recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > PC hardware & software
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Ekstern harddiske for filer +4,1GB
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketEkstern harddiske for filer +4,1GB

 Besvar Besvar Side  <12345 9>
Forfatter
Besked
LGR01 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 11-Oktober-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 546
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Juli-2011 kl. 14:55
Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:

 
 Når man formatterer, dem, så kan man vælge at det skal være NTFS, eller om den skal beholdes i FAT32.
Det ved jeg godt men når den er formateret ved køb vil jeg gerne købe en der er formateret i det format jeg ønsker og jeg håber at nogen kender en der er formateret i NTFS.
Leif
Til top
jacobask Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 10-Februar-2011
Sted: DK, Langå
Status: Offline
Point: 1201
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Juli-2011 kl. 14:58
Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:

Har lidt svært at tro at der ikke findes portable harddiske formateret i NTFS og derfor spørger jeg om der er nogen der kender en sådan.


Man bruger ofte FAT32 som standart af 2 årsager:
1. Det kan læses af alt (MAC, Linux, win, ....) Det kan NTFS ikke, da NTFS er en windows format.
2. Det kan konverteres tabsfrit til NTFS (men det kan man ikke den anden vej rundt).

Smid din disk (med FAT) i maskinen (den må vidst kun være 80% fyldt), åbn en kommando-promt og skriv:

CONVERT x: /fs:ntfs

Hvor x er drevbogstavet til den disk du vil have konverteret.

/ask



Redigeret af jacobask - 06-Juli-2011 kl. 15:00
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Juli-2011 kl. 15:00
 
 Den er i det format du ønsker når du selv formatterer den, det er jo ikke en videnskab at gøre. Jeg fejler helt at se dit tilsyneladende GIGANTISKE problem.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
LGR01 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 11-Oktober-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 546
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Juli-2011 kl. 15:03
Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:

 
 Den er i det format du ønsker når du selv formatterer den, det er jo ikke en videnskab at gøre. Jeg fejler helt at se dit tilsyneladende GIGANTISKE problem.
Har ikke noget problem men hvorfor købe en i fejl format hvis jeg kan få den i det rigtige. Hvis du ikke kender en der fra start er formateret i NTFS kan ikke du hjælpe mig med mit lille problem, men kender du en må du gerne skrive. Jeg kender godt alt om formatering så har ikke brug for hjælp med det og har heller ikke spurgt om det.
Leif
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Juli-2011 kl. 15:11
 
 Nej jeg kender ikke nogen der er det, hvis i det hele taget der er nogen, og det er heller ikke vigtigt når man selv formatterer dem til det format der nu skal bruges i forbindelse med anvendelsen på/til diverse enheder.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
bleed_blue Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 04-September-2005
Sted: Støvring
Status: Offline
Point: 389
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Juli-2011 kl. 15:20
Af alle de mange forskellige harddiske og enheder med lagerplads jeg har købt igennem årene kan jeg ikke komme i tanke om et eneste tilfælde, hvor formatet var ntfs fra start af.
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Juli-2011 kl. 15:23
 
 Nej, det kan jeg heller ikke. Så derfor, det gør man selv.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
rhsin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
recordere.dk teamet

Oprettet: 19-Januar-2007
Sted: Århus
Status: Offline
Point: 5990
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Juli-2011 kl. 15:26
alternativt kunne man vælge en NAS hvor de typisk bruger ext3 (hvis det er nyeste synology eller qnap) de kan håndtere større filer, også bruger du bare ethernet eller wifi som adgang til harddisken.. der er naturligvis masser af andre benefits ved en NAS kontra usbdisk. og her er det iøvrigt også meget krydskombatibelt på tværs af systemerne.
 
løsningen er selvsagt dyrere.. men også bedre imo
Mvh

René
Til top
tipsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 29-August-2005
Sted: Odense, Denmark
Status: Offline
Point: 3722
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Juli-2011 kl. 16:23
Oprindeligt skrevet af LGR01 LGR01 skrev:

Kender du nogen harddiske der man selv kan vælge format?
Ja, en vilkårlig harddisk på markedet - processen til valget hedder "formatering"... - køb en harddisk i den kvalitet og til den pris du ønsker og formater derefter disken til det filsystem du ønsker at bruge.

Dit spørgsmål svarer lidt til "Er der nogen som ved, hvor jeg kan købe en bil med vinterdæk - jeg har godt nok fundet dén bil jeg gerne vil have, men den har sommerdæk på og dét går jo ikke..."

EDIT: Bortset fra at det selvfølgelig er en anelse mere tidskrævende at skifte dæk...

Redigeret af tipsen - 06-Juli-2011 kl. 16:24
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Juli-2011 kl. 17:44
 
 
Oprindeligt skrevet af tipsen tipsen skrev:

[QUOTE=LGR01] Kender du nogen harddiske der man selv kan vælge format?[/QUOTE] Ja, en vilkårlig harddisk på markedet - processen til valget hedder "formatering"... - køb en harddisk i den kvalitet og til den pris du ønsker og formater derefter disken til det filsystem du ønsker at bruge.

 
 
 Så kan det vist ikke siges tydligere.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
LGR01 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 11-Oktober-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 546
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Juli-2011 kl. 18:26
Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:

 
 
Oprindeligt skrevet af tipsen tipsen skrev:

[QUOTE=LGR01] Kender du nogen harddiske der man selv kan vælge format?[/QUOTE] Ja, en vilkårlig harddisk på markedet - processen til valget hedder "formatering"... - køb en harddisk i den kvalitet og til den pris du ønsker og formater derefter disken til det filsystem du ønsker at bruge.

 
 
 Så kan det vist ikke siges tydligere.

Ja, men det var ikke det jeg spurgte om. Troede der fandtes et færdigt produkt. Når de er formateret så kunne der måske findes nogen formeret i NTFS, men det ser det ikke ud til at der findes.
Tak for svaren.
Leif
Til top
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 21-Maj-2006
Status: Offline
Point: 5
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Juli-2011 kl. 18:49
Oprindeligt skrevet af LGR01 LGR01 skrev:

Ja, men det var ikke det jeg spurgte om. Troede der fandtes et færdigt produkt. Når de er formateret så kunne der måske findes nogen formeret i NTFS, men det ser det ikke ud til at der findes.
Tak for svaren.
Leif
 
Som andre siger: Lav en NTFS-formattering af disken!
 
M.h.t. garanti, så påvirkes den ikke, eftersom en formattering på ingen måde påvirker hardware'n.
Når det gælder den smule software der er på disken, så er jeg sikker på, at du kan download'e den fra nettet, og så evt. selv installere den på disken igen, efter formatteringen.
 
M.v.h.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12345 9>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu