Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
Thorvald
Guld medlem
Oprettet: 23-April-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 7981
|
Sendt: 19-Maj-2011 kl. 15:40 |
Nu behøver jeg jo ikke at købe noget HDMI kabel, fordi jeg bare har byttet det til DVD-optageren, ud med et scart kabel.
|
Med de venligste hilsener
Thorvald.
|
 |
trikker
Super bruger
Oprettet: 07-August-2008
Point: 314
|
Sendt: 19-Maj-2011 kl. 20:48 |
Bschmidt skrev:
Der plejer at være en Auto/set knap på skærmen der autokalibrerer billedet ellers i skærmens menu.
BS |
Brug den funktion der bliver foreslået her (auto setup), det virker med VGA.
|
 |
Thorvald
Guld medlem
|
Sendt: 19-Maj-2011 kl. 22:03 |
Der er ikke nogen auto setup. Desuden behøver jeg ikke at gøre mere, da det jo virker fint med HDMI.
|
Thorvald.
|
 |
Bschmidt
Guld medlem
Oprettet: 05-November-2009
Sted: Virtual-utopia
Point: 3291
|
Sendt: 19-Maj-2011 kl. 22:23 |
Helt ærligt Torvald..... Jeg er fuldt ud klar over at du har fået det til at virke på en bedre måde meeeen prøv nu at læse side 1-3 i manualen. Der står
1. S/A -knap:
• Du kan automatisk justere billedet til den optimale position, clocking og fasen ved at trykke og holde ned på knappen i 2-4 sekunder (kun i VGA-tilstand).
• Brug denne knap til at skifte mellem seks forudindstillede videotilstande (Scenery Mode (Scenisk-tilstand), Standard Mode (Standard-tilstand), Theater Mode (Teater-tilstand), Game Mode (Spil-tilstand), Night View Mode (Natvisning-tilstand) og sRGB Mode (sRGB-tilstand)) med SPLENDID™ videoforbedringsteknologi.
• Afslut OSD-menuen eller gå tilbage til den forrige menu mens OSD-menuen er aktiv
Du spørger vel herinde for at få et svar! Jeg svarer for at at hjælpe, så kunne du da ulejlige dig at læse hvad jeg skriver. Jeg formoder andre har det på samme måde.
JAJA jeg ved det er et surt opstød og det vigtiste er at det virker for dig så lad den bare ligge (jeg fik luft)
BS
|
|
 |
Thorvald
Guld medlem
|
Sendt: 19-Maj-2011 kl. 23:00 |
Hej. Fair nok... :-) Men nu sidder jeg og spekulerer på hvor du har den manual fra? Jeg synes ikke jeg kan huske at der var en så udførlig manual med skærmen. Men det kan jo være at den røg ned i kassen uden at jeg fik læst den så grundigt. Jeg hører ellers til den type, der gerne læser manualen først, inden jeg begynder at arbejde med tingene. Og hvis jeg havde læst manualen grundigt, var jeg jo nok stødt på dette. Men det kan være at jeg i dette tilfælde ikke synes det var nødvendigt, skærmen skulle jo bare sættes til. Og så synes jeg heller ikke at der stod ret meget interessant i den manual. Jeg begynder faktisk at kunne huske at der var en "folde-ud" vejledning, hvor der som sagt ikke stod ret meget, andet end hvad de forskellige stik var. Men under alle omstændigheder, tak for hjælpen. Måske skulle jeg tage kassen frem igen og se om der faktisk var en manual med.
|
Thorvald.
|
 |
Bschmidt
Guld medlem
Oprettet: 05-November-2009
Sted: Virtual-utopia
Point: 3291
|
Sendt: 19-Maj-2011 kl. 23:06 |
Det er helt OK Torvald...... Det vigtigst er som sagt at det virker for dig, ikke at jeg vrøvler :-(. Beklager.
Manualen er fra Asus hjemmeside og den var formodentlig (plejer) med på en CD.
Den løsning du har valgt overgår med flere længder at bruge VGA.
Ha en god aften BS
|
|
 |
Thorvald
Guld medlem
|
Sendt: 20-Maj-2011 kl. 12:30 |
Ja, jeg tænkte fra starten af at jeg ville forbinde skærmen med HDMI, når nu skærmen er full HD, og når nu der er Blu-Ray afspiller i den nye computer. Men til at begynde med tænkte jeg ikke lige på at bruge det HDMI kabel jeg havde inde ved DVD-optageren.
|
Thorvald.
|
 |