recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Det digitale sendenet
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Egen antenne kontra Yousee
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Egen antenne kontra Yousee

 Besvar Besvar Side  <12345>
Forfatter
Besked
Grusgaard Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 12-Februar-2012
Sted: København
Status: Offline
Point: 14
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Grusgaard Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Februar-2016 kl. 19:42
Oprindeligt skrevet af Moulder Moulder skrev:

Jeg tog springet fra YouSee til boxer her før jul, og er ganske godt tilfreds.
Vi er flyttet et sted hen, hvor kun IP tv og Boxer er en mulighed.

De første måneder vi boede her, så vi udelukkende tv via TV2 Play, DR netTV og YouSee streaming fra deres app. (med login fra fuldpakke abonnement)
Det kørte faktisk ok, men man bliver hurtigt træt af ventetiden ved feks. kanalskift, og det "bøvl" der er med udfald og periodisk kvalitetstab ved streaming..
Kvaliteten vænnede jeg mig til, og synes egentlig det så ganske fint ud (via Chromecast)

Lige før jul, på et tidspunkt hvor der igen igen var problemer med TV2 Play streamingen, valgte jeg at tegne et Boxer Flex8 abonnement.. (8 valgfrie kanaler + de gratis DR kanaler)
Tagantenne + opsætning og kabeltrækning til 1 tv er gratis, derefter er det bare abonnementet der skal betales, altså ingen "opstartsgebyr" og ingen bindingsperiode.
Så hvorfor ikke gøre det, istedet for at bøvle med en tvivlsom stueantenne ??

Kvaliteten på Boxer overraskede mig faktisk..
Så længe man holder sig til HD kanalerne, så vil jeg mene det ser ligeså godt ud som YouSee kabelTV (og væsentlig bedre kvalitet end streaming)
De har på nuværende tidspunkt 8 HD kanaler, (+DR1 og mener det er DR3) men jeg fik mail forleden, at de fra 5. april udvider med en hel del flere, + Boxer Play til mobil og tablet bliver standard i abonnementet Smile 

Jeg er mega glad for denne løsning, det er altså mere behageligt at sidde med fjernbetjeningen, fremfor at bruge tlf. eller tablet når der skal ses tv og skiftes kanal Smile
Og så er kvaliteten efter min mening MEGET bedre end streaming.

Jeg har overvejet denne løsning fra Boxer hvor de kommer og sætter en udendørs antenne op.
Hvordan er håndværket og kvaliteten af kabeltrækket?
Er det bare noget der hurtigt skal sættes op? Eller er det en ok installation?

Til top
Moulder Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 03-December-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 367
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Moulder Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Februar-2016 kl. 19:56
Det er rigtig fint lavet, det var en lokal installatør som lavede det..
Jeg var selv hjemme, og kunne selv bestemme hvor antennen skulle monteres, og hvor kablet skulle gå ind i huset..
Jeg skulle bruge et rørbeslag til væggen, og det havde han med det hele..
Jeg endte dog med at få en ekstraregning fra montøren på 720,- kr. for beslaget, men ringede efterfølgende til Boxer, da der står på deres hjemmeside at alt er inkluderet.
Ingen problem sagde de, de 720,- bliver bare fratrukket på dit abonnement..
Og det blev de.. Jeg er virkelig blevet positiv overrasket over Boxer i det hele taget Smile
Mvh

Moulder
Til top
Cyberguyen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4943
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Cyberguyen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Februar-2016 kl. 20:11
Oprindeligt skrevet af Moulder Moulder skrev:

Oprindeligt skrevet af silverj silverj skrev:

hej 
kan kun være enig har også Flex 8 og det virker fint,dejlig man 
kan se alle danske sports kanaler og ikke alle andre 
kanaler som ikke siger mig noget,prisen stiger lidt nu
men man får også flere HD-kanaler. 

Ja det stiger til 339,- pr. mdr. Men det bliver så inkl. Boxer Play, som ellers er en tillægsydelse Smile
Og det fede ved Flex8 er, at man fra 5. april selv kan ændre kanaler i sin pakke 1 gang i måneden, uden beregning, og ændringen træder i kraft inden for 48 timer, hvor ændringen idag skal foretages senest d.14 i måneden, og så træder i kraft til den 1.

Jeg valgte så også deres bredbånd, har nu 50/10 mbit til 199,- mdr.
TDC skulle have 279,- for 30/10
YouSee giver altså 100/20 Mbit for 199 kr/md.
Jeg støtter brugen af Recordere.dk's gamle logo med Piphans.
Til top
Lennon Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 06-Januar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4858
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Lennon Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Februar-2016 kl. 20:54
Der kan være mange gode grunde til at vælge boxer. Men bitraten har altså været kendt for at give synligt dårligere kvalitet - specielt på TV over 50" . .
Samsung PS63C7705
Samsung HDbox
Pioneer LX86
Jamo D8 surround m SUB
Nikon D7100
DELL 2408WFP skærm
Til top
Moulder Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 03-December-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 367
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Moulder Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Februar-2016 kl. 21:10
Citér
YouSee giver altså 100/20 Mbit for 199 kr/md.

Jo, men når man ikke har YouSee som mulighed, så er Boxer's tilbud både bedre og billigere end feks. TDC.
Mvh

Moulder
Til top
Moulder Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 03-December-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 367
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Moulder Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Februar-2016 kl. 21:22
Oprindeligt skrevet af Lennon Lennon skrev:

Der kan være mange gode grunde til at vælge boxer. Men bitraten har altså været kendt for at give synligt dårligere kvalitet - specielt på TV over 50" . .

Jeg stod før jul hos den lokale Panasonic forhandler, og sammenlignede signal fra både Boxer og Yousee, på 2 identiske tv, Panasonic CXC 725 - 55" Jeg kunne ikke se forskel overhovedet, hverken på DR1 eller TV2..

Jeg hørte og læste tidligere også en masse negativt om Boxer's kvalitet, men kritikken er efter min mening stærkt overdrevet.. (sålænge vi snakker HD kanaler)
Det er muligt at man kan måle forskel på bitraten, men som alm. tv seer vil man ikke kunne se forskellen..

Jeg har længe haft den holdning, at hvis YouSee på et tidspunkt kommer forbi min bopæl med deres kabler, så vil jeg være kunde igen..
Men det har ændret sig efter jeg har fået Boxer.. Jeg gider ikke betale overpris for en dynge kanaler jeg alligevel aldrig ser.. 
Mvh

Moulder
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19247
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Februar-2016 kl. 21:33
Oprindeligt skrevet af Moulder Moulder skrev:

Jeg gider ikke betale overpris for en dynge kanaler jeg alligevel aldrig ser.. 


Det er præcist sådan jeg har det med Boxer.
Derfor har jeg kun "gratis" kanalerne.


Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Kasper_J Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 30-Marts-2007
Status: Offline
Point: 2811
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kasper_J Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Februar-2016 kl. 21:46
Oprindeligt skrevet af Cyberguyen Cyberguyen skrev:

 
YouSee giver altså 100/20 Mbit for 199 kr/md.

Det er jo ikke normal prisen, men et tilbud der kun gælder til juni.
Til top
Kasper_J Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 30-Marts-2007
Status: Offline
Point: 2811
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kasper_J Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Februar-2016 kl. 21:47
Oprindeligt skrevet af Moulder Moulder skrev:

 

Jeg stod før jul hos den lokale Panasonic forhandler, og sammenlignede signal fra både Boxer og Yousee, på 2 identiske tv, Panasonic CXC 725 - 55" Jeg kunne ikke se forskel overhovedet, hverken på DR1 eller TV2..


Med al respekt, så er der noget galt med tv'ene eller dine øjne - Forskellen er ganske markant.
Til top
Hancock Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 25-Maj-2005
Sted: Valby
Status: Offline
Point: 544
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hancock Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Februar-2016 kl. 23:03
Kunne du ikke prøve at sætte nogle ord på den markante forskel på DR1 ?
/Hancock
Livet er bare for kort til interlaced TV og lorteøl
Til top
Moulder Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 03-December-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 367
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Moulder Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Februar-2016 kl. 00:12
Oprindeligt skrevet af Kasper_J Kasper_J skrev:

Oprindeligt skrevet af Moulder Moulder skrev:

 

Jeg stod før jul hos den lokale Panasonic forhandler, og sammenlignede signal fra både Boxer og Yousee, på 2 identiske tv, Panasonic CXC 725 - 55" Jeg kunne ikke se forskel overhovedet, hverken på DR1 eller TV2..


Med al respekt, så er der noget galt med tv'ene eller dine øjne - Forskellen er ganske markant.

Nej, forskellen var ikke til at få øje på..
Jeg har besøgt butikken mange gange, og det er en respekteret butik med kompetent personale..
De har ingen interesse i at fuske med indstillinger osv... Specielt ikke på 2 identiske tv..

Deres force har altid været, og er stadig, at udføre installationer..
Deres forklaring er, at med en god antenne, indstillet korrekt, samt en ordentlig installation med godt kabel, det giver ligeså god kvalitet som YouSee kabel TV.. (igen snakker vi HD kanalerne)
Jeg har også set samme TV hos El-Giganten, hvor de viste DR1 via Boxer, og det lignede lort..
Så en ordentlig installation er et must.

Om der er noget galt med mine øjne, det håber jeg ikke..
Jeg har set meget TV igennem årene, og anser mig selv som ret kritisk hvad angår billedekvalitet..
Og nej, forskellen er ikke "ganske markant".. Forskellen er ikke til at få øje på.. Selv ved en direkte sammenligning, som jo er den eneste måde man kan lave en retfærdig sammenligning..
Men det forudsætter som sagt, at installationen er i top.

Mit tv er et Panasonic CXC 725 - 50", og jeg bruger tvet's tuner, så om det er en bedre tuner end det du evt. har set, det skal jeg lade være usagt..
Mvh

Moulder
Til top
JørgenT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 21-Marts-2004
Sted: 9530, DK
Status: Offline
Point: 5213
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JørgenT Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Februar-2016 kl. 09:07
Oprindeligt skrevet af Moulder Moulder skrev:

 
Jeg har også set samme TV hos El-Giganten, hvor de viste DR1 via Boxer, og det lignede lort..
For klarheds skyld, Boxer har intet med DR's kanaler at gøre, de distribueres af Digi-tv. 
Men de kører igennem samme antenne. Wink

Mvh. JørgenT
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12345>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu