|
|
Besvar ![]() |
Forfatter | |
Mofferino ![]() Ny bruger ![]() ![]() Oprettet: 07-Juli-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 14 |
![]() Sendt: 25-November-2009 kl. 17:50 |
Hej,
Jeg har kun haft held med at benytte USB-sticks og SD-kort som eksterne kilder til min PS3. Hvilken type harddisk skal benyttes, hvis den skal være kompatibel med konsollen? Min PS3 kan ikke finde hverken min WD Passport eller min WD MyBook. Jeg har brug for rigeligt lagerplads, så jeg kan se eksempelvis .mpeg filer af blu-ray størrelse. USB-sticks og SD-kort er desværre ikke tilstrækkelige. På forhånd mange tak for hjælpen! |
|
![]() |
|
Lightyear ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 19-Maj-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 527 |
![]() |
Din harddisk skal vist være formatteret i FAT32 før din PS3 kan se den. Du har garanteret prøvet med en NTFS formatteret?
|
|
![]() |
|
HeartWare ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 22-Oktober-2003 Sted: Bagsværd, DK Status: Offline Point: 4804 |
![]() |
Og når de er formateret i FAT32 kan filerne max være 4Gb, hvilket langt fra er nok til BluRay...
Det er muligt, at du kan formatere dem i extfs (Linux-format) og så installere en extfs driver på din Windows maskine for at tilgå diskene. Jeg vil tro, at PS3 kan læse extfs diske, men har ikke selv prøvet det. |
|
Keld R. Hansen
Pioneer DVL-909, DV-545 Sony KDL40EX723 3D TV DreamBox 8000, YouSee Cable PopCorn Hour A-500 Panasonic DMR-BCT820 + DMR-BCT940 Yamaha RX-V771 Receiver |
|
![]() |
|
Mofferino ![]() Ny bruger ![]() ![]() Oprettet: 07-Juli-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 14 |
![]() |
Jeg har lavet en 32GB FAT32 partition på harddisken, - og deler endvidere blu-ray filerne op i 3-4 mindre filer (4GB stykket). Lidt besværligt, men det virker. Tak for hjælpen, gutter!
Kan man købe en harddisk som per default kører FAT32 filsystem, men som har kapacitet større end 32GB? |
|
![]() |
|
morten_b ![]() Bruger ![]() Oprettet: 17-Marts-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 184 |
![]() |
Jeg tror de fleste eksterne harddiske kommer som NTFS formaterede. Men problemer er ikke større end, at du kan bruge Fat32 format som ikke har samme begrænsning som formateringsværktøjet i Windows. http://miljokemi.dk/index.php?page=links |
|
![]() |
|
rase ![]() Bruger ![]() Oprettet: 13-April-2009 Status: Offline Point: 57 |
![]() |
hmm det var da lidt mærkeligt min WD var allerede Fat32 da jeg købte den, det var så også en my book, men det skulle da ikke sige det store.
|
|
![]() |
|
Smed89 ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 04-Januar-2009 Sted: Kbh Status: Offline Point: 422 |
![]() |
Det er bestemt ikke mærkeligt. Alle HD'er er formateret til windows-formatet (fat32) fra start - hvilket kan være lidt irriterende for os mac-brugere ![]() Men køb en ekstern billig HD og formater den til fat32 så har du alt den plads du ønsker. Og hvor er det også bare åndssvag af ps3'en ikke vil læse filer større end 4gb og mkv - hvilket ødelægger en hel del..
|
|
|
|
![]() |
|
HeartWare ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 22-Oktober-2003 Sted: Bagsværd, DK Status: Offline Point: 4804 |
![]() |
PS3 vil da godt læse filer større end 4Gb - brænd dem på en DVD-R(W/DL) og kopier dem ind på PS3'ens lokale HDD.
Problemet ligger i FAT32-systemet - ikke i PS3. Hvis du formaterer den eksterne HDD i extfs (ext2/ext3) format, så vil jeg tro, at alle disse problemer forsvinder (men hvis du kører Windows, så starter så nogle helt andre problemer - nemlig hvordan du får adgang til en extfs-formateret HDD). |
|
Keld R. Hansen
Pioneer DVL-909, DV-545 Sony KDL40EX723 3D TV DreamBox 8000, YouSee Cable PopCorn Hour A-500 Panasonic DMR-BCT820 + DMR-BCT940 Yamaha RX-V771 Receiver |
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |