|
|
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | |
Thorvald ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 23-April-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 7973 |
![]() Sendt: 19-Maj-2011 kl. 06:02 |
Hej.
Min (nye) eksterne skærm er en Asus VK278Q. Ganske fin skærm!
![]() |
|
Med de venligste hilsener
Thorvald. |
|
![]() |
|
Bschmidt ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 05-November-2009 Sted: Virtual-utopia Status: Offline Point: 3291 |
![]() |
Der plejer at være en Auto/set knap på skærmen der autokalibrerer billedet ellers i skærmens menu.
BS
|
|
![]() |
|
Thorvald ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 23-April-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 7973 |
![]() |
Der er en menu knap på skærmen. Når jeg trykker på den kommer der godt nok en menu op på skærmen - men jeg kan ikke komme ind i denne menu. Musen går bare bag skærm menuen, så jeg kan ikke vælge nogen af menuerne.
|
|
Thorvald. |
|
![]() |
|
Bschmidt ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 05-November-2009 Sted: Virtual-utopia Status: Offline Point: 3291 |
![]() |
Det er fordi du skal bruge de andre knapper på skærmen til at navigere med! Det er ikke en OS (windows) menu!
BS
|
|
![]() |
|
![]() |
Aha - ok nu forstår jeg hvordan jeg styrer det.
Ok, der er en menu, hvor jeg kan flytte billedet venstre / højre og op/ned. Men det hjælper jo på sin vis ikke 100% da skærmbilledet er for bredt. Der er også en menu der hedder aspect, med om den står til full eller 1:1, ser ud til at være ligemeget. Ved ikke om det har noget at gør med forskel i skærmformatet på den bærbare (16:9) og på den eksterne skærm (ehhhh 16:9). Hmm, ifølge Asus' hjemmeside er formatet det samme - så er det da lidt mærkeligt det ikke passer sammen...
|
|
Thorvald. |
|
![]() |
|
Brixen ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 19-Juni-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 6685 |
![]() |
Billedet skulle da passe, hvis du kører 1980 x 1080 og bruger digital udgang fra den bærbare til digital indgang i skærmen.
|
|
Venlig hilsen
KB |
|
![]() |
|
![]() |
P.t. bruger jeg VGA kabel, da jeg ikke har et HDMI kabel i overskud. Tror du det er deri det ligger? Men skærmformatet og opløsningen er ellers den samme på computer og på ekstern skærm, så jeg synes stadig det er lidt mærkeligt. Med mindre VGA laver "et eller andet".
|
|
Thorvald. |
|
![]() |
|
Brixen ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 19-Juni-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 6685 |
![]() |
Det plejer at passe 100% når man bruger DVI kabel. Så jeg er næsten sikker på at det er der problemet er.
Jeg har ingen erfaring med HDMI mellem pc og skærm. |
|
Venlig hilsen
KB |
|
![]() |
|
![]() |
Ok - der fulgte godt nok et DVI-kabel med skærmen, men der er ikke DVI stik i computeren. Der er dog et HDMI stik. Ved så ikke helt hvad der er billigst: En HDMI til DVI adapter eller et HDMI kabel - det skal jeg lige have tjekket op på.
|
|
Thorvald. |
|
![]() |
|
![]() |
Ok - jeg kan nok godt finde et HDMI kabel til lidt under 100,- og en adapter til omkring 50 kr + fragt. Det er nok egentligt billigere og hurtigere, at gå ind i stuen og hugge det HDMI kabel jeg har sat mellem DVD-optager og fjernsyn og bruge scart der i stedet for. Da fjernsynet ikke er fuld HD og da de scart kabler jeg har er af god kvalitet, kan jeg nok ikke se forskel alligevel. Så det er nok det jeg gør om lidt når jeg er færdig med at spise min frokost.
|
|
Thorvald. |
|
![]() |
|
![]() |
Jep - med HDMI kablet ser billedet ud til at være som det skal være.
|
|
Thorvald. |
|
![]() |
|
db89 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 10-December-2008 Sted: Fredericia, DK Status: Offline Point: 1758 |
![]() |
Angående hdmi-kabel så køb feks bare et af de billige fra Harald Nyborg, de virker i hvertfald ved korte træk udemærket
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |