recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Ejere af ION 330 system efterlyses...
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketEjere af ION 330 system efterlyses...

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
wiggumdk Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 31-Marts-2009
Status: Offline
Point: 227
Direkte link til dette indlæg Emne: Ejere af ION 330 system efterlyses...
    Sendt: 23-August-2009 kl. 20:47
Jeg overvejer at bygge en 24/7 PC til bl.a. at fungere som afspiller af streamet HD video til mit TV.

Er dog meget usikker på om Intels Atom N330 Dual Core  processor sammen med et ION chipsæt kan afspille HD video via nettet og sende det videre til mit TV.

Er der nogle herinde der har et ION 330 Windows system som gider prøve om det kan afspille video i fuld skærm fra dette site?

http://gamepass.nfl.com/nflgp/move/player/demo.htm

Lad venligst videoen kører i et sykke tid indtil opløsningen skifter til HD.

Ser frem til at høre om det kan lade sig gøre eller ej.
Til top
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-August-2008
Sted: Denmark
Point: 5570
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-August-2009 kl. 19:10
så længe det er flash vil alle atom kort have problemer indtil Adobe frigiver deres nye version af flash, da flash ikke understøtter gfx accerelereret afspilning, så al dekodning foregår i CPU og der er  atom lige en tand til den klejne side. men det sker nok på et tidspunkt. Du skal dog være opmærksom på at nfl.com kræver et specielt plugin. jeg har ikke umiddelbart kunnet se hvad den gør ved flash-filen, men du skal nok ikke forvente alt for meget sjov i gaden endnu.

Til top
wiggumdk Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 31-Marts-2009
Point: 227
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-August-2009 kl. 20:10
Hej Claus,

Tak for dit svar. Har dog også haft spørgsmålet ude på et andet site hvor en bruger har forsøgt sig med sin AsRock ION 330. Her kunne demoen afspilles i fuld skærm uden hakken eller lags og med et CPU forbrug på mellem 20-25%.

Her er "minimum requirements fra NFL's site:

http://gamepass.nfl.com/nflgp/help3.jsp#MINREQ

Det kræver "kun" en Pentium 3 1Ghz eller tilsvarende processor for at kunne afvikle.

Hvordan de gør ved jeg så ikke.
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu