recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > PC hardware & software
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Egen WebServer på stofa
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketEgen WebServer på stofa

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
LE40F71 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 22-December-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 134
Direkte link til dette indlæg Emne: Egen WebServer på stofa
    Sendt: 05-Marts-2010 kl. 20:04
Hej

Kan nogen hjælpe mig med at fortælle hvordan jeg konfigurere min egen webserver til stofa.
min hardware opsætning er:
modem fra stofa, som går over i en 5 ports switch. Til switchen er der koblet en trådløs router, hvor det er meningen, at webserveren skal kobles til.

Spørgsmålet er, om det er routeren der skal have en fast IP adresse, som er tildelt ved hjælp af mac-adressen?

Webserveren får tildelt en fast IP adresse, som passer til routeren, eks. 192.168.1.55.

Er det så ikke meningen, at man under NAT og PORTDIRECTION skal åbne port 80 og til webserverens IP adresse, som er 192.168.1.55? Skulle det så ikke på denne måde være muligt at få kontakt til sin webserver?

Jeg rammer kun til routeren og trafikken bliver ikke sendt ned til adressen 192.168.1.55. Er der nogen, der har forslag til, hvad jeg skal gøre? Jeg har virkelig behov for jeres hjælp! Jeg har søgt svar alverdens steder, men har endnu ikke fundet det.

Det er en DrayTek 2820VN router,

Venligst Kenneth
Venlig hilsen

Kenneth
Til top
Bschmidt Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 05-November-2009
Sted: Virtual-utopia
Status: Offline
Point: 3291
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Marts-2010 kl. 07:14
Hej Kenneth

Virker din webserver? kan du få en hjemmeside frem hvis du skriver http://192.168.1.55 mens du er koblet på dit hjemmenetværk.

Du skal forwarde port 80 i routeren til ipadresse 192.168.1.55. 

Mange routere understøtter ikke loopback d.v.s at du ikke fra dit eget netværk kan tilgå din yderside (wan) ip fra dit lokalnetværk. Altså skal du et andet sted hen for at prøve.

Nu ved jeg ikke hvor megen netværkserfaring du har men : det er din ydersid (WAN) ipadresse der forwardes IKKE din routers LAN ipadresse.

BTW hvorhor har du en switch mellem routeren og modem?

BS
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu