|
|
Besvar ![]() |
Forfatter | ||
MSF ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 24-November-2009 Sted: Danmark Status: Offline Point: 15 |
![]() Sendt: 25-November-2009 kl. 00:58 |
|
Hej
Jeg håber, en venlig sjæl vil bære over med mig - og byde ind med et bud.
Da jeg gerne vil undgå en DVD optager og samtidig gerne vil optage i digital kvalitet vil jeg høre, om nogen har et godt bud på en ekstern DVB-C TV-tuner til bærbar PC.
Jeg leder efter en ekstern løsning (evt. USB), for den bærbare er et par år gammel og står foran udskiftning om ½ år, og jeg ville gerne genbruge tilkøbet og samtidig have muligheden for at koble skidtet på en stationær fra tid til anden.
Jeg har søgt på nettet og på dette forum, men synes ikke jeg er stødt på ret meget andet end DVB-T, som ikke er attraktivt, når man er spundet ind i Yousee.
Tak for evt. input.
![]() Morten
|
||
Philips 32PFL7803H/10 + WDTV Live + LG NAS N2B1
|
||
![]() |
||
avh ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 29-Juli-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2891 |
![]() |
|
http://www.digitalt.tv/test.aspx?ArticleID=116
http://www.digitalt.tv/test.aspx?ArticleID=125
Digitalt.tv har testet ovennævnte.. Der er også flere USB-muligheder fra terratec. Men softwaren er et problem, ikke direkte support i windows 7 mediacenter, men med et program som dvbviewer, kan det lade sig gøre, også for kodet kanaler.. |
||
DVBviewer, Technotrend DVB-S2, Technotrend CT2-4500 DVB-T2, TeVii s470 DVB-S2, Anysee T2C DVB-T2
|
||
![]() |
||
MSF ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 24-November-2009 Sted: Danmark Status: Offline Point: 15 |
![]() |
|
Dem fra terratec har jeg fundet et par eksempler på - men ikke nogen, hvor det eksplecit (via salgskanalen) fremgår, at de virker med DVB-C
Altså denne her: http://www.dvbviewer.com/en/index.php ? - Det lyder spændende.
Takker for input :o)
God dag
|
||
|
||
![]() |
||
pkylle ![]() Bruger ![]() Oprettet: 03-Maj-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 159 |
![]() |
|
Tag og kig på denne, Terratec H7
http://www.terratec.net/en/products/driver/produkte_treiber_en_91467.html Driver findes også til Windows 7 |
||
![]() |
||
bimbobo ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 25-Juli-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 409 |
![]() |
|
Husk stadig, at den skal være "nordic" for at kunne se Yousee eller Stofa.
Ellers er det bare sort skærm.
Mvh
|
||
IT-supporter
Skype and NetGear NDA Betatester (Non Disclosure Agreement) Panasonic PX42G20E Samsung LE32C535 UE22F5405 |
||
![]() |
||
![]() |
|
Meget relevant info. Takker ærbødigst.
![]() |
||
|
||
![]() |
||
avh ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 29-Juli-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2891 |
![]() |
|
#bimboho
Hvad er det der skal være "nordic"?
Anvendes der ikke den samme DVB-C standard i hele europa, det er US der har noget andet? Og frekvenser m.v. styres ved af en transponder tabel i softwaren. Tuneren er vel at betragte som et netkort, der trækker data ud af signalet. Ja og kan den ikke kan det, så er der ikke noget at præsentere... |
||
DVBviewer, Technotrend DVB-S2, Technotrend CT2-4500 DVB-T2, TeVii s470 DVB-S2, Anysee T2C DVB-T2
|
||
![]() |
||
bimbobo ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 25-Juli-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 409 |
![]() |
|
Alle DVB C tunere skal være af "nordic standard" eller kan du ikke se hverken Yousee eller Stofa.
Læs de utællige post om "ikke danske tunere" der er i dette forum.
Derfor virker de fleste parallelimporteret TV ikke i Skandinavien, DESVÆRRE!
Mvh Redigeret af bimbobo - 30-November-2009 kl. 20:00 |
||
IT-supporter
Skype and NetGear NDA Betatester (Non Disclosure Agreement) Panasonic PX42G20E Samsung LE32C535 UE22F5405 |
||
![]() |
||
![]() |
|
Er situationen ikke noget andet, når det er TV-kort.
Det skal være i stand til at trække data ud af signalet, som er kodet efter DVB-C og den bruges ud over hele eruropa..
Hvilken symbolrate, qam, frekvenser må være op til softwaren i PC-en at klare... (og ligeledes hvordan disse data præsenteres). Og f.eks. programmet DVBviewer er identisk og det samme alle steder, bortset fra at man udvælge et sprog... Det anvender oven i købet widestring til tekster, så alle sprog kan repræsenteres (2 byte pr. tegn) Mener disse terratec kort er identiske uanset om det de skal anvendes i f.eks. Tyskland eller Danmark. Er ikke bekendt med at der overhovedet findes særlige danske/nordiske TV-kort.... Er det ikke snarere, når vi taler om forbruger-elektronik, der er disse forskelle??? (f.eks. firmware i et TV) Redigeret af avh - 30-November-2009 kl. 20:18 |
||
|
||
![]() |
||
![]() |
|
jeg tror, at der er forskel om du taler digital DVB C eller analog signal.
Min gamle Pinnaacle kunne modtage analog... (og det var elendig kvalietet).
Jeg tror, at så snart du bevæger dig i "digitale signaler" så er en tuner på TV ikke meget anderledes end den du sætter i en PC.
Men.. jeg er ingen ekspert.
Jeg ville undersøge det hos en "forhandler" i første omgang.
Mvh
|
||
IT-supporter
||
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |