ret kritisk hvad angår billedekvalitet.. Og nej, forskellen er ikke "ganske markant".. Forskellen er ikke til at få øje på.. Selv ved en direkte sammenligning, som jo er den eneste måde man kan lave en retfærdig sammenligning.. Men det forudsætter som sagt, at installationen er i top. Mit tv er et Panasonic CXC 725 - 50", og jeg bruger tvet's tuner, så om det er en bedre tuner end det du evt. har set, det skal jeg lade være usagt..
|
||
Mvh
Moulder |
||
![]() |
||
JørgenT ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 21-Marts-2004 Sted: 9530, DK Status: Offline Point: 5331 |
|
Men de kører igennem samme antenne. ![]() Mvh. JørgenT
|
||
![]() |
Besvar ![]() |
Side <12345> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |