| Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
andbrask
Bruger
Oprettet: 22-November-2006
Sted: Ethiopia
Status: Offline
Point: 97
|
Emne: Ekstern DvB-C tuner til Stofa pr. 1/11 Sendt: 19-Oktober-2009 kl. 20:05 |
|
Hej Alle
Jeg har søgt og søgt og kan ikke finde svar.
Jeg har Zaptor i stuen men alm. fladskærm uden digital tuner (dvb-c/t) i soveværelset og andre steder. For at kunne få digitale signaler efter d. 1/11 skal man jo have en dvb-t tuner, men hvor får man sådan en, hvis ikke den sidder i tv'et i forvejen. DVB-T tunere får man jo kastet i nakken i føtex, men hvor køber man en (billig/god) dvb-c tuner? Hvis der er scartforbindelse er det uinteressant -selvfølgelig. På forhånd tak
Anders
|
|
" I have made good judgements in the past. I have made good judgements in the future." George W. Bush
|
 |
Radiomanden
Platin medlem
Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40777
|
Sendt: 19-Oktober-2009 kl. 20:15 |
De billigst Kabeltunere er dem som udbyderne har. Du behøver ikke en Digital Tuner du kan bruge de Analoge programmer på det extra TV.
Redigeret af Radiomanden - 19-Oktober-2009 kl. 20:17
|
|
Tangent Ampster BT II - Technics SL 1210 MK2 - Technics SL PG 390 - Panasonic DMP-BD84EG-K - Google TV Streamer - Panasonic 55z80a - Klipsch Flexus CORE 200 - JBL Authentics 500.
|
 |
Mike S.
Guld medlem
Oprettet: 13-Juni-2006
Sted: Denmark
Point: 2909
|
Sendt: 19-Oktober-2009 kl. 20:19 |
|
Anders - der slukkes jo ikke for det analoge signal - så alle dine tv' kan stadig se signalet.
Zaptoren holder heller ikke op med at virke ;)
Du kan købe flere Zaptor boksen og skal "kun" betale 99 kr./år. pr. kort. ud over boksprisen.
|
|
Zaptor Motorola
40" SonyX3500
40" Samsung F71
NAD L76 surround med Dali
En skærm er et panel hvortil man putter input ind i...
|
 |
pdj1974
Guld medlem
Oprettet: 18-Juli-2007
Point: 957
|
Sendt: 19-Oktober-2009 kl. 21:02 |
andbrask skrev:
For at kunne få digitale signaler efter d. 1/11 skal man jo have en dvb-t tuner |
Ehh, det har man sådan set altid skulle bruge
Det er kun det antenne baserede signal der stopper analogt. Både Stofa og YouSee fortsætte (næsten) som
intet var hændt.
Mike S. skrev:
Du kan købe flere Zaptor boksen... |
Plus at hver boks skal have "direkte" forbindelse til Stofas kabelmodem. Dvs. enten skal der trækkes
flere kabler, bruges Stofas dyre & pivåbne Wireless løsning eller benyttes en tcp-over-el løsning, hvor
sidstnævnte vist kræver at strømmen kører på samme el-gruppe. Ingen af disse løsninger er ligefrem
nogen klar vinder
|
|
/Peter
LG OLED55E6V, Onkyo TX-NR807, Altibox, PS4, Apple TV 4, ChromeCast m. GoogleTV, Harmony 600, Libratone Live
|
 |
andbrask
Bruger
|
Sendt: 19-Oktober-2009 kl. 21:54 |
|
Tak for svarene
Jeg er sådan set klar over at jeg kan modtage analogt. Pointen er at jeg gerne vil have alle mine kanaler digitalt, når de nu sender dem digitalt. Mit tv i soveværelset hænger på væggen, så det er jo ikke særlig fedt med en Zaptor hængende der. Desuden er der jo de nævnte problemer med at koble 2 zaptorer sammen. Er det virkelig rigtigt at man ikke bare kan købe en lille fiks dvb-c tuner på samme måde som en dvb-t tuner. Skal man have de store (og dyre) skrumler fra udbyderne?
|
|
" I have made good judgements in the past. I have made good judgements in the future." George W. Bush
|
 |
Radiomanden
Platin medlem
Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40777
|
Sendt: 19-Oktober-2009 kl. 21:57 |
De dyre boxe fra udbyderne er billigere end andre der er på markedet.
|
|
Tangent Ampster BT II - Technics SL 1210 MK2 - Technics SL PG 390 - Panasonic DMP-BD84EG-K - Google TV Streamer - Panasonic 55z80a - Klipsch Flexus CORE 200 - JBL Authentics 500.
|
 |
moho
Guld medlem
Oprettet: 27-April-2006
Point: 3069
|
Sendt: 20-Oktober-2009 kl. 15:44 |
Det er fordi de dyre bokse som udbyderne leverer er Beregnede til dekode HDTV. Præcist på samme måde som alle de tidligere digitale Tv bokse var beregnede til dekode Canal+ og TV1000 Programmerne (vel med MPEG2 kodning eller hvad man nu anvendte). Nå MPEG er vel i bund og grund ingen kodning, men meningen er klar nok?
De hersens moderne bokse SKAL med djævelens vold og magt også kunne dekode HDTV, derfor det med prisforskellene. Selectorerne Sagem60 hhv Sagem81, de Herostratisk berømte boxe.
Forskellen på købe en dekoderboks og så leje en sådan ______ de som lejes ud forventes holde i 12-15 år, i modsætning til de som sælges og så stopper efter 2 år og 8 måneder Eller hvordan sådanne nu opfører sig.
|
 |
andbrask
Bruger
|
Sendt: 20-Oktober-2009 kl. 23:00 |
|
Ok, må sætte min lid til markedskræfterne....Når nu alle yousee og Stofa-kunderne efterhånden kan modtage digitale signaler via kabel må der være et marked for små eksterne digitale dvb-c dekodere med HDMI out.
|
|
|
 |
JesperLund
Guld medlem
Oprettet: 21-Januar-2006
Sted: Darknet
Point: 8022
|
Sendt: 20-Oktober-2009 kl. 23:20 |
andbrask skrev:
Ok, må sætte min lid til markedskræfterne....Når nu alle yousee og Stofa-kunderne efterhånden kan modtage digitale signaler via kabel må der være et marked for små eksterne digitale dvb-c dekodere med HDMI out. |
Ret meget mindre end Dreambox DM800C tror jeg ikke at du finder dem. Jeg kender heller ikke nogle "udbyder" boxe som har samme størrelse som DM800.
Redigeret af JesperLund - 20-Oktober-2009 kl. 23:20
|
|
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
|
 |
PBDK
Junior bruger
Oprettet: 17-Februar-2005
Point: 48
|
Sendt: 21-Oktober-2009 kl. 22:17 |
Hvis man søger lidt på nettet kan man se at man kan købe dvb-c set top bokse fob Kina for 30USD (MPEG2) hvis man har mod på at købe minimum 3000.
Så jeg tror at det er bare et spørgsmål om tid inden du kan købe dvb-c bokse som du kan købe dvb-t idag.
Specielt når både You See og Stofa fjerner krypteringen, så finder Bilka og andre hurtigt ud af at der er et marked 
|
 |
nikolaj13
Junior bruger
Oprettet: 09-Januar-2008
Point: 45
|
Sendt: 21-Oktober-2009 kl. 22:40 |
Var til møde i går angående stofas køb af vores fællesantenne.
Ham fra stofa sagde at man arbejder på at lave en lille Dvb-c box til stofa
brugere, hvis man ikke har denne i sit tv.
Han mente den sælges fra starten af det nye år.
|
 |
andbrask
Bruger
|
Sendt: 22-Oktober-2009 kl. 20:27 |
|
Det lyder da spændende. Må håbe den bliver til at betale og den kommer med mpeg4.
|
|
|
 |