recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Ekspert hjælp til hjemme multimedie netværk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketEkspert hjælp til hjemme multimedie netværk

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
DennisTHolm Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 10-November-2009
Sted: DK
Status: Offline
Point: 10
Direkte link til dette indlæg Emne: Ekspert hjælp til hjemme multimedie netværk
    Sendt: 10-November-2009 kl. 18:12
Ja overskriften er måske lidt mærkelig. .. men havde svært ved at finde en beskrivende titel :)

Har kigget igennem adskillige fora indlæg men ikke lige fundet noget som kunne hjælpe mig, omend jeg er overbevist om at brugerne herinde er 100% kvalificerede til at besvare mine spørgsmål :)

Jeg smutter en af dagene ud og køber nyt fjernsyn, helt præcis et Philips 47PFL9664. I den sammenhæng har jeg et par spørgsmål, som evt. også vil munde ud i en løsning på hele mit indkøb af udstyr ud over fjernsynet.

Har følgende spørgsmål:

47PFL9664 er DLNA kompatibelt, så jeg via et DLNA netværk har mulighed for at "share" medie mellem alle DLNA kompatible devices. Men er det korrekt at fjernsynet IKKE transcoder h264 filen, men at dette bliver gjort INDEN den sendes over nettet af DLNA serveren. ? .. I så fald, er det så overhovedet muligt at afspille filmen på fjernsynets ved brug af det trådløse modul, når nu det transcodede signal fylder mange gange mere end en komprimeret h264 fil? (trods alt har man kun 54mBit)...  Jeg havde nemlig tænkt mig blot at købe en NAS som skulle hoste mine film. Men hvis fjernsynet ikke transcoder filmen kræver det jo en lidt stærkere computer (Dvs. et medie-center) istedet for en slap NAS...

Hvis dette ikke virker .. hvad er så det bedste setup hvis man har et Philips 47PFL9664 og vil have alt medie liggende et centralt sted (som KONSTANT KØRER lige som en NAS). Skal man virkelig lave et medie center som transcoder HD film inden de sendes til fjernsynet.

Håber det er forståeligt .. og at der sidder nogle herinde som har lidt input ..

Takker

Til top
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-November-2009 kl. 18:15

Lige en lille tilføjelse .. :)

Er det muligt at tilkoble en PS3 som DLNA klient og få den til at transcode HD film. Dvs. man så kun havde en NAS kørende som DLNA server og PS3'eren som klient der har snablen nede i serveren.. ?

Til top
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-August-2008
Sted: Denmark
Point: 5570
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-November-2009 kl. 18:43
Jeg tror der er et par problemer med DLNA forståelsen.
DLNA er en enhed der kan tilgå netværket. Den behøver overhovedet ikke at transcodere noget, men blot decode de data den får fra NAS. (jeg kender ikke så meget til Philips' TV-aapperater, men umiddelbart lyder det som galimatias at det ikke skulle kunne læse en helt alm. h.264 fil fra et netværk. Den kan have problemer med diverse containerformater (eksempelvis kan samsungs 8050 ikke læse m4v filer, men omdøbes de til mp4 går det glat) Transcodering foregår på den maskine hvor data ligger - det kan ikke gøres andre steder. Transcodering er kun nødvendig i det øjeblik at enheden ikke kan dekode de data den får fra din nas/server/maskine. Har du data der er kompatible med de gængse normale standarder, så burde det virke - det samme gælder for ps3'eren. Alt efter hvilke formater af video den kan tage. Er dine formater ikke kompatible med dine afspillere (eg. tv/ps3) så SKAL de køres gennem en PC med software der kan gøre det. (eg. tversity eller ps3 media server) PC'en kan trække data fra en NAS, men det er lidt rodet at have tingene liggende på en nas. oveføre til pc og så sende videre ud til afspiller. så hellere gøre det rigtigt første gang så man ikke skal lave et forkvaklet workflow i netværket.
Til top
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-November-2009 kl. 19:58
Så som jeg forstår det så er følgende den bedste løsning ...

Bygge en media server som har alle film, musik billeder osv liggende og har en dual core processor som kan klare transcoding af HD film. For at være sikker på at alle formater er supporteret, skal jeg så installere TVersity eller lign på media center og lade den stå for transcoding. Går ud fra at jeg så bliver nød til at HARDWIRE (lan) media center til mit fjernsyn (Da wifi vel ikke kan trække den trafik mængde) og så kører mit media netværk vel ... Der er vel ikke brug for en PS3 i denne sammenhæng ? ..
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu