recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Ekstern harddisk til Sony Bravia TV?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Ekstern harddisk til Sony Bravia TV?

Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
Eragon Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 28-Marts-2011
Status: Offline
Point: 1
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Eragon Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Marts-2011 kl. 22:20

Jeg har et Sony KDL-32EX500, og havde de samme problemer med at få det til at afspille film fra USB harddisk. Som andre har været inde på kan det kun genkende FAT 32, og at Windows kun kan formatere i det format op til 32 GB. På http://tokiwa.qee.jp/EN/Fat32Formatter/index.html ,kan man hente et lille gratis program, der løser problemet. Disken skal formateres fuldstædigt først gang, så Quick Format skal der IKKE sættes flueben i (og vælg endelig den rigtige disk til formatering i listen). Den jeg formaterede, er på 160 GB, og det tog omkring 2 timer. For at se om det er lykkes, så læg et foto eller lignede i JEPG format på - kan den vise det er alt ok ( hvis den godt kan genkende en disken, men ikke vise fotoet, er der gået noget galt med din formatering, og så er der ikke andet at gøre end at prøve igen ). Jeg kan for øvrig godt se Divx i en ret god kvalitet, men ikke Xvid.

Til top
Svelle Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 11-November-2008
Sted: Denmark
Point: 140
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Svelle Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Januar-2012 kl. 20:29
Oprindeligt skrevet af HenrikH HenrikH skrev:

Sony Bravia EX500 kan godt afspille fra USB-harddisk og kvaliteten bliver ganske fin, så jeg tror sælgeren i Elefanten hellere ville sælge et LG.Dead - eller i hvert fald ikke vidste, hvad han talte om.

Men Sony er ret kritisk med, hvilke formater det vil afspille - og det er stort set ingenDead Vær også opmærksom på, at disken skal være formatteret i FAT32 format og IKKE NTFS (som mange af dem er).

Det du hellere skal gøre, er at downloade Serviio (http://www.serviio.org/) og installere det på en af dine pc'ere. Du sætter så din USB disk til pc'ene (eller lægger dine film over på PC'ens disk) og så streamer du dem via Serviio til TV'et. Det forudsætter at du har koblet dit TV til dig netværk (og pc'en naturligvis). Prøv at Google Servioo, så vil du se, der også er flere indlæg om det her på recordere.dk

Serviio dukker så op på TV'et under "Video" (når du vælger Home via lilla knap på fjernbetjeningen til TV'et). I Serviio skal man lige fortælle det, hvor ens film ligger. Serviio kan også streame fotos og musik til dit TV.

Det smarte i det, er at du ikke skal have en disk sat til dit TV og ikke mindst, at Serviio i seneste udgave afspiller rigtigt mange formater. Serviio konverterer så formatet til et format TV'et vil afspille, inden filmen streames til TV'et.

Og det spiller bare - også med mkv-filer. Bruger det selv til et Sony 32EX500 og en Sony BDP-S370 Blueray-afspiller (begge koblet på mit netværk).

Spørg bare, hvis du synes ovennævnte lyder interessant. Jeg har det kørende og brugt en del tid på at sætte mig ind i det.

Jeg har samme problemer med afspilning af film i forskellige formater, som alle andre der ejer et Sony Bravia TV ( NX700 for mit vedkommende ) 
Jeg forsøgte derfor at følge dit råd, og installerede Serviio. Men desværre kan jeg ikke starte console delen op, hvilket vil sige at jeg ikke kan komme derind hvor jeg skal definere mappen o.s.v.
Jeg lavede en google-søgning, og kunne læse at der var et problem med win7 64 bit , og jeg fandt ikke nogen der havde svaret. Er jeg så heldig at du har det? For det andet synes jeg at kunne læse mig frem til at man ikke får underteksterne med i streamingen :-(    Er det korrekt?

På forhånd tak :-)
Til top
Svelle Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 11-November-2008
Sted: Denmark
Point: 140
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Svelle Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Januar-2012 kl. 14:12
Jeg er nu kommet et stort skridt videre. Årsagen til at console ikke ville starte op, var noget med at jeg kører 64bit bit windows, og skulle have javahome etellerandet til at pege det rigtige sted hen. Det lykkedes mig ( spørg mig ikke hvordan )  og jeg har nu forsøgt at streame 4 forskellige film til mit tv. To af dem kører uden problemer, inkl. undertekster o.s.v., hvorimod de andre hakker helt vildt. Hvad kan det evt. skyldes?
Unhappy

Til top

Besvar Besvar Side  <12

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu