recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Teknik & Teori
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Ekstern TV-Tuner til TV (scart)
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketEkstern TV-Tuner til TV (scart)

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Draco Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 23-April-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 274
Direkte link til dette indlæg Emne: Ekstern TV-Tuner til TV (scart)
    Sendt: 17-Maj-2005 kl. 23:08
Jeg har et ældre B&O TV hvor antenne delen der virker lyden ikke, se her

jeg ønsker så at bruge en ekstern TV-tuner (jeg ved man kan bruge en video til det også), så der kan ses alm. TV igennem scart indgangen.

Der finde mange forskellige eksterne TV tunere til PC, og har kikket lidt på denne ST Lab til 480kr, men jeg ved ikke om den kan bruges men den har composite og audio via jack (der kan man jo få en mini-jack til phono).

er der nogen som kan anbefale en billig ekstern TV tuner eller har erfraing med at PC TV-tuner til TV (som stand alone).

Jeg sprøger på vejene af en ven som gerne vil have TV'et, og gerne vil vide hvilke muligheder der er.
Til top
Petlinds Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 02-April-2005
Point: 25
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Maj-2005 kl. 23:46
Undre mig lidt over hvorfor du ikke vil bruge en video

Hvis du finder en gammel B&O video kan du jo styre den med samme fjernbetjening som du bruge til fjernsynet - og de kan fåes rimeligt billigt 500-1000 kr - og så får du også nicam stereo med på nogle af dem

Men en ekstern tv-tuner kan da selvfølgelig også bruges
Til top
Draco Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Maj-2005 kl. 00:01
Hvis man skal sætte en video til kræve det at videoen ikke slukker automatisk, og det har alle dem jeg har ejet.

500-1000kr for en video til et ældre B&O TV lyder af meget.
Især hvis man ikke bruger video normalt (jeg ved dog ikke om de bruger video meget eller ej)

ang. TV tuner, så var det også lidt så han kunne bruge den til PC'en eller omvendt at "se" PC på TV'et (hans PC har ikke tv-out pga. onboard vga)
Eller se TV på PC skærmen

Så derfor kunne en PC ekstern TV tuner, ligesom være "fremtidssikret" og give andre muligheder.
Til top
laursen Se dropdown menu
Redaktionen
Redaktionen
recordere.dk teamet

Oprettet: 02-Januar-2004
Point: 4055
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Maj-2005 kl. 00:04

Hej Draco,

Jeg tror desværre ikke den holder med den TV Tuner du har fundet. De fleste eksterne TV tunere har behov for en ekstern (PC) styring af kanalprogrammeringer (der er ingen grafisk brugerflade 'indbygget' i boksen - det foregår alt sammen fra f.eks. PC).

Du skal nok lidt højere op i pris for at finde en ægte ekstern TV tuner - f.eks. PixelView PlayTV Box 3 eller AVerMedia TVBox (ikke at jeg kender nogle at de nævnte produkter).

/Lars

Redaktør, recordere.dk
Til top
laursen Se dropdown menu
Redaktionen
Redaktionen
recordere.dk teamet

Oprettet: 02-Januar-2004
Point: 4055
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Maj-2005 kl. 00:06

Oprindeligt skrevet af Draco Draco skrev:

ang. TV tuner, så var det også lidt så han kunne bruge den til PC'en eller omvendt at "se" PC på TV'et (hans PC har ikke tv-out pga. onboard vga)
Eller se TV på PC skærmen

Så derfor kunne en PC ekstern TV tuner, ligesom være "fremtidssikret" og give andre muligheder.

Ja, ok - så længe der også er en PC involveret giver det jo mening (men jeg er ikke sikker på at du kan bruge TV tuneren uden at have PC'en tændt).

/Lars

Redaktør, recordere.dk
Til top
kim.t Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 26-Juli-2004
Sted: Silkeborg
Point: 3841
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Maj-2005 kl. 07:23

Hvis man skal sætte en video til kræve det at videoen ikke slukker automatisk, og det har alle dem jeg har ejet.

Ved at bruge SHIFT+7 går videoen i tuner mode (VX7000) - dvs den slukker ikke og man kan skifte kanal via remoten.

Vi har stadig kun TV i stuen så jeg bruger det når datteren ser børnetime og jeg hører nyheder via anlæget i køkkenet.

Til top
cnn3 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 20-Oktober-2004
Sted: Århus
Point: 3195
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Maj-2005 kl. 09:29

Nå, ingen af dem jeg har ejet slukker automatisk?? Det drejer som om Mitsubishi, Sanyo, Panasonic. Min nuværende lukker selve den mekaniske del ned efter 5 (?) minutter, men selve tunerdelen virker fortsat. Det er ikke det du forveksler med at slukke automatisk?

Redigeret af cnn3
Til top
Draco Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Maj-2005 kl. 09:45
lauersen => den PixelView og AVerMedia se gode ud.

kim.t => Jeg har ikke en B&O video

cnn3 => jeg har haft en mitshubitsi (tror jeg det staves) og har nu en Philips VR287, begge har slukket automatisk efter 5-10min hvis den ikke af spiller video.
Det generer heller ikke, da jeg normalt ikke ser TV via video'en.

Jeg ved ikke om ham som skal have TV'et har en video der ikke slukker, men det må blive hans "problem"

Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu