|
Ekstra Harddisk. PC vil derefter ikke starte |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | |
mondeo93 ![]() Bruger ![]() Oprettet: 15-Juli-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 174 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 27-Januar-2016 kl. 22:52 |
Jeg har sat en ekstra Sata harddisk i mit bundkort og nu vil PCen ikke starte op med den tilsluttet, den kommer så langt og skriver velkommen og så sker der ikke mere
Jeg kan ingen steder sætte Harddisken som Slave, og på bundkortet kan jeg ikke se nogle jumpere der skal flyttes. I bios kan PCen dog godt finde Harddisken, men heller ikke i bios er der nogle muligheder for at sætte den ekstra Harddisk som slave Det drejer sig om en 3.5" Hardisk jeg skal have formateret til en bærbar, jeg kan heller ikke sætte andre sata harddiske til uden den så ikke vil starte op PCen er en HP Compaq DC 7900 small form factor. Med windows 7 Hvad gør jeg forkert ? Hilsen mondeo |
|
![]() |
|
DrageMester ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 30-November-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1660 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Har du tjekket boot-rækkefølgen i BIOS popsætningen, så den rigtige harddisk står før den nye?
|
|
Sony KDL-37W5500 + KDL-32W705B, YouSee tv-boks, Panasonic DMR-BCT820, Boxee Box, Chromecast, Synology DS414
|
|
![]() |
|
Mufti ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 25-Marts-2010 Sted: Taastrup Status: Offline Point: 4909 |
3,5" i en bærbar?
|
|
![]() |
|
zulfo ![]() Moderator gruppe ![]() ![]() Branchemedlem Oprettet: 05-April-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 3701 |
Der står "til" og ikke "i" - det kunne jo være den skulle formateres for at bruge som eksternt drev.
Redigeret af zulfo - 28-Januar-2016 kl. 06:40 |
|
Lars B
DENON AVR-2200W, XTZ99.36, XTZ 99.26, XTZ 99.26 Center, XTZ W12.16, SONY AF8 & TH42PV60, Panasonic BDT 300, PS3 160Gb, Xbox 360, PS4, Synology DS414 |
|
![]() |
|
Mufti ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 25-Marts-2010 Sted: Taastrup Status: Offline Point: 4909 |
Så er den vel i et kabinet.
Tilslut via USB og formater. |
|
![]() |
|
csell ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 16-Juni-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4718 |
Hej. Jeg Googlede lige og fandt ud af hvad en HP Compaq dc7900 Small Form Factorer: http://h20564.www2.hp.com/hpsc/doc/public/display?docId=emr_na-c01570344 Hilsen Carsten. |
|
![]() |
|
mondeo93 ![]() Bruger ![]() Oprettet: 15-Juli-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 174 |
Ang Boot rækkefølgen, står diskdrev som første prioritet, men den skriver i boot-listen kun "intern harddisk" og ikke at der er flere og så er det ikke til at vide, om den så vil boote på "den nye" som den skal eller den eksisterende med styresystemet på.
Skrev forkert, det er en 2,5" Jeg har ikke kablet til at lave det igennem USB, mere derfor. Så må kunne gøres på nævnte måde, selvom der ingen jumpere er at flytte bagpå for at få den til at kører i slave-tilstand Den 2,5" skal formateres til den bærbare den skal installeres i. |
|
![]() |
|
JørgenT ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 21-Marts-2004 Sted: 9530, DK Status: Offline Point: 5301 |
Mvh. JørgenT
|
|
![]() |
|
JørgenT ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 21-Marts-2004 Sted: 9530, DK Status: Offline Point: 5301 |
Mener at huske det kan lade sig gøre at tilslutte eSATA diske efter boot.
Så måske det kan gøres ved at vente med at tilslutte strømkabel til den nye disk til efter boot proces er overstået? Mvh. JørgenT
|
|
![]() |
|
Cyberguyen ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 24-Oktober-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4945 |
Når jeg kigger lidt rundt, så kunne det godt se ud som om der er 3 SATA stik på bundkortet.
Så er det vel bare at sætte begge diske til og benytte det ekstra SATA stik til den nye disk? Er det i denne opsætning at den fejler i opstart?
|
|
Jeg støtter brugen af Recordere.dk's gamle logo med Piphans.
|
|
![]() |
|
Kandersen ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 13-Juli-2006 Sted: 4653 Status: Offline Point: 10964 |
Står dit bundkort til AHCI?
|
|
![]() |
|
Øøhh pas, hvor ser jeg det henne ?
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |