recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Modtagelse og udstyr generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Ekstern 4G antenne?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Ekstern 4G antenne?

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
tangloppen Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 03-Juli-2016
Sted: Odense
Status: Offline
Point: 31
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér tangloppen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Ekstern 4G antenne?
    Sendt: 25-December-2019 kl. 21:54
Måske et langskud, men forsøger nu alligevel.
Er på udkig efter en 4G router, med ekstern antenne.
Humlen ved det er, at jeg har mulighed for langsomt internet via kobber, som kommer til at koste en mindre formue. Fiber er ikke en mulighed.
Så, i forventning om at 5G er et års tid eller 2 væk, så tænker jeg at vi kan leve med en 4G router og de hastigheder der nu kan trækkes ud af dette.
Men, for at optimere hastighederne bør der nok bruges en udendørs antenne.
Så, kom frisk med forslag. 
Til top
Mufti Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Marts-2010
Sted: Taastrup
Status: Offline
Point: 4898
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mufti Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-December-2019 kl. 07:40
Jeg bruger denne i mit sommerhus. Mobilmasten ligger 4 km væk. Jeg måler download op til 50mb. Noget lavere, når der er mange mennesker i sommerhus. Men nok til at streame Netflix.




Antennen er retningsbestemt.
Den har to kabler til tilslutning på router. Mener det hedder mimo. Så du skal sikre at din router understøtter dette. Denne router gør.






Redigeret af Mufti - 26-December-2019 kl. 08:23
Til top
uhrskov Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 16-August-2010
Sted: dk
Status: Offline
Point: 33
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér uhrskov Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-December-2019 kl. 08:46
Har også gjort det i et sommerhus og mente også at det var nødvendigt med en ekstern antenne, da signaler på mobilen var dårligt. Men i praksis var det ikke nødvendigt med ekstern antenne. Routeren havde en noget bedre modtagelse af signalet, nok fordi der lidt flere friheder til at bygge en ordentlig antenne.
Så mit råd er at vente med montere den eksterne antenne til du har testet om det er nødvendigt.

Til top
Mufti Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Marts-2010
Sted: Taastrup
Status: Offline
Point: 4898
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mufti Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-December-2019 kl. 12:14
Selvfølgelig bør du lige tjekke hastigheden, inden du køber ekstern antenne.

Jeg fik et pænt boost på hastigheden. Men vigtigst af alt blev min internet forbindelse stabil. Stabiliteten betyder faktisk mere end hastighed.
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu