|
|
Besvar ![]() |
Forfatter | |
Casper ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 25-April-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 598 |
![]() Sendt: 26-December-2010 kl. 23:54 |
Jeg overvejer at købe en ny ekstern harddisk, da den gamle (5 ½ år) larmer som et ondt år!
Jeg har prøvet alt (støvsuget blæseren, formateret og deframenteret harddisken), men stadig det samme.. Den er på 80 GB, så det siger lidt :) Min nuværende har strømforsyning, hvilket kunne være rart at slippe for.. Nogle mindre eksterne harddiske har kun USB-port og ikke noget strømkabel - nogle større har.. Er der en sammenhæng eller hvordan?? Den skal være MEGET støjsvag og samtidig gerne kun med USB-port.. Den skal være på 1 til 2 TB, for fremtidens skyld.. Kort og godt, hvad vil I anbefale??
|
|
Af børn og fulde folk skal man høre sandheden.
|
|
![]() |
|
kim.t ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 26-Juli-2004 Sted: Silkeborg Status: Offline Point: 3850 |
![]() |
En 2,5" HDD kan trække strøm fra USB porten - den kræver kun 5V. Klar at foretrække frem for en 3,5".
|
|
![]() |
|
![]() |
|
strandvasker ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 30-September-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2423 |
![]() |
Jeg bruger sådan en boks her http://www.edbpriser.dk/Product/Details.aspx?sp=all&pid=231055 sammen med en 500 GB 2,5" disk, den kan uden besvær ligge i en brystlomme, er lydløs nok til at jeg skal lægge øret helt ned på boksen for at høre disken arbejde og den får strøm fra usb kablet.
Hvis du vil have 2 TB skal du op i 3,5" diske og de kræver ekstern strømtilslutning. I 2,5" kan du få 1 TB, her er en stribe muligheder http://www.edbpriser.dk/Search/Products.aspx?qt=Fql&nf=intmatrixmax1%3arange%281099511627775.9600000000%2c+max%2c+from%3d%22GE%22%2c+to%3d%22LE%22%29%C2%A7strmatrix8%3a^%222.5%22+%C2%A42.5000000000%22%24%C2%A7specifictaxonomy%3a^Hardware|2%2fHarddisk|16%24&s=popularity&cpath=1-2-16&count=100 |
|
![]() |
|
Casper ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 25-April-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 598 |
![]() |
kim.t: Ja, man må sige at strøm via usb er værd at fortrække..
strandvasker: Den boks du linker til i første omgang, er det en universal case til 2,5" hdd, der både passer på og holder minimere støjen?? Er det korret forstået?
Ja, jeg vil faktisk godt slippe for ekstern strømforsyning - strøm kun via USB er sgu bare mere praktisk.. Men tænker 500 GB sikkert er nok - men mere for fremtidens skyld, er det rart at have rigeligt.. Men også Western Digital's ser fede nok ud.. Der er jo en del at vælge imellem.. Er der nogen mærker du/i har dårlig erfaring med eller?? Den lokale SuperBrugsen har f.eks. denne her Maxell til 399,- : Hvad er bedst mht. rotationshastigheden? Umiddelbart er det vel hvor hurtig den kan modtage og sende data ikke?? Men er der noget mht. rotationen, hvis man tilslutter den til TV'et og det så skal køre problemfrit?? Yakken har skrevet i et de linkede indlæg: "Hvis man har tænkt sig at bruge disse HDD til eks. tilslutning til et TV, som ekstern optageenhed, så er det en fordel at den er på 4200 RPM og ikke 5400 RPM, da sidstnævnte kræver mere strøm."
Redigeret af Casper - 27-December-2010 kl. 12:01 |
|
|
|
![]() |
|
kim.t ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 26-Juli-2004 Sted: Silkeborg Status: Offline Point: 3850 |
![]() |
HOLD KÆFT MAND. De små bokse er nogle jeg køber på eBay fra Hong Kong til ca. kr 20,- !!! Se f.eks. her - jeg har den del liggende af dem - tror også jeg har en i overskud hvis du skulle mangle.
Og som sådan dæmper de ikke støjen da det "bare" er et stykke ekstruderet aluminium med 2 plastic-propper i hver ende. HDD'en sidder kun fast i SATA stikket, og skubbes ind i boksen, og endestykket skrues fast med 2 små skruer.
Men nu larmer en 2,5" HDD jo som sådan ikke. Redigeret af kim.t - 27-December-2010 kl. 12:12 |
|
![]() |
|
![]() |
|
![]() |
Hold da op, det er billigt derovre! Men ja, 2,5" larmer nok ikke det store..
|
|
|
|
![]() |
|
strandvasker ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 30-September-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2423 |
![]() |
Det ligner en helt okay pris på den der fra Brugsen. Hvad angår rotationshastigheden vinder du intet ved at købe en disk med højere omdrejningstal. Flaskehalsen er usb stikket, så det bliver hverken hurtigere eller langsommere af at gå op i omdrejninger. Snup en med lav rotationshastighed så sparer du både strøm og larm, selv om de små 2,5" ikke siger ret meget. |
|
![]() |
|
![]() |
Det endte med at blive en Western Digital jeg bestilte:
500 GB må være rigeligt.. WD skulle være gode, har jeg hørt.. Ikke at Maxell derimod skulle være dårlige..
Redigeret af Casper - 28-December-2010 kl. 13:11 |
|
|
|
![]() |
|
![]() |
Jeg kan forresten lige sige at harddisken er meget stille - og hurtig! USB 3 kompatibel, ved dog ikke helt om min pc understøtter 3.0 USB.. Men kan varmt anbefales
![]() |
|
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |