recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Spillekonsoller
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Ekstern lagerenhed til PS3
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketEkstern lagerenhed til PS3

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Mofferino Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 07-Juli-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 14
Direkte link til dette indlæg Emne: Ekstern lagerenhed til PS3
    Sendt: 25-November-2009 kl. 17:50
Hej,

Jeg har kun haft held med at benytte USB-sticks og SD-kort som eksterne kilder til min PS3. Hvilken type harddisk skal benyttes, hvis den skal være kompatibel med konsollen? Min PS3 kan ikke finde hverken min WD Passport eller min WD MyBook. Jeg har brug for rigeligt lagerplads, så jeg kan se eksempelvis .mpeg filer af blu-ray størrelse. USB-sticks og SD-kort er desværre ikke tilstrækkelige.

På forhånd mange tak for hjælpen!
Til top
Lightyear Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-Maj-2005
Point: 527
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-November-2009 kl. 20:44
Din harddisk skal vist være formatteret i FAT32 før din PS3 kan se den. Du har garanteret prøvet med en NTFS formatteret?
Til top
HeartWare Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 22-Oktober-2003
Sted: Bagsværd, DK
Point: 4804
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-November-2009 kl. 21:05
Og når de er formateret i FAT32 kan filerne max være 4Gb, hvilket langt fra er nok til BluRay...

Det er muligt, at du kan formatere dem i extfs (Linux-format) og så installere en extfs driver på din Windows maskine for at tilgå diskene. Jeg vil tro, at PS3 kan læse extfs diske, men har ikke selv prøvet det.
Keld R. Hansen

Pioneer DVL-909, DV-545
Sony KDL40EX723 3D TV
DreamBox 8000, YouSee Cable
PopCorn Hour A-500
Panasonic DMR-BCT820 + DMR-BCT940
Yamaha RX-V771 Receiver
Til top
Mofferino Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 07-Juli-2009
Point: 14
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-November-2009 kl. 23:44
Jeg har lavet en 32GB FAT32 partition på harddisken, - og deler endvidere blu-ray filerne op i 3-4 mindre filer (4GB stykket). Lidt besværligt, men det virker. Tak for hjælpen, gutter!

Kan man købe en harddisk som per default kører FAT32 filsystem, men som har kapacitet større end 32GB?
Til top
morten_b Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 17-Marts-2008
Point: 184
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-November-2009 kl. 10:13
Oprindeligt skrevet af Mofferino Mofferino skrev:

Jeg har lavet en 32GB FAT32 partition på harddisken, - og deler endvidere blu-ray filerne op i 3-4 mindre filer (4GB stykket). Lidt besværligt, men det virker. Tak for hjælpen, gutter!

Kan man købe en harddisk som per default kører FAT32 filsystem, men som har kapacitet større end 32GB?

Jeg tror de fleste eksterne harddiske kommer som NTFS formaterede. Men problemer er ikke større end, at du kan bruge Fat32 format som ikke har samme begrænsning som formateringsværktøjet i Windows.
http://miljokemi.dk/index.php?page=links
Til top
rase Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 13-April-2009
Point: 57
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-November-2009 kl. 15:45
hmm det var da lidt mærkeligt min WD var allerede Fat32 da jeg købte den, det var så også en my book, men det skulle da ikke sige det store. 
Til top
Smed89 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 04-Januar-2009
Sted: Kbh
Point: 422
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-November-2009 kl. 18:49
Oprindeligt skrevet af rase rase skrev:

hmm det var da lidt mærkeligt min WD var allerede Fat32 da jeg købte den, det var så også en my book, men det skulle da ikke sige det store. 

Det er bestemt ikke mærkeligt. Alle HD'er er formateret til windows-formatet (fat32) fra start - hvilket kan være lidt irriterende for os mac-brugere Smile..

Men køb en ekstern billig HD og formater den til fat32 så har du alt den plads du ønsker.

Og hvor er det også bare åndssvag af ps3'en ikke vil læse filer større end 4gb og mkv - hvilket ødelægger en hel del..
- Pana PX80 - Scandyna Minipods - NAD C315BEE - PS3 Slim - AppleTV 2 + 3 - PSN: Lukewarmwinner
Til top
HeartWare Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 22-Oktober-2003
Sted: Bagsværd, DK
Point: 4804
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-November-2009 kl. 07:32
PS3 vil da godt læse filer større end 4Gb - brænd dem på en DVD-R(W/DL) og kopier dem ind på PS3'ens lokale HDD.

Problemet ligger i FAT32-systemet - ikke i PS3.

Hvis du formaterer den eksterne HDD i extfs (ext2/ext3) format, så vil jeg tro, at alle disse problemer forsvinder (men hvis du kører Windows, så starter så nogle helt andre problemer - nemlig hvordan du får adgang til en extfs-formateret HDD).
Keld R. Hansen

Pioneer DVL-909, DV-545
Sony KDL40EX723 3D TV
DreamBox 8000, YouSee Cable
PopCorn Hour A-500
Panasonic DMR-BCT820 + DMR-BCT940
Yamaha RX-V771 Receiver
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu