|
|
Besvar ![]() |
Forfatter | |
Rungo ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 21-September-2006 Status: Offline Point: 39 |
![]() Sendt: 21-November-2011 kl. 12:56 |
Jeg har lige købt et nyt fjernsyn med indbygget pvr-funktion, og nu skal jeg have skaffet en harddisk. Jeg troede bare jeg skulle have en usb-drevet lille sag til at klistre bag på skærmen, men den rare fjernsynssælger påstod, at de usb-drevne (læs: uden ekstern strøm) ikke er stabile nok, og at jeg er nødt til at købe en med ekstern strømforsyning, og dermed også et ekstra kabel til virvaret...
Er der nogen af jer kloge mennesker som ved, om der findes stabile usb-diske på markedet?
Fjernsynet er et Samsung ue40d6507, hvis det betyder noget.
Disken behøver ikke være mere end 320 Gb, og jeg håber ikke at skulle betale mere end 500 kr. for den...
![]() |
|
![]() |
|
fltk ![]() Platin medlem ![]() Oprettet: 04-Februar-2004 Status: Offline Point: 10572 |
![]() |
Flemming
|
|
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix Dune HD Realbox 4K HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer Thomson THA100 |
|
![]() |
|
.FTH' ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 23-Maj-2009 Sted: København Status: Offline Point: 819 |
![]() |
What he said ^
|
|
JVC - Quality Screen - XTZ - ONKYO - Parasound - PS3
|
|
![]() |
|
Der Alte ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 15-Januar-2011 Status: Offline Point: 367 |
![]() |
Seagate kører også perfekt.
Til gengæld har jeg lidt vrøvl med den ene af mine WD-diske. Om det er tilfældigt ved jeg ikke.
|
|
![]() |
|
Rungo ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 21-September-2006 Status: Offline Point: 39 |
![]() |
Ok, tak for hurtige indlæg.
Det ser ud til at jeg må af med omkring 700 kr. for en harddisk.
Jeg har faktisk en LaCie NAS stående, som jeg i virkeligheden ikke bruger til ret meget; kan jeg monstro bare formatere den og bruge den til tv'et i stedet?
Og skal jeg være opmærksom på noget særligt i den forbindelse...?
|
|
![]() |
|
Der Alte ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 15-Januar-2011 Status: Offline Point: 367 |
![]() |
Du kan ikke bruge en NAS-disk, da en sådan ikke kan tilsluttes USB. Den kan kun tilsluttes et netværk.
Hvis du med NAS mener en løs USB-disk med separat strømforsyning, kan den sagtens bruges, Skal blot formateres, helst som NTFS, hvis TV'et understøtter det . ellers som FAT32. Hvis din LaCie er uden ekstern strømforsyning, er det tvivlsomt, om du kan bruge den. De LaCie jeg har haft, har alle kræver for meget strøm til, at TV'et kan trække det (> 0,5A) Redigeret af Der Alte - 21-November-2011 kl. 18:55 |
|
![]() |
|
thor-thor ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 05-Marts-2008 Status: Offline Point: 1924 |
![]() |
Ser da ud til at en plov kan klare det...
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |