recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Ejere af LG LX1/LX2 - hjælp!!
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketEjere af LG LX1/LX2 - hjælp!!

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
TuTTi Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 22-December-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 6
Direkte link til dette indlæg Emne: Ejere af LG LX1/LX2 - hjælp!!
    Sendt: 22-December-2005 kl. 18:17

Hej alle

Jeg har for 3 uger siden anskaffet mig et LG 32LX1. Jeg har lagt mærke til, at der er en summen/brummen fra tv'et, der er uhyre irriterende, - især ved lav volumen naturligvis. Jeg kan få lyden til at forsvinde, når jeg indstiller tv'et til "dynamisk" forudindstilling. Desuden ser jeg en sammenhæng mellem lyden, og det der vises på skærmen. Eksempelvis forsvinder lyden helt når jeg ser et skiløb (meget hvid sne !!!!!) hvilket tyder på, at lyden er betinget af lysintensiteten.

Jeg har nu reklameret over det, men vil gerne vide, om andre ejere af samme model oplever det samme, - for jeg håber fa'me ikke, at alle modeller har den skavank!!

Tak!!!

Søren

Til top
Per L Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 01-Januar-2006
Point: 9
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Januar-2006 kl. 19:33

Hej Søren

Jeg har samme problem som dig

har også reklameret over det. ved ELESCO (LG servicecenter) Panrup

tlf. 98 20 40 22

VH/Per L

Til top
rasmuslarsen Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 07-September-2005
Point: 259
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Januar-2006 kl. 12:59

Jeg har hørt om flere brugere end jer to, som har præcis det samme problem. Modsat er der dog også mange glade ejere, som aldrig nævner det.

Jeg tror du har ret i, at det kommer som led i en intensivering af lysintensiteten. Baggrundsbelysningen fra de fluorescerende lamper bag skærmen opdaterer jo naturligvis også med en frekvens. Hvis frekvensen blvier for lav, så kan hyletonen/frekvensen høres for visse enheder. Det kan modsat også være strømforsyningen, men som du forklarer sympotomerne, lyder det mest som en fejl forbundet med lyskilden.

Har du evt. prøvet at se om du kan forstærke eller minimere effekten ved at justere på brightness?

www.Flatpanels.dk - Guide til fladskærme
Til top
Per L Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Januar-2006 kl. 14:09

Hej Søren

Her er mit problem

når jeg skal se teksttv så lamer strømforsyningen, det samme sker når tv´et står på INTELLIGENT ØJE-STANDARD-MILD OG BRUGER når jeg så har kørt de fire indst. igennem og kommer på DYNAMISK holder strømforsyningen op med at larme.

mvh/Per  

Til top
TuTTi Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 22-December-2005
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Januar-2006 kl. 20:15

Eftersom tv'et holder op med at summe når det står på "dynamisk" har jeg prøvet at indstille brugerværdierne til at være nøjagtig de samme  som dem der er i den indstilling - men uden held - måske har jeg overset noget.

Jeg venter stadig i spænding på, at Elektronikcenteret skal kontakte mig - jeg er MEGET spændt på at høre deres konklusion.

Søren

Til top
Per L Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Januar-2006 kl. 21:14
Oprindeligt skrevet af rasmuslarsen rasmuslarsen skrev:

Jeg har hørt om flere brugere end jer to, som har præcis det samme problem. Modsat er der dog også mange glade ejere, som aldrig nævner det.

Jeg tror du har ret i, at det kommer som led i en intensivering af lysintensiteten. Baggrundsbelysningen fra de fluorescerende lamper bag skærmen opdaterer jo naturligvis også med en frekvens. Hvis frekvensen blvier for lav, så kan hyletonen/frekvensen høres for visse enheder. Det kan modsat også være strømforsyningen, men som du forklarer sympotomerne, lyder det mest som en fejl forbundet med lyskilden.

Har du evt. prøvet at se om du kan forstærke eller minimere effekten ved at justere på brightness?

Til top
Per L Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Januar-2006 kl. 21:17

Hej rasmuslarsen

Du skriver at du kender til flere bruger end os to der har det samme problem kan du fortælle Søren og mig hvad der var galt med deres tv?

Vh/Per 

Til top
rasmuslarsen Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 07-September-2005
Point: 259
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Januar-2006 kl. 11:30

Flere omtalte det i en tråd, men jeg kan desværre ikke huske hvor jeg læste den. Den var dog ikke nået længere end til observation af problemet, så jeg ved faktisk ikke hvordan efterspillet blev.

Men som altid, så er det jo bedst at kontakte et service center. De fleste brands betragter heldigvis summelyde, som en defekt. Der er undtagelser, og tilfælde, hvor det kommer an på det specifikke tilfælde, men det er typisk kun discountmærker som eksempelvis Dell der ofte nægter.

www.Flatpanels.dk - Guide til fladskærme
Til top
Silvertek Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 12-Januar-2006
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Januar-2006 kl. 08:28

Hej Tutti og jer andre.

Jeg har for et par måneder siden købt et LG 32LX2R, som har de samme brummelyde der bliver højere jo lysere skærmen bliver. Mørk skærm næsten ingen brummen, har dog ikke prøvet at skifte til "dynamisk" og lytte efter.

Desuden oplever jeg også at billedet på enkelte kanaler og i mit tilfælde, Zulu, DR2 og et par stykker andre hopper et par pixels til siden og tilbage igen ca. en gang i sekundet. Dette kan næsten ikke ses på tre meters afstand, men det er rimeligt irriterende alligevel.

Desuden syntes jeg, at man ved lyse billeder hvor der panoreres meget, fodbold, motorsport mm. kan se at skærmen er delt op i felter, som er lysere end andre. Har fået at vide man skal skrue ned for lysstyrken, hvilket ikke hjælper synderligt og desuden bliver billedet til sidst for mørkt til mørke scener. Nogle der kender til disse problemer?

Skal Elesco også kontaktes når man bor i KBH?

Til top
Splifen Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 20-Juli-2005
Point: 152
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Januar-2006 kl. 19:00

Du skal vel allerførst tage kontakt til dem der har solgt dig tv'et. Derefter henviser de dig til et serviceværksted.

VH/kenneth aka splifen

Det kan jo smutte det skidt og det gjorde det så..
Til top
Per L Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Januar-2006 kl. 19:20

Som du kan se, har jeg ikke oplevet de problemer som du har, undtagen det med den irriterende brumme lyd, som der stadig ikke er løst (sagen er hos Elesco Pandrup) prøv og gå ind på tekst-tv og se om lyden kommer og hvis den gør, så skal du trykke på PSM til du er tilbage ved DYNAMISK

Ang. Om du skal kontakte Elesco, det er kun, hvis du ikke har købt den hos en Radio/tv forhandler

Har du det så kontakt dem der er jo garanti på tv´et.

Skal du kontakte Elesco så er det telefon  43 96 56 66 da det er et tv over 30” kommer de og henter det.

Ps. Jeg vil meget gerne høre fra alle der har købt et LG LX 1 hvor der ikke er de brumme/summe lyde for så har jeg da et bevis på at der findes et eller flere LG LX1 uden de lyde  P.F.T.

MVH/ Per L  

Til top
Per L Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-September-2006 kl. 22:39

Hej Alle LG LX1/2 ejer  Tongue

Så er mit LG lx1 tv endelig lavet, så der ikke er noget der brummer når jeg har set tekst-tv eller været på en af de andre PSM indstillinger.

Der er sat en ny modstand i tvét - Så jeg kan kun anbefale at alle der havde de samme symptomer som mit tv om at få det lavet.

Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu