recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > PC hardware & software
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Ekstern harddisk Medion
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketEkstern harddisk Medion

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
pbhc Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 15-September-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5
Direkte link til dette indlæg Emne: Ekstern harddisk Medion
    Sendt: 19-September-2009 kl. 09:29

Jeg skal have mig en ekstern harddisk, og har set denne i Aldi:

http://aldi.dk/OFFER_DK_COMP/OFFER_38/OFF02.SHTML

Deres bærbare plejer at være gode til prisen, men hvad med eksterne harddiske? Så en anden i Aldi på 1,5 tb for en måned siden til 999, og det er jo umiddelbart færre kroner/gb, men kan der være andre faktorer, der spiller ind - størrelse, komponenter etc?

Til top
JørgenR Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 04-Juni-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 369
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-September-2009 kl. 09:57

Jeg har ingen erfaring med Medion, men harddisken du linker til kan vist sammenlignes med et velfungerende 320MB Iomega-drev som jeg selv har købt for et par uger siden: http://www.elgiganten.dk/product/pc-hardware/harddisk/IOME32 0GBMOB/iomega-320gb-ekstern-harddisk

Drevet står nu til 399,- hos Elgiganten, og det er 100 kr. lavere end for et par uger siden. Åbenbart en typisk prispolitik hos Elgianten. Det samme var i hvert fald tilfældet med en mobiltelefon som jeg købte samme sted for kort tid siden.

Fordelen ved Iomega'en (og vist nok Medion'en) er en meget beskeden fysisk størrelse, og man slipper for en ekstern strømforsyning, da drevet får strøm gennem USB-stikket. Det gør dem mere mobile. Harddiske med større kapaciteter skal typisk strømfødes gennem en trafo via stikkontakten. 

Redigeret af JørgenR - 19-September-2009 kl. 10:22
/ Jørgen
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu