recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Ekstern harddisk til Sony Bravia TV?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Ekstern harddisk til Sony Bravia TV?

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
matw Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 15-December-2009
Status: Offline
Point: 8
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér matw Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Ekstern harddisk til Sony Bravia TV?
    Sendt: 08-Marts-2011 kl. 11:58
Hej

Jeg har et Sony Bravia KDL 32EX500. Jeg har rippet nogle bluray film i mkv-format, som jeg godt kunne tænke mig at afspille gennem min eksterne harddisk (USB) i stedet for at koble computeren op via HDMI.

Jeg har prøvet at sætte harddisken i USB porten, men jeg kan ikke finde mine film i menuen. Er det overhovedet muligt, og hvordan skal jeg gøre?

På forhånd tak!

Matz
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Marts-2011 kl. 12:03

Det kommer jo an på hvilke filformater der understøttes. Det kunne tyde på, at MKW ikke er understøttet.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
matw Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér matw Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Marts-2011 kl. 12:06
Der ligger en del forskellige filmformater på harddisken. Mit problem er, at jeg ikke er sikker på hvilken menu, jeg skal ind i, for at finde/søge efter harddisken.
Til top
Platin medlem
Platin medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Marts-2011 kl. 12:12

Det må fremgå af manualen hvordan den funktion betjenes.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
matw Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér matw Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Marts-2011 kl. 12:20
Tak for svaret. Der står i manualen at:

• Filer fra USB-enheden skal være kompatible med følgende filformater.
  • - Stillbilleder: JPEG-format eller RAW-format (kun eksempelvisning)
  • - Musik: MP3-format
  • - Video: AVCHD, MP4 (AVC) eller MPEG1-format (kan ikke afspilles i visse tilfælde)
  • Videofiler placeres i følgende mappestruktur (hierarkisk placering):
    /AVCHD/BDMV/STREAM/00000.MTS
    /PRIVATE/AVCHD/BDMV/STREAM/00000.MTS
    /MP_ROOT/100ANV01/MAHA0001.MP4

Jeg må indrømme, at jeg ikke helt forstår, hvad de mener med mappestrukturen. Hvordan kan jeg placere en videofil i f.eks. "/MP_ROOT/100ANV01/MAHA0001.MP4"? Skal jeg omdøbe filen, eller hvad?
Til top
zeryus Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 18-September-2006
Sted: StorKBH
Point: 555
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér zeryus Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Marts-2011 kl. 12:27
Det ser ud til at den ikke kan afspille mkv'er.
Til top
Platin medlem
Platin medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Marts-2011 kl. 12:29

Så kan du se, at MKW ikke understøttes, så dine filer skal være i de nævnte formater for at kunne afspilles. Jeg vil tro, at de enkelte mapper vil blive oprettet når HDDen oprettes til brug på TVet, ellers spørg Sony folket som har samme TV.
Til top
xari Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 20-Juli-2008
Sted: Aarhus
Point: 10
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér xari Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Marts-2011 kl. 12:46
Convert dine filer mkv-filer til m2ts, så er der en god chance for at det virker.
Til top
Thomas__H Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 24-Januar-2011
Point: 21
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Thomas__H Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Marts-2011 kl. 19:55
Jeg har en 40EX500 og kunne heller ikke få tv´et til at finde min externe harddisk...

Jeg fandt en sælger i Elgiganten som vidste en del om div. afspilning på fladskærms tv - og som selv havde 40EX500. Og han sagde at EX500 kun kan læse usb-stik (og ikke ext. harddisk) og at kvaliteten af afspilningen ikke er særlig god. Og han demonstrerede det også for mig. Han havde et usb-stik med filmklip i HD. EX500 kunne ikke finde alle filerne selvom de var i samme format og afspilningskvaliteten af de filer den kunne finde var ikke særlig god.
Til sammenligning viste han mig det samme i en LG. Den kunne finde alle filer og kvaliteten var væsentligt bedre!
Jeg har anskaffet mig en wd tv live til afspilning af video fra extern harddisk.
Til top
HenrikH Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 28-September-2004
Sted: Denmark
Point: 733
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér HenrikH Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Marts-2011 kl. 20:10

Sony Bravia EX500 kan godt afspille fra USB-harddisk og kvaliteten bliver ganske fin, så jeg tror sælgeren i Elefanten hellere ville sælge et LG.Dead - eller i hvert fald ikke vidste, hvad han talte om.

Men Sony er ret kritisk med, hvilke formater det vil afspille - og det er stort set ingenDead Vær også opmærksom på, at disken skal være formatteret i FAT32 format og IKKE NTFS (som mange af dem er).

Det du hellere skal gøre, er at downloade Serviio (http://www.serviio.org/) og installere det på en af dine pc'ere. Du sætter så din USB disk til pc'ene (eller lægger dine film over på PC'ens disk) og så streamer du dem via Serviio til TV'et. Det forudsætter at du har koblet dit TV til dig netværk (og pc'en naturligvis). Prøv at Google Servioo, så vil du se, der også er flere indlæg om det her på recordere.dk

Serviio dukker så op på TV'et under "Video" (når du vælger Home via lilla knap på fjernbetjeningen til TV'et). I Serviio skal man lige fortælle det, hvor ens film ligger. Serviio kan også streame fotos og musik til dit TV.

Det smarte i det, er at du ikke skal have en disk sat til dit TV og ikke mindst, at Serviio i seneste udgave afspiller rigtigt mange formater. Serviio konverterer så formatet til et format TV'et vil afspille, inden filmen streames til TV'et.

Og det spiller bare - også med mkv-filer. Bruger det selv til et Sony 32EX500 og en Sony BDP-S370 Blueray-afspiller (begge koblet på mit netværk).

Spørg bare, hvis du synes ovennævnte lyder interessant. Jeg har det kørende og brugt en del tid på at sætte mig ind i det.

Redigeret af HenrikH - 08-Marts-2011 kl. 20:15
mvh

Henrik
Til top
Thomas__H Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 24-Januar-2011
Point: 21
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Thomas__H Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Marts-2011 kl. 21:34
Hej Henrik

Det lyder da ret godt hvis EX500 kan afspille direkte fra en ekstern harddisk. Det vil jeg forsøge at få den til. Er der krav til harddisken ud over formatteringen - max. størrelse eller andet...??

Dog vil jeg sige at sælgeren i Elgiganten ikke forsøgte at sælge en LG - jeg fortalte ham at jeg havde købt EX500 og han viste mig blot forskellen på de to. Og hans mening var at EX500 ikke var specielt god til afspilning via usb-indgangen. Og der var/ER stor forskel i kvaliteten af den nøjagtig samme fil på hhv. Sony og LG.
Derudover kan man - iflg. SONY Center - ikke spole i en videofilm man afspiller via usb... Er du enig heri...??

Mvh
Thomas
Til top
HenrikH Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 28-September-2004
Sted: Denmark
Point: 733
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér HenrikH Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Marts-2011 kl. 22:01
Nu er min erfaring med afspilning direkte via USB på Sonyen ikke stor for jeg fandt hurtigt ud af, at det ikke understøttede ret mange formater. Derfor Serviio streaming i stedet.

Jeg har USB disks lige fra 40GB til 1TB i størrelse og husker ikke, hvilken jeg testede det med (partitioneret til under 32 GB). Jeg kan desværre ikke lige prøve igen, da de alle er formatteret til NTFS nu (og har data på). Problemet med FAT32 er i øvrigt, at disken så kun kan formatteres til 32GB og det er jo lidt træls, hvis du har en på f.eks. 500 GB, så skal den opdeles i flere partitioner af 32 GB. Der er dog visse værktøjer, der kan lave partioner større end 32GB med FAT32 men så ved jeg ikke, hvad Sonyen siger til dem. Så der er sikkert en max størrelse på 32GB pga. begrænsninger i FAT32 filsystemet. Filstørrelsen under FAT32 er i øvrigt 4 GB så det kan også blive et problem - for kan din film være på under det?

Du skal være opmærksom på, at der kan være forskel på, hvor meget strøm de forskellige USB-disks trækker via USB-stikket. Derfor vil nogle ikke virke (TV leverer ikke nok). Det kan man som regel se, hvis der er en lysdiode i disken, der viser aktivitet - og den ikke lyser, eller at disken står og "klikker".

Redigeret af HenrikH - 08-Marts-2011 kl. 22:13
mvh

Henrik
Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu